Import permits dieren

Brit

New Member
Deze topic is gemaakt van een 'gesplitst' gesprek uit de topic migration bureau enquete. Aub een beetje on topic houden, en anders in 'Laatste stand van zaken', of 'Kletsdoos' kletsen :) (ik weet dat het moeilijk is hoor.. maar het forum wordt een beetje onoverzichtelijk anders :)

Hoi Cita,

Gewoon doen, de weg vind je vanzelf wel terug.
Al wat gehoord?
Wij wachten nog op de VOG.
Heb vandaag de aanvraagformulieren voor een import permit voor de katten ingevuld.
Ze vragen je ook werkelijk overal het hemd van het lijf.

Groetjes,
Brit

Hi Brit,

Nou wij moeten ook onze katten mee nemen. Alleen ik heb de import permit gedeeltelijk ingevuld maar nog niet opgestuurd, want wij weten nog niet of ze naar Sydney of Melbourne, aangezien Adelaide geen opvangcentrum heeft. Ik heb het formulier van Aqis voor me, het leek me niet zo moeilijk, zo ziet onze formulier eruit:
Section 1: Country of origin
(moet nog ingevuld worden wanneer onze katten gaan emigreren :))
Section 2: Importer details
(nog niet ingevuld omdat wij nog niet voor een vervoerder hebben gekozen, wel offertes aangevraagd)
Section 3: Exporter details
Gewoon ons adres
Section 4: Description of animal
Ook niet moeilijk
Section5: Microchip details
Heb de stikker van de microchip erop geplakt met de type microchip
Section6: Animals sharing
heb ik ja gezegd dat mijn twee katten bij elkaar moesten blijven
Section 7: Rabies vaccintion and Rabies |Neutralising Antibody etc..
Moet door een officiele arts gedaan worden

Dus ik zie niet waar het probleem is. Of heb ik iets gemist? Heb jij een andere formulier dan ik?

Groetjes

ps: vog duurt 2 weken ongeveer en wij wonen in een "klein dorp"
ter info, als je eerst gaat huren, Australie doet wel moeilijk met huisdieren, dus het is wel even zoeken

Hoi Cita,

Ja, ik denk dat ik een ander formulier heb, maar het is ook niet moeilijk, maar ik ben al die formulieren invullen onderhand een beetje beu.

Ik heb bij Section
1. Importer details,
2. Exporter details,
3. Country of Export,
4. Description of Animal,
5. Quarantine Station,
6. Animals sharing quarantine accomodation.
7. Rabies vaccination

Uiteindelijk komt het neer op hetzelfde.

Ik heb overigens bij Section 1. Importer details, mijn eigen gegevens ingevuld en bij adres N/A.
Uiteindelijk ben jij toch de owner and importer of moet ik dan toch hier de gegevens van  de vervoerder invullen, hun hebben overigens ook geen adres of representative in Australië?

Vog heb ik gisteren ontvangen. Gaat morgen met Fedex naar Oz.

Wij willen proberen om te kopen, dus zullen waarschijnlijk dit probleem niet ondervinden.
Wel heb ik gehoord dat ze over katten minder moeilijk doen, dan over honden. Weet natuurlijk niet of dit klopt.

Groetjes,
Brit

Hello weer,

Formulieren , formulieren, lang leven de formulieren. Pas op, in OZ moet je dan nog steeds formulieren invullen.

Wat betreft section 1, ik dacht dat het voor het vervoersbedrijfs was. Ik zal wel een emailtje sturen voor de zekerheid.

Via welk instantie ga jij om een andere formulier te hebben?

Wat betreft het kopen van een huis, dat zijn wij ook van plan, maar pas na een jaar. Wij kennen de omgeving niet voldoende (heb wel al een aantal tips gekregen) om een goede keus te kunnen maken. Wij denken ook dat wij ons eerst goed willen acclimatiseren, even kijken hoe het daar gaat met het kopen van huizen. Zij doen veilingen daar, dat is zover ik het weet hier in NL nog niet het geval (wel in de UK). Heb wel alvast een boek over moestuinen gekocht  :wink:

[Lost] Quote van de vorige post verwijderd.

Daar zijn we weer.

Hoi Cita,

Uiteraard zullen we voorlopig, ook in Oz, nog wel even papiertjes in blijven vullen.

Laat mij even weten als je antwoord hebt op dat mailtje.

Ik heb het formulier gedownload via de www.aqis.gov.au site. Onder import permit dog and cats. Zou dus hetzelfde moeten zijn.

Klopt idd ze doen daar auctions. Wij kunnen de eerste tijd bij een vriendin inwonen en rustig rond kijken waar en wat voor een huis we zouden willen kopen. Maar ja, ik wil dit natuurlijk ook niet al te lang, omdat ik niemand tot last wil zijn. Uiteraard is het wel een prettig idee, dat wanneer je aankomt een onderkomen hebt.

Misschien kun je daar wel een klein winkeltje beginnen "Cita's moesgroente" :-D :-D :-D

Heb vandaag een beetje een dipje gehad. Maar ben inmiddels weer boven jan en voel me weer helemaal het dametje.

Groetjes,
Brit

Hoi Brit,

Ik zal je op de hoogte hou van mijn email naar Aquis, no problemo.

Lucky you dat je iemand echt kent in Oz, wij niet. Adelaide heeft ons gevraagd om hun berichtje te sturen zodra wij weten wanneer wij komen (min 6 weken vantevoren). Misschien kunnen zij ons een handje helpen. Anders heb ik te horen gekregen dat Dimia een onderkomen tot beschikking geeft voor immigranten voor drie maanden. Dat geeft ons dan ook tijd om even rond te kijken.

Oh ja, was ik even vergeten, je vroeg of Hendrik hier in NL ook al regelmatig weg ging . Het antwoord is nee, ik was degene die 3 dagen per week weg was voor m'n werk. Dus hebben wij wel een beetje ervaring mee.

Hendrik zei ook dat ik een eigen zaak moet beginnen. Een restaurant bv, want hij vindt dat ik goed kan koken. Stikkem denk ik ook een beetje om m'n eigen zaak te beginnen.

Verder KOP OP BLIJVEN HOUDEN, Oz krijgt ons niet klein, OZ here we come !!!!!

Groetjes

Hoi Cita,

Nu wil ik eigenlijk gewoon weer lekker reageren, maar dan wijk ik eigenlijk toch weer van het onderwerp af.
Als we nu gewoon een topic openen onder kletsdoos, met bijvoorbeeld de naam kletskousen, dan kunnen we daar verder kwebbelen.
Ik ga dus nu een nieuwe topic openen en klets daar weer verder met je. We kunnen het niet laten en wijken iedere keer af van het onderwerp

Groetjes,

Brit

Hoi Cita,

Heb je al iets van Aqis gehoord?

Wij wilden vanavond bloed af laten nemen bij de katten, maar de dierenarts adviseerde om toch nog even een paar dagen tot een week te wachten.
Na de inenting duurt het minimaal 4 weken voordat ze titre waarde (RNATT) hebben opgebouwd en deze moet boven de 0.5 IU/ml zijn. Vandaag was het precies 4 weken geleden, dus toch maar het zekere voor het onzekere genomen en wachten we nog een paar dagen.

Wanneer heb je bij jouw katten bloed af laten nemen?
En hoelang duurt het voordat je die labresultaten terug krijgt?

Ik heb uitgeteld, dat wanneer we de katten donderdag laten prikken, dat ze dan op 8 augustus aan mogen komen in Oz, dan hoeven ze maar de minimale 30 dagen in quaranteine.
We mogen de katten tijdens de quaranteine 2 keer per week bezoeken.
Ik weet niet wanneer jullie katten aankomen? Mocht dit ergens in die tijd zijn, en je laat me dat even weten, kan ik die van jullie ook een knuffel geven (als ze dat willen).

Groetjes,
Brit

Hoi Brit,

Hieronder de timeline:
Ze werden op 21 juni 2004 gevaccineerdd en op 2 November werd er bloed afgenomen. Op 10November werd het brief verstuurd vanuit Pasteur Institute in Brussel. Ze moesten meer dan 0.5 IU/ml hebben, dat was geen probleem beiden waren boven 3.5.
Verder wat ik ik weet is dat ze hun vaccinatie tussen 12 maanden en 90 dagen voor vertrek. Stel dat je pas na 12 maanden vertrek dan moeten zij een booster vaccinatie hebben. De vraag is of de termijnen van 30dagen quarantaine ook blijf.
Ik ga nu een email sturen naar Aquis (was nog niet aantoegekomen,) laat je het weten

gr

Hai Cita,

Dan moeten jullie katten dus voor 2 november in reizen. De quaranteine tijd bedraagt 30 dagen, wanneer er tussen de bloedafname en het inreizen minimaal 150 dagen zit.

Groetjes,
Brit

Hoi Brit,

Hieronder het antwoord van Aqis

Dear Cita

Thank you for your enquiry concerning the importation of your  cats from the Netherlands. You have to provide an Australian address on section 2 even if it is a c/o address of a friend . If the pet exporting company has an Australian address then you can use them as the c/o yourself.

The re-booster for rabies does not affect the time the cats are require to spend in quarantine in Australia, it is the RNATT that determine this. The date that the blood is drawn for the RNATT will determine the amount of time your cats must stay in quarantine in Australia.

The import permit is valid for 6 months only and it is advised that once you've receive the import permit you should book a place for your cats. Melbourne will be closer to Adelaide.
I have attached below the information sheet 4 to import cats and dogs from the Netherlands for your reference, please do not hesitate to contact me if you have further queries.

Regards
Tran Tang
Scientific Officer
Live Animal Import
Australian Quarantine & Inspection Services ( AQIS )
PH: +61 2 6272 5690
Fax: +61 2 6272 3110

Dus volgens mij klopt het wel dat zij voor 2 november binnen moeten zijn, Ik was bang dat het voor juni moest. Moesten de boys dan opnieuw geprikt worden dat vond Murphy niet echt leuk.

Groetjes

Hoi Cita,

Nou dan is dat m.b.t. het importers adres ook weer duidelijk. Bedankt vast.
Nee kan me voorstellen dat hij dat niet leuk vind. De vaccinaties en het chippen was bij ons al een heel gevecht.
Ze reageren wel netjes, bij Aqis. Erg duidelijk.

Groetjes,
Brit.

Back