Ik zou best ooit een nieuwe stap willen zetten?

iseldar

New Member
Ik ben nu 28 jaar en kan nog maar tot mijn 31e voor een jaar werken in Australie (en Nieuw-Zeeland). Ik wil het zo graag. Ik heb het in Nederland helemaal gezien. Mijn leven hier lijkt zo weinig inhoud en doelen te hebben. Ik zit zonder werk al heel lang en dat steekt mij zeer. Ook heb ik de behoefte om nieuwe vrienden te maken. Ik voel hier te weinig uitdagingen. Ik heb sterk het idee dat ik niet altijd in Nederland wil blijven wonen. Dat klinkt misschien wat zwaar op de hand, maar zo voel ik het. Ik heb hier het idee niet serieus genomen te worden. Als ik bijvoorbeeld over werk begin, reageren bepaalde mensen daar heel raar op. Ze lijken mij niet voor vol aan te zien. Het lijkt alsof ik voor een soort zwakke schakel in de maatschappij ben. Heel veel mensen die ik ken lijken sceptisch over mij. Ik wil mij hiervan gaan losmaken. Ik wil weer eerlijke kansen en uitdagingen hebben.
Wie herkent eigenlijk nog meer het gevoel om uit Nederland weg te willen?

Ikke ikke ikke!!!  :-D

Ja hoor, een en al herkenning! Volgens mij loopt er al ergens een draadje over de beweegredenen van iedereen, weet niet zo snel waar hoor. Ken je die nieuwe reclame al van SIRE? Nederlanders hebben een te kort lontje....  Dat is nu precies één van de redenen waar om ik deze stap samen met San heb gezet! Ik kan niet wachten!! (Nog 6 weekjes!)

Groetjes Lin :bye:

Hai Iseldar,

Je kan het proberen, in plaats van daaro te zitten afwachten tot je 31 bent.

Overigens, 'ze lijken mij niet voor vol aan te zien', is een beetje een glibberige uitspraak, en heeft op zich weinig te maken met het land waar je woont. En een zwakke schakel? Mensen lijken sceptisch over je? Ik weet niet goed hoe dat te interpreteren en wat zou het verschil zijn als je naar een ander land ging? Je kan ook naar een andere stád verhuizen en overnieuw beginnen, of niet? Zie je wat ik bedoel?

Maar als je er weg wilt, dan moet je het doen. Ik kan me er op zich iets bij voorstellen, maar het moet duidelijk voor jóu zijn.

Cheers,

Ireen.

Back