ik vrouw 46, man 36 , hij visum en ik niet??????

lizzyhas

XPdite Sponsor
Wat ik nu toch heb gehoord daar komt t stoom van uit mijn nek.

Iemand vertelde mij dat ik Australie niet in zal mogen gezien mijn leeftijd (46) man wel want die is 36.
De oplossing zou zijn, dat we moeten scheiden , hij eerst naar australie zal gaan en ik na een half jaar pas zou kunnen volgen, ik snap er geen snars van.

Onze situatie is dat mijn man bij een bank hier in Nederland werkt , hij zou in Sydney kunnen gaan werken voor dezelfde bank, maar het betreft dan geen uitzending ofzo, gewoon een nieuwe baan bij een vestiging dus in Sydney.Op eigen verzoek dus.


Ik dacht dat er geen vuiltje aan de lucht zou zijn, het bedrijf gaat het visum regelen en ik lift mee met de kinderen, zo had ik het in mijn gedachten.

Ik snap de toegevoegde waarde ook niet v scheiden enzo en dan weer daar trouwen, shoot me.

weet iemand hier het fijne van??????

ik ben nu natuurlijk erg ongerust en zie het hele verhaal al in duigen vallen en ons huis staat notabene al te koop.
 
heb net ook maar even de test op internet gedaan bij buysse.
ik zit te sidderen van spanning.
zal je toch gebeuren dat manlief aan het werk kan daar en ik mag niet mee ,  :cry:
 
Heej hallo, ik heb geen antwoord op je vraag! en kan me ook niet voorstellen dat jouw leeftijd er toe zal doen! aangezien je meelift op de "visa" van je man? ....ben benieuwd!(en denk bij mezelf storm in..)
 
Ik ben gestresst als een garnaal gaan surfen op t net en vond dit, aangezien mijn man zal gaan voor een business sponsored visum komt ik uit op t volgende visum met bijbehorende mogelijkheden en daar staat toch echt dat ik en de kids mee mag komen

AUSTRALIAN BUSINESS SPONSORED 457 VISA ENTITLEMENTS

The Subclass 457 Visa is a temporary Visa (from 3 months to 4 years) and permits you to work in Australia with your sponsoring employer, and to perform the duties specified within the nominated position.

You can include your immediate family members (such as partner and dependent children) who will have work and study rights under this Visa type. Your Subclass 457 also allows you to travel in and out of Australia freely whilst the Visa is valid.



f f f f f f f f f f f    :blond: of niet , maar dat staat er toch.

liefs
lizzy
 
Hi Lizzy,

:up: Lijkt mij helemaal duidelijk zo. Ik heb er ook nog nooit van gehoord dat de leeftijd van een "meelifter"van belang zou zijn.
Gewoon gaan met die banaan. Veel plezier en succes.

Groeten Rudi
 
Hoi Lizzyhas,

Er kwam misschien stoom uit jóuw nek, maar gelul uit die ander z'n nek. Niet van die rare verhalen gaan geloven hoor! Moeten scheiden... :lmao:

Not to worry!

Ireen :)
 
Ook al zou je 60 zijn en je man 30, hij is degene die het visum aanvraagt en zijn leeftijd geldt............volgens mij.
 
Hallo,

Stop maar met stressen hoor, je leeftijd is niet van belang voor een 457 visum en je kinderen mogen mee. Houdt er wel rekening mee dat je ziektekosten verzekering hoger zal zijn omdat je geen permanent resident bent. Je komt ook in aanmerking voor medicare omdat Nederland en Australie hier een afspraak over hebben. Medicare is echter zo basic dat je wel een verzekering erbij af moet sluiten.
Oja ik ben 53 en zonder problemen binnen gekomen.

Hartelijke groet Magda
 
bedankt voor jullie berichtje, inmiddels heb ik het gelezen ook idd, mijn leeftijd is niet van belang.

Magda en alle anderen

maar jullie kennen het vast wel, de weg ernaartoe is met ups and downs  (veelal ook door de goedbedoelde onheilspellende berichten over wat wel en wat niet) en je wilt zo graag, dat maakt ook vast wel dat het lukt, maar het is een hele weg zeg!!!!!

Mag ik van jou nog weten hoe die aanvullende kosten zijn , aan welke bedragen moet ik denken,

dat moet je binnen het jaar doen heb ik begrepen anders is het weer loaded procentueel of zoiets.

als iemand een goed adres heeft voor tijdelijke accomodatie (Sidney en omgeving)) dan hoor ik dat ook graag, ik heb niet zo een trek in zo een duur relocation bureau.

Eenmaal daar kunnen we wel op huizenjacht lijkt mij.

bedankt voor jullie geruststellende berichten.
xxx
Lizzy
 
[quote author=lizzyhas link=topic=8928.msg119123#msg119123 date=1213033631]
Wat ik nu toch heb gehoord daar komt t stoom van uit mijn nek.

Iemand vertelde mij dat ik Australie niet in zal mogen gezien mijn leeftijd (46) man wel want die is 36.
De oplossing zou zijn, dat we moeten scheiden , hij eerst naar australie zal gaan en ik na een half jaar pas zou kunnen volgen, ik snap er geen snars van.[/quote]


Dan rest de vraag beste Lizzy,
Wie was dat bureau die je die onzin had verteld.
Veel plezier in Sydney... :up:

Jack :evil:
 
Hee Jack,

Nee gelukkig kwam deze info niet van een bureau!!

Het kwam van iemand ( nederlandse)  die opgegroeid is in Australie , bij haar ouders, ze is met haar man naar nederland gegaan en nu haar ouders oud  worden wil ze bij hen in de buurt zijn, en weer terug, maar nu mag ze er niet meer in.

ik denk dat de familie hereniging en familie sponsoring niet van toepassing is  omdat haar ouders nederlands zijn, kun je wel permanent daar zijn , maar dat haalt bliojkbaar niks uit.

Inmiddels ben ik wel gerustgesteld, ik heb met eigen ogen gezien dat de beschrijving van een 457 visum toelaat dat naaste familie mee kan liften.

Mensen vinden het blijkbaar toch lekker om paniek bij je teweeg te brengen, het zijn dan vooral mensen die die droom ook hebben en het niet gevolgd hebben, klinkt een beetje onaardig nu van mij, maar inmiddels vind ik het wel vervelend worden  en doe ik mijn oren dicht.

ik mail met de vlasjes in melbourne en daar leer ik heel veel van, dat is super ( met een dikke knuf vanaf hier ook !!!)

Ik hoop dat ik hetzelfde kan betekenen als ik daar eenmaal gesettled ben voor een ander ook.

greetzzz
 
Don't shoot me if I'm wrong....

Maar is het niet zo dat bij een Skilled Independent visum wel aan de meelifter bepaalde eisen worden gesteld?
zie http://www.immi.gov.au/allforms/booklets/1119.pdf
Daar staat op pagina 31 in het blok: "Before you lodge your application" dat je partner moet voldoen aan bepaalde eisen, waaronder leeftijd....

Niet dat er dan voor jullie een vuiltje aan de lucht is want je gaf zelf al aan dat het om een Employer Sponsored Business Visa gaat. En daar zit die restrictie dan weer niet aan....

Het is soms lastig op basis van missing-information iets zinnigs te zeggen.....
 
[quote author=Maluka link=topic=8928.msg119345#msg119345 date=1213317680]
Don't shoot me if I'm wrong....

Maar is het niet zo dat bij een Skilled Independent visum wel aan de meelifter bepaalde eisen worden gesteld?
zie http://www.immi.gov.au/allforms/booklets/1119.pdf
Daar staat op pagina 31 in het blok: "Before you lodge your application" dat je partner moet voldoen aan bepaalde eisen, waaronder leeftijd....

Niet dat er dan voor jullie een vuiltje aan de lucht is want je gaf zelf al aan dat het om een Employer Sponsored Business Visa gaat. En daar zit die restrictie dan weer niet aan....

Het is soms lastig op basis van missing-information iets zinnigs te zeggen.....
[/quote]

I won't shoot you but,.....
Dit gaat over "POINTS FOR PARTNER SKILLS" en dus niet voor een partner die "gewoon" meelift.

Bart
 
[quote author=Maluka link=topic=8928.msg119345#msg119345 date=1213317680]
Don't shoot me if I'm wrong....[/quote]



Ben je een indiaan dan.

Jack :evil:
 
[quote author=Jack link=topic=8928.msg119364#msg119364 date=1213356749]
[quote author=Maluka link=topic=8928.msg119345#msg119345 date=1213317680]
Don't shoot me if I'm wrong....[/quote]

Ben je een indiaan dan.

Jack :evil:
[/quote]

Nee, ik probeer altijd genuanceerd over te komen. Het was inmiddels voor mij weer een tijdje geleden dat ik die booklets heb doorgenomen, dus ondertussen kan er informatie veranderd zijn.
En heel vaak zijn er mensen zeer stellig in het geven van antwoord waarbij er gewoon bepaalde informatie niet klopt. Ik wil dus niet de "ik weet het beter" mentaliteit hier op het forum hanteren (in het echt trouwens ook niet) dus vandaar dat ik door dit soort zinnetjes hoop dat niet maar zonder meer mijn informatie ook correct is.
 
[quote author=Maluka link=topic=8928.msg119383#msg119383 date=1213390389]
[quote author=Jack link=topic=8928.msg119364#msg119364 date=1213356749]
[quote author=Maluka link=topic=8928.msg119345#msg119345 date=1213317680]
Don't shoot me if I'm wrong....[/quote]
Ben je een indiaan dan.
Jack :evil:

[/quote]
Ik wil dus niet de "ik weet het beter" mentaliteit hier op het forum hanteren (in het echt trouwens ook niet)
dus vandaar dat ik door dit soort zinnetjes hoop dat niet maar zonder meer mijn informatie ook correct is.
[/quote]

Toch wel een beetje indiaans?   :grin: :grin: :grin:
 
We waarderen het zeer Maluka, zeker met zulke juiste informatie voor anderen.

Als ik mijn pijl en boog opstook Perthpete zou het dan minder worden.
Of ligt het toch aan die veer op mijn hoofd :roll: :cool:

Have a nice weekend,

Jack :evil:

[size=12pt]Hup die Hollanders, com on van Basten and his marvelous team :up: [/size]
 
Ha, ha, die Jack ... mijn opmerking was gericht op Maluka, maar misschien ben jij ook een indiaan dan ??
[tt][size=50pt]HUP HOLLAND HUP[/size][/tt]​
BTW: sorry voor het kapen van het topic ...
 
[quote author=perthpete link=topic=8928.msg119451#msg119451 date=1213504417]
BTW: sorry voor het kapen van het topic ... [/quote]

Wat bedoel je hiermee........

[size=19pt]HUP die Hollanders, Hup van Basten..........[/size]
 
Back
Top