Ik wil gaan bakken en ik mis.........

bono

XPdite Sponsor
..........custard powder.

Iemand een idee waar je dat kan kopen? Ik ben bij supermarkten geweest maar die hebben alleen kant en klare in de koeling. Ik zoek de poedervorm waarmee je banketbakkersroom kan maken (ja,inderdaad voor de tompoucen :grin:)
 
Last edited:
In de supermarkt bij de bakprodukten. Even goed zoeken, want daar moet het toch echt staan. Moet je wel de iets grotere supers hebben. De kleintjes hebben het misschien niet.

Groetjes,
Rixta
 
Ik heb ook geen enkel probleem met het vinden daarvan... Heb nu 4 pakken in de kast, omdat ik steeds vergeet dat ik het al heb- 3 verschillende merken.
Inderdaad bij de bakprodukten., naast de kruiden.
 
toen ik op een WHV in Oz was heb ik me gek gezocht naar Speculaas kruiden om kruidnootjes mee te maken... nergens gevonden...  mn tweede reis er naartoe heb ik het maar gewoon meegenomen vanuit nederland  :lol:
 
Speculaas kruiden:

Meng doorelkaar:
15 gram gemalen kaneel
2 gram gemalen kruidnagel
½ gram gemalen kardemom

De hoeveelheden zijn indicatief. Je kunt naar smaak variëren, maar wijk niet te veel af. Wees vooral voorzichtig met kardemom en kruidnagel. Voor een iets mildere variant kan de witte peper worden weggelaten en de kruidnagel worden vervangen door gemalen foelie.
 
Last edited:
De donkerbruine basterdsuiker die je in Nederland kent heb ik hier nog niet gevonden. Alleen die lichtbruine suiker die naar drop stinkt...

Bij de toetjes (jelly enz.) staat ook custardpoeder van de Weight Watchers. In ieder geval wel bij Coles en Woolworths.
 
Ik heb het inderdaad gevonden, bij de toetjes. Ik had alleen bij de bakspullen gekeken.

En de banketbakkersroom is nog lekker geworden ook :up:
 
Last edited:
nou vooruit......

1 vanillestokje of 2 zakjes vanillesuiker
2 1/2 dl melk
2 eierdooiers
100 gram basterdsuiker
2 eetlepels custardpoeder
50 gram boter


Laat in een wijde pan de melk met het vanillestokje/vanillesuiker tegen de kook aan ca. 10 minuten trekken. Klop in een kom de eierdooiers met de basterdsuiker tot een romige massa. Klop het custardpoeder met 3 eetlepels warme melk erdoor en voeg dit al roerende aan de melk toe. Blijf roeren tot een dikke vla ontstaat. Roer van het vuur de boter erdoor.
Af laten koelen en daarna op laten stijven in de koelkast.

Evt. een paar lepels slagroom erdoor is nog lekkerder!!!!!!

Eet smakelijk
 
Last edited:
en wat doe je eromheen? gewoon bladerdeeg??
de room moet natuurlijk wel onhandig uit die laagjes spuiten... Ehm, ik kan natuurlijk ook even op internet zoeken....
 
Bladerdeeg, of van die "koek"bakjes die je kant en klaar kan kopen.
Of je maakt er soezen van.........
 
Back
Top