Imigratie najaar 2015: container shipping

Mjeik

New Member
Hallo,

Mijn man (Australier), zoontje en ik verhuizen in nov 15 naar Australie en ik zoek nog mensen die emigreren de komende maanden met een container met nog wat plaats. Ik schat dat we 1-2m3 nodig zullen hebben voor wat babyspullen en keukenspullen. Ik weet dat er veel mensen een container gesponsord krijgen als ze via hun werk gaan en kunnen dus zo makkelijk ons helpen en een € bijverdienen ;-)

Wij gaan naar Melbourne (vanuit Belgie, maar kan ver rijden met mijn wagen, dus vertrekplaats is niet zo n probleem)

Ik hoop dat ik via deze weg iets vind want de zoektocht naar shippen is uitputtend en vooral ook mega kostelijk :-(

Bedankt!
 
Welkom Belgische vrienden! Hoe zit dat? Een container sponsoren? Klinkt wel komisch :p
Het is de vraag of je zo "bij iemand in de container komt". Het klinkt een beetje als, neem jij mijn koffer mee? Mijn advies: vraag een offerte aan bij verhuisbedrijven. Ik heb ook een kuub verscheept en dat die dan bij iemand in de container terecht komt, ja dat kan. Maar dan is het toch gewoon je eigen afspraak met je verhuizer. Hoe zij het in Oz krijgen maakt niet zo veel uit. Je moet wel vaak wat (maanden) geduld hebben. Dan kost het ook niet zo veel.
Mag ik vragen waarom je niet meer meeneemt? Een container verschepen is de moeite waard hoor.
Iemand van de forummers mee eens/niet mee eens? (doorhalen wat niet van toepassing is) nuttige enquete?
 
Ik ben het helemaal met Katja eens. Als mijn werkgever een container betaalt om mijn spullen te verhuizen zou ik zelf nooit spullen van een ander meenemen, ook niet voor een paar euro. Gewoon omdat ik dat principieel niet vind kloppen. Ik zie het probleem eigenlijk niet om een verhuisbedrijf te benaderen, behalve de kosten dan. Maar hiermee heeft iedereen te maken. Zoals Katja zegt, als een verhuisbedrijf het in een andere container kan verschepen is dat zijn zaak, waarschijnlijk kan hij wel een container vullen met verschillende kleine vrachtjes. Ik denk dat je zo ook een grotere kans hebt dat het dan sneller over is.
 
Back
Top