Ik knijp mezelf nog elke da .

Ramon Slomp

New Member
Beetje rare titel misschien, maar het omschrijft wie ik op dit moment ben.

Als sinds m'n 16e droom ik van een leven in Australië. Waarom?
Geen idee, het gevoel daar te horen denk ik.
Maar zoals het vaker gaat, krijgt je leven een andere draai. Je maakt carrière, gaat trouwen, krijgt kinderen enzovoort.

Maar de droom blijft.
Gelukkig deelt mijn vrouw het verlangen om Nederland te verlaten, alleen durfde ik mijn droom niet uit te spreken. Ik bedoel, het is wel de andere kant van de wereld.

We hebben na vele jaren diverse plannen en Landen te bespreken uiteindelijk besloten om ons te oriënteren op de emigratiebeurs.
Samen met onze dochters van 10 en bijna 12.

Daar was een presentatie van Queensland. En wat scherts mijn verbazing...er werden 3 dames super enthousiast.

Heb ik gedramt....nee.
Heb ik er over gesproken...? Nee.

En toch zeiden ze alledrie. DAAR WILLEN WE HEEN.

Dus nu ben ik mezelf elke dag aan het knijpen om te zien of ik droom. En ondertussen gaat het uitzoeken beginnen.

Hoe gaat het met de school van de meiden?
Kan ik overgeplaatst worden?
Wat kost een huurhuis?
Hoeveel geld heb ik nodig?

Allemaal zaken waar ik op dit forum hoop antwoord op te krijgen.

Ik zal dus nog wel eens een berichtje plaatsen.

Groetjes Ramon Slomp
Uit Assen.

Hoi Ramon, wat een leuk intro. Lees lekker weg hier dan kom je al een heel eind meer in de sfeer ;)

Hoi Ramon,

Welkom op het forum!
Ik ben nieuwsgierig. Ooit al eens in Aus geweest? Al een voorkeur voor staat? Wat doe je voor werk?

Hoi Ramon,

Welkom op het forum!
Ik ben nieuwsgierig. Ooit al eens in Aus geweest? Al een voorkeur voor staat? Wat doe je voor werk?
Hoi Gwen,
Nee, nog nooit in Australië geweest. Alleen in m'n dromen.

We willen graag naar Queensland, maar of het richting Brisbane of Cairns gaat weten we nog niet.

Ik werk als teamleider in de beveiliging en hoop op een Employer Sponsering.
Maar dit moeten we nog allemaal uitzoeken.

Groetjes Ramon

Wat leuk! Geniet van de voorbereiding.
Het gevoel van :'ik wil daar heen, maar kan niet uitleggen waarom nou DAAR' is zeer herkenbaar;) ook ik droom al jaren van Aus, maar kan maar niet aan manlief uitleggen waarom nou precies..

Welkom Ramon en dames!
Leuke intro. Veel plezier met lezen.
Ik ben nog steeds niet uitgelezen maar wel heel wat info rijker geworden.
succes

Welkom hier, wat een leuke intro.
Zet je voorpret maar voort met het doorspitten van alle info hier ;)

Welkom Ramon! Inderdaad genoeg te lezen op dit forum. Veel plezier en succes met het uitzoekwerk!

Hoi Ramon,

Leuke intro! Wij snappen dat wel hoor!
Maar bereid je maar vast voor op een lange, moeizame weg.
De meesten hier moeten hard hun best doen om hun dromen te verwezenlijken.
Ennu: geniet ervan!

Hoi Ramon! Welkom!
Zeker weten dat je enorm veel baat zult hebben bij "ons" forum. Waar in het traject je ook bent, er blijven altijd vragen omhoog borrelen. Veel plezier dan ook op het forum. Pas op hoor....het kan verslavend werken:D;).

Veel antwoorden zullen afhankelijk zijn van waar je terecht komt ( ik weet niet veel van prijzen en werkgelegenheid in Brizzy en omstreken), maar daar zullen anderen wat meer over weten.
Wat ik wel kan zeggen is dat wij vertrokken zijn met onze dochterstoen ze 11 en 13 waren. Zij waren onze grootste zorg, maar "gesprekken" op het forum namen die grootste zorg weg. En....ze hadden gelijk op heel veel punten.
Dus mocht je op het punt komen dat je meer wilt weten of dat jullie kinderen contact willen met kinderen die al geemigreerd zijn, laat het dan gerust weten!

Veel succes!

Welkom! Laat even weten als je kids met mijn kids (8&11) willen praten. Wij wonen in Perth

Wat leuk! Geniet van de voorbereiding.
Het gevoel van :'ik wil daar heen, maar kan niet uitleggen waarom nou DAAR' is zeer herkenbaar;) ook ik droom al jaren van Aus, maar kan maar niet aan manlief uitleggen waarom nou precies..
Jup!!!! Meer dan herkenbaar.

Welkom en wat leuk dat jullie allemaal willen, dan ben je al een heel eind. Wij gaan in juli naar the gold coast met 2 Kids van 12 en 14 jaar oud. Ik heb al een goede school voor ze uitgezocht waar ze extra Engelse les krijgen. Er zijn heel veel scholen met international student so don't worry mate!!! Live the dream

Welkom op het forum Ramon, mooi verhaal! En nog een noorderling, leuk. Het wordt hier al aardig dunbevolkt nu Red Dust en de 2 jongens al de oversteek naar Australia hebben gemaakt.

Ha Ramon, Drenthe is prachtig en fijn wonen, maar Oz is toch net even lekker anders. Wij hebben Drenthe halverwege vorig jaar verlaten en nog geen moment spijt gehad. We kijken nu af en toe met verbazing naar de nieuwsberichten op nos.nl: sneeuw, files, carnaval en wintersport zijn wel een erge 'ver van mijn bed show' geworden! Geniet van de zoektocht en ik hoop dat je een passende manier vindt om met je gezin deze kant op te komen!

Hoe gaat het met de school van de meiden?
Kan ik overgeplaatst worden?
Wat kost een huurhuis?
Hoeveel geld heb ik nodig?

Hey Ramon,

Echt heel herkenbaar wat je allemaal beschrijft, maar vooral alle vragen! Wij hebben nog geen kinderen dus dat is een zorg minder ;-).
Zelf ben ik ook al jaren bezig met het terug gaan naar dat gedeelte van de wereld. Heb zelf gewoond in Russell NZ en mis de lifestyle. Tijdens een vakantie vanuit Russell naar Australia heeft het land mijn hart gestolen. Het voelde voor mij als een perfecte balans tussen mijn leven in Nijmegen en Russell.

Geniet van je droom en ga ervoor!

Groetjes Emil en Tess

PS:
Er zijn wel wat sites waar je qua financiën je wat kan voorbereiden.

- Payscale.com
Op deze site kan je uitzoeken wat je jaarlijks inkomen ongeveer gaat worden. Dat is vooral handig als je wil onderhandelen over bijvoorbeeld je salaris met een toekomstig werkgever. Je kan verder ook de "cost of living opzoeken" op deze site.

- Nu kan je ook Numbeo gebruiken voor dat laatste gedeelte.

Ben soms echt teveel van het praktische, maar dat zal mijn Nursing state of mind wel zijn :rolleyes:

Last edited:
Back