Immigratie FAQ!!

Simone

XPdite Hero
Niet meer beschikbaar!!!

Hier is dan eindelijk de immigratie FAQ: in het Nederlands!

............................

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!
Laat me alsjeblieft weten als er spel/grammatica fouten inzitten, of gewoon zinsfouten. Ook de hele kleine dingen, het moet er allemaal uit!
En als jullie tips hebben: graag!! Want het is een work in progress uiteraard!

:D

Simone said:

http://au.geocities.com/discoveraustralia/immigratiefaq/

Laat me alsjeblieft weten als er spel/grammatica fouten inzitten, of gewoon zinsfouten. Ook de hele kleine dingen, het moet er allemaal uit!

HOi Simone,

Ten eerste wil ik je enorm bedanken, voor je inzet en tijd die je genomen hebt om dit te vertalen en op het net te zetten. Ik vind je echt een kanjer. Een heleboel mensen kunnen hier hun antwoordt vinden.

Het ziet er heel goed uit. Ik heb nog niet alles bekeken en nog niet op fouten gelet, (was erg onder de indruk!!!!!). Als ik iets tegen kom laat ik het je asap weten.

Groetjes

Hoi Simone,

De FAQ ziet er super uit, ik zal hem nog een keer extra doorlezen!
Het helpt enorm bij het zoeken van antwoorden.

Ben zelf inmiddels gestart met het skills assessment AIM en heb daar op dit NL-forum nog weinig over gevonden (wel op de british forum). Als ik ervaring of tips heb zal ik ze melden!

Groet

Dutchskippy

Jacky: bedankt, maar het viel erg mee moet ik zeggen! En nu heb ik later misschien zelf ook minder werk ;)

Dutchskippy: Misschien kun jij dan straks net zulke vragen opstellen zoals bij Skills Assessment: ACS. Waar de website is enz. ??

En dan ook iemand voor TRA, en NOOSR enz. Hier heb ik allemaal geen ervaring mee!

Nou, kom maar op met de fouten ;) :D en tips!!

Ha Simone,

Ik heb er even snel naar gekeken, ik zal het later helemaal doorlezen maar heb nu geen tijd.

Het ziet er in elk geval geweldig uit! Je hebt er duidelijk veel tijd en moeite in gestopt!!

Simone said:

Dat zit goed uit simone, bednkt voor de mooiete..

badri

DAg Simone,
ziet er super uit.
nog een kleine aanvulling.
Wij zitten bij NOOSR en daar moet je voor je skills assessment de academic versie doen (en op elk onderdeel minstens een 7 halen).

Ik neem aan dat je voor sommige beroepen dus academic moet doen ivm met je skills assessment.

ik vond in je faq:
Moet ik de Academische of General IELTS test doen?
De general IELTS test is voldoende. Als je de academische hebt gedaan, kun je die resultaten ook bijvoegen, als ze voldoen aan de minimum scores van DIMIA.

Mariken said:
DAg Simone,
ziet er super uit.
nog een kleine aanvulling.
Wij zitten bij NOOSR en daar moet je voor je skills assessment de academic versie doen (en op elk onderdeel minstens een 7 halen).

Ik neem aan dat je voor sommige beroepen dus academic moet doen ivm met je skills assessment.

ik vond in je faq:
Moet ik de Academische of General IELTS test doen?
De general IELTS test is voldoende. Als je de academische hebt gedaan, kun je die resultaten ook bijvoegen, als ze voldoen aan de minimum scores van DIMIA.

AHA! Bedankt! Dat moet dan zeker veranderd worden! Ik heb ook een mailtje naar ptlabs gestuurd over zijn engelse FAQ.

Ik denk dat het idd het verschil zit in de aanvraag en de skills assessment. Voor de aanvraag, dus voor DIMIA, is general voldoende, maar voor NOOSR dus niet.
Die vraag moet zeker dus anders.

Bedankt!
:)

het moet dus nog veranderd worden, nog niet aan toegekomen, gebeurt vanavond(dinsdag)

Hi allemaal ,
Simone voor jou een vraag maar eerst mijn complimenten over je uitgewerkte document op internet!!!

Ik ben geheel nieuw hierzo en snap eigelijk heel erg weinig wat hiemee allemaal bedoeld wordt... ( zal aan mij liggen hoor... niet aan je form)
Maar als je zoals ik:

- Samen met mijn vriendin naar aussie verhuizen ( NSW )
- Een koop huis hier in nederland hebt.. ( kan ik mischien verhuren/verkopen, geen probleem!!!)
- Nog geen vaste baan heb ( ben nog op zoek naar werk zelfs :-( )
- Binnen nu en een jaar of max 2 jaar weg wil uit nederland...
- Verder geen verplichtingen hier in nederland meer heb!

Wat moet ik dan precies doen , waar moet ik beginnen?
het is namelijk voor mij nogal hoces pocus... niet negatief bedoelt ofzo hoor... maar ik wil zo graaag weg uit nederland en wonen in australie.!!

ik hoop op een reactie!!!

Groetjes Ferry

Ferryvanherwaarden said:
Hi allemaal ,
Simone voor jou een vraag maar eerst mijn complimenten over je uitgewerkte document op internet!!!

Ik ben geheel nieuw hierzo en snap eigelijk heel erg weinig wat hiemee allemaal bedoeld wordt... ( zal aan mij liggen hoor... niet aan je form)
Maar als je zoals ik:

- Samen met mijn vriendin naar aussie verhuizen ( NSW )
- Een koop huis hier in nederland hebt.. ( kan ik mischien verhuren/verkopen, geen probleem!!!)
- Nog geen vaste baan heb ( ben nog op zoek naar werk zelfs :-( )
- Binnen nu en een jaar of max 2 jaar weg wil uit nederland...
- Verder geen verplichtingen hier in nederland meer heb!

Wat moet ik dan precies doen , waar moet ik beginnen?
het is namelijk voor mij nogal hoces pocus... niet negatief bedoelt ofzo hoor... maar ik wil zo graaag weg uit nederland en wonen in australie.!!

ik hoop op een reactie!!!

Groetjes Ferry
Even snel!
Begin hier:
http://www.austimmigration.com.au/pages/skilled.htm
Gratis assessment van een agent!

En lees Booklet 6 door.

Ik vrees dat je de skills assessment niet zult halen.... :(
Later meer :)

Misschien heb je namelijk wel andere mogelijkheden dan de skilled independent.

Heb je toevallig familie in Oz?

Simone said:

Ziet er GEWELDIG uit Simone!!!

Ik heb het recentelijk van het net gehaald (nadat ik eindelijk weet het password voor geocities had herrinnerd!!)
Het was al twee jaar oud! En ik zit er niet meer 'in' om het aan te passen steeds.

Een tijd geleden heb ik nog gevraag of iemand het wou overnemen, maar niemand had er zin in  :evil:

kan je het hier niet in een bericht parkeren, want als ik dit allemaal zo lees dan is dit zonde....

[quote author=Henk J link=topic=218.msg62771#msg62771 date=1150334353]
kan je het hier niet in een bericht parkeren, want als ik dit allemaal zo lees dan is dit zonde....
[/quote]
Ik heb er aan gedacht, maar er is echt heel veel veranderd sinds dien, en waarschijnlijk doet de helft van de links het niet meer, en er is sowieso een nieuw type visum bijgekomen!!

En ik weet zeker dat er dan mensen zijn die het dan lezen, en niet door hebben dat het oude info is!

Als iemand het wil hebben, stuur ik het wel via prive bericht(staat als goed is thuis ergens op de computer), maar anders niet, sorry! Ik wil niet dat mensen door mij de verkeerde info krijgen!!

Zoals jullie misschien hebben gelezen, zijn we bezig om o.a. een Emigratie FAQ op de portal te zetten. Als iedereen die waardevolle informatie heeft verzameld en aan dit project mee wil werken even contact met mij opneemt, wellicht dat we binnenkort dan een heel actuele FAQ hebben.  :up:

Dus... weet je precies hoe het aanvragen van een VOG in zijn werk gaat of hoe het met een SIR visum is geregeld en lijkt het je leuk om dat stuk van de FAQ te schrijven? Laat het me weten! Als je alleen de informatie beschikbaar wilt stellen is dat nateerlijk ook geen punt.

Ik zie jullie reacties graag tegemoet!

[quote author=Lost link=topic=218.msg62829#msg62829 date=1150375841]
Het emigratie FAQ is nog leeg. :p
[/quote]
Ha ha, daar kom ik dus nu achter!
Maar de xpdite faq ziet er al goed uit!  :up:

Back