Ik samen met mijn broer emigreren, welk visum?

Cath

New Member
Hoi allemaal,

Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik mijn vraag kwijt moet, dus probeer ik het hier maar even.

Ik wil samen met mijn (jongere) broer emigreren naar Australie. Ik ben van plan om volgend jaar rond deze periode mijn aanvraag in te dienen. Nu wil ik natuurlijk heel graag tegelijkertijd weg met mijn broer. We willen niet voor niets het samen proberen.
Nu is mijn broer nog niet klaar met zijn studie (verwachting is in januari), hij heeft nog geen werkervaring en bovendien is hij dan fysiotherapeut. Daar moet je nog genoeg voor doen, nog voordat je je aanvraag voor een visum kunt doen.

Wij dachten/ hoopten dat het misschien wel ergens kan dat ik als hoofdaanvrager een visum aanvraag en hij met mij mee kan liften op dat visum. (We zijn gewoon broer en zus, niks meer!)

Klopt deze denkwijze? Ik kon het nergens vinden. En mag hij dan ook werken (in algemene zin). Hij kan dan in Australie de aanvullende examens en stages lopen. Scheelt vooral heel veel tijd en geld.

Wie kan mij helpen?

Groetjes, Cath

Ik denk dat jullie niet samen op een visum kunnen. Dat is volgens mij alleen voor partners/gezinnetjes. Maar zeker weten doe ik dat niet.

Als je een hoofdanvrager hebt voor een skilled visum en een lifter (partner) moet je aantonen dat je al langer dan een jaar een relatie hebt met elkaar. Lijkt me niet dat je dit met je broer kunt doen.

Inderdaad, alleen als je kunt aantonen dat je broer (financieel) van jou afhankelijk is, kun je het misschien voor elkaar krijgen dat hij mag 'meeliften', maar in zo'n geval zou ik zeker een professionele migration agent inschakelen als ik jou was.
Ben bang dat het erop neer komt dat hij nog even moet wachten, al heeft hij over een jaar of twee natuurlijk wel het voordeel dat hij extra punten krijgt voor een familielid in Australie. Of hier een studie doen en aan het eind een Skilled Independent Overseas Student permanent visum aanvragen...

Thanx!

Was hier al bang voor, maar ik dacht dat er misschien nog wel een oplossing was. Wel hele jammer! Dan zal ik het dus vooral zelf moeten gaan doen......

Groetjes, Cath

Misschien is er ook wel een oplossing, maar jullie situatie is nogal uitzonderlijk en dus zijn er waarschijnlijk niet al te veel mensen op dit forum die die oplossing (als ie bestaat) dan kennen. Voordat je de hoop opgeeft, misschien toch nog even navragen bij een migration agent of op britishexpats.com, daar zijn altijd wel een paar professionele migration agents actief die gratis goed initieel advies geven.

Goeie tip van Hans.

Post je vraag anders ook op het forum van britishexpats. Daar komen veel meer mensen en ook migration agents en misschien dat iemand daar het antwoord op jou specifieke vraag heeft.

Back