Ilja - nieuw belgisch lid

Ilja

New Member
Hallo,

Ik ben Ilja, belg, single, 32 jaar en al meer als 2 jaar werkzoekend. Ik zat/zit in een grote depressie door mijn werkloosheid en financiële problemen en uitzichtloosheid mbt werk.

In 2011 ben ik door Nieuw Zeeland en Australië gaan backpacken (2 maand elks) en dat de laatste keer dat ik gelukkig was en een lach op m'n gezicht kan herinneren. Ik zie vele facebook-vrienden naar Australië trekken, maar ook enkele Australiërs naar Europa. Laatst zag ik ook een programma van Simon Reeve over Britten die naar Australië zijn getrokken.

Gezien ik een leuke tijd (ok, vakantietijd) had in Australië wil ik overwegen om naar ginger te emigreren. Momenteel leef ik op een werkloosheidsuitkering 483 euro per maand en val ik officieel onder de armoede grens. Ik heb dan ook geen spaargeld of niets meer, enkel een max-out visakaart en wat schulden bij vrienden. Ik leef uit noodzaak thuis, maar wordt in september buiten gegooid. Kortom ik heb het helemaal gehad met België en wil beginnen te leven. Ik verspilde hier al 3 jaar in België.

Beste Ilja,

Welkom op het forum. Al enig idee op welk visum je naar Australie wilt? Let er wel op dat emigreren flink duur is, dus dat wordt wel een lastige als ik jouw verhaal zo lees. Veel succes.

G'day Ilja,

Welkom. Wat voor soort werkervaring and diploma's heeft u?

Als u in aanmerking komt voor een visum zult u toch echt moeten zorgen dat uw schulden en leningen zijn afbetaald plus een leuk bedrag op rekening hebt. Ik had zo'n 20.000 euro en dat is allemaal opgegaan, mede omdat ik met een koffer naar Australië ben gekomen.

Good luck mate.

Cheers,
Will.

geen idee welk visum, schulden zullen vrij snel afbetaald zijn moest ik werk vinden, euh 20.000 euro zal veel langer duren

diploma bachelor bedrijfsmanagement optie bank & verzekeringen, 2 jaar gewerkt als facturist, 5 maand in verzekeringen

Hallo,

Ik ben Ilja, belg, single, 32 jaar en al meer als 2 jaar werkzoekend. Ik zat/zit in een grote depressive..........................................

Hi mate,

Niet opgeven......
Jack had in 2003 niet veel.
Tijdens kerst in het jaar 2003 had ik 34 euro en de tank van mijn autootje stond leeg, had nog geen geld voor benzine om bij mijn ouders kerst te gaan vieren.
Goed luisteren naar omgeving en anderen ......en nog meer naar je eigen hart.
Hard blijven gaan Ilja en always believe, don't give up.

Cheers,

Jack>:D

Said beautiful Jack and so true!

Ilja mate - Never give up, don't look back and keep on moving to accomplish your dreams. We are the observer and creator of our own reality - anything is possible.

Welkom op het forum Ilja,
Ga ervoor en zoek de zon op, daar wordt je blij van. Focus op je doel en blijf gaan.
Ik land over 6 weken in Brisbane om een nieuw leven te beginnen met mijn gezin.
We hebben zwaar werk werk voor de boeg en ongetwijfeld een spannende en soms moeilijke tijd maar ik heb goede hoop dat er een mooie beloning zal zijn.

Good luck and like Jack and Wimmel said: never, ever give up!!!

Bedankt allen,

Ik denk dat ik de bodem heb geraakt en op mijn weg terug naar boven ben. Toevallig schijnt de zon ook al 2 dagen (25°C in België). Staying positive is not my strong point.

Back