Ik zoek een kruiwagen :)

henkloop

XPdite Sponsor
Hoi allemaal,

Even voorstellen: ik ben Henk (man van Scooby). Ons verhaal is ook te vinden bij haar voorstelrondje.

Op dit moment nog in NL maar hoop daar heel snel verandering in te brengen. Oftewel ik ben op zoek naar een baan.
Nu heb ik gemerkt dat het redelijk lastig solliciteren is vanuit NL. Dus wil ik eind augustus- begin september naar Oz om mezelf aan de man te brengen.
En daar heb ik jullie bij nodig want ik heb gehoord dat de meeste jobs via via gaan.

Dus wee tje een leuk bedrijf/baan voor mij laat het me weten! Ik ben een Qualified Mechanical Engineer, met redelijk wat ervaring.

Wat ik zoek? Ideaal voor mij zou een baan in het mining gebeuren zijn (FIFO geen probleem), maar eerste prioriteit is werk.
Waar? Perth was ons eerste keus, maar again werk is prioriteit, dus locatie maakt niet uit.

Andere tips zijn natuurlijk ook welkom, alle beetjes helpen!

O enne wie de gouden tip heeft krijgt een etentje :eat:

Groet Henk

Hi Henk scooby,

Kijk hier eens op.....
http://employment.byron.com.au/search_results.asp?submit=+GO%21+&search=simple&loc=7&cat=11&word1=

of deze,

http://employment.byron.com.au/search_results.asp?submit=+GO%21+&search=simple&loc=7&cat=10&word1=

Keep going and you'll get there :up:
Have a good one,

HUNGRY Jack :evil:

Dank je Sander en Jack, de meeste van die zoeksites ken ik al. Het gaat mij meer om een echte lead.

Ik heb er ondertussen al een paar via de mail maar er mogen altijd meer leads komen!!

Henk

Dank je Sander en Jack, de meeste van die zoeksites ken ik al. Het gaat mij meer om een echte lead.

Ik heb er ondertussen al een paar via de mail maar er mogen altijd meer leads komen!!

Henk

Tsja zo kan ik ook onder een etentje uit komen.........
Als ik er 1 vind moet ik misschien ook nog smorgens opstaan en zijn werk gaan invullen??!!..........

Jack :evil:

LOL

Ik dacht dat ik toch echt om specefieke leads vroeg, hoewel de algeneme links die jij stuurt ook welkom zijn.
En als jezo desperate verlegen om een etentje bent wil ik best wel een hapje met je gaan eten hoor.:eatdrink:
:up: hoef je verder niks voor te doen :grin:

Nou Jack, als je dat zou willen doen zou helemaal perfect zijn, kan ik dan ook bij je intrekken? :wink:

Henk

:grin: :grin: , Als je met een hapje wil gaan eten ....wij alleen samen in een restaurant kunnen we beter naar een bar gaan , potje Poolbiljarten met een koud pilsje anders krijg je van die vreemde blikken <_<
iedereen is welkom at Jack's place, en dat van jouw baan aan mij over laten....nee geen goed idee, daar halen we mee de voorpagina en de werknemers de laatste pagina. (r.i.p.)

Veel succes met het vinden van je baan in het mooie Australia,

See ya,

Jack :evil:

Hoi Henk
Er is geen enkel probleem om als mechanical engineer een job te vinden, en als je in Perth begint is dat een goede plaats om de mijnbouw in te trekken, men zoekt steeds naar engineers en die zijn erg schaars.
Jos

Ha Jos,

Dank je,

Maar.....

Dat is nou net het probleem:men zoekt inderdaad veel mensen in de mijnbouw maar....zonder eerdere mijnervaring nemen ze je niet aan. Ik heb ondertussen al met een stuk of 8 bemiddelingsburo's en ook wat mijnen direct contact gehad, maar allemaal zeggen ze; niet eerder in een mijn geweest??? Vergeet het maar.

Dus,heel lastig , tenzij je iemand kent die er al in werkt en die je via via erin weet te krijgen. En die zoek ik dus :smile:

Je zou het eens heel lief aan Crazy Kangaroo kunnen vragen. Haar vader werkt in de mijnen.....

Misschien een idee om eerst eens bij een toelevering bedrijf aan de mijnen te proberen, verdiensten zijn wel iets minder, maar wel normale uren en elke dag thuis bij moeders.
Ideaal om contacten te leggen. Werkt voor mij, hoewel ik niet bij de mijnen wil werken.
Ben ook mechanical engineer, maar werk nu als hydraulic fitter, bevalt prima en voor 90.000 dollar hoor je mij niet klagen.
De kolenmijnen in Queensland vragen ook altijd vakmensen, maar idd bijna altijd met ervaring, ze zijn redelijk voorzichtig met wie ze aannemen, ondanks dat ik denk dat de opleidingen in Nederland een stuk beter zijn. Zelf 34 jaar bij Hoogovens gewerkt en ik merk dat ik qua technologie kennis in grote lijnen beter op de hoogte ben.
De cultuur bij veel bedrijfen is wel anders dan in Nederland, ligt aan je aanpassingsvermogen of het dan lukt.
Mijn vriendin is Australisch en ik heb hier al eens een jaar gewoond/gewerkt, spreek wel met een accent, maar niet veel meer en vakjargon duurt een tijdje, vooral als het niet in een woordenboek staat.

succes Johan

Back