Import application invullen!

sarabaes

XPdite Sponsor
Onze hond MArcel gaat dus met ons mee, naar Oz. Ik ben momenteel de Import application aant invullen, maar ik heb twee vraagjes:

1. De importer details dat zijn wij toch hé, en de Exporter is het bedrijf dat Marcel naar Oz brengt. Klopt dat?

2. Ivm Importer details: Ze vragen je adres , maar Hans gaat eerst in Melbourne op Marcel wachten, kamperen op een camping, en pas nadien naar Alice doorgaan om een huis en zo te zoeken, dus terwijl Marcel in het quarantine station is, hebben we nog geen vast adres in Oz! Hoe los ik dat op???  :|

Iemand een idee?
Sara

Ik heb gisteren even een mailtje gestuurd naar AQIS en vandaag al antwoord  :up: :

wij zijn inderdaad de importers en het bedrijf de exporters.

PROBLEEM: je moet wel degelijk een adres in AUstralia hebben  :-(  :

Dear Sara,

Thank you for your enquiry regarding your importer address details.

AQIS understands that at the time of applying for an import permit for your pets most importers do not have an Australian address.

What is recommended is you write c/- a relative, friend or even your work address then let the quarantine station know as soon as you secure your own address.

Please note a PO box is not an acceptable address.
Please note TO BE ADVISED (TBA) is not an acceptable address.
Please note C/O the Quarantine Station is not an acceptable address.

Please note an import permit cannot be issued unless an Australian address is provided at the time of submitting an application.

We moeten dus een Ozzie adres opgeven van een kennis die in de buurt zit en ons eventueel kan bereiken .... daar had ik wel niet opgerekend .... :-(

Hoi Sara,

volgens mij hoeft het geen adres in de buurt te zijn waar je gaat wonen hoor. Dat was bij ons in ieder geval niet zo. We hebben een adres van vrienden in Nowra opgegeven, dat is zo'n 500 km van de plek waar we uiteindelijk zijn gaan wonen. Geen problemen mee gehad. Je mag anders ons adres wel doorgeven hoor, geen enkel probleem. Ik stuur je wel een PM met het adres.

Groetjes,

Erna

Hoi Erna, alvast erg bedankt. Je bent een biejoeke, zouden wij in Brussel zeggen!  :wink:

Ik neem je aanbod graag aan, klaat je na het weekend iets weten!!

Groetjes,
Sara

Dat is goed Sara. Als ik op wat voor manier dan ook iemand kan helpen, dan doe ik dat. Kleine moeite ook nog.

Groetjes,
Erna

Back