Importeren van kruiden etc. (Quarantine inspectie) naar Australie

Jenny

New Member
Hallo    :up:

Ik was in mei in Nederland dit jaar en had nog wat goederen staan bij mijn moeder, om over te schepen naar Australie.
Dus dacht ik waarom stop ik geen kruiden en thee in mijn dozen dat scheelde me om ze mee te nemen in het vliegtuig.  :wink:

Na bijna 2 maanden wachten op mijn goederen etc., heeft Quarantine die kruiden en thee weggegooid en moest ik $ 121. 00 betalen (boete)??  :cry: Mijn moeder heeft vaak genoeg nassi kruiden etc. per post verstuurd, quarantine heeft zelfs het doosje open gemaakt. Blijkbaar zijn er verschillende regels.

Is er iemand die hetzelfde heeft meegemaakt?  :-(

Ben benieuwd.

Groetjes

Jenny Hengeveld

Hoi Jenny, soms lukt het wèl om dat soort dingen per post te versturen, maar dan meestal vacuum voorverpakte.

Als je Australia binnen komt, zal je alles moeten aangeven. Maar hee, kruiden en thee hebben we hier ook toch?!

Ireen.

Misschien stomme vraag maar hoe zit het met een donzen dekbed? Geen probleem hoop ik?
(net als wollen kleden, perzische tapijten, schapenvachtjes etc........niet dat ik een handeltje ga beginnen hoor!)

Na jullie koude nachten verhalen wil ik mijn donzen dekbed meenemen! Mooie bescherming voor wat schilderijen!

[quote author=henriette link=topic=5307.msg67295#msg67295 date=1154893316]
Misschien stomme vraag maar hoe zit het met een donzen dekbed? Geen probleem hoop ik?
(net als wollen kleden, perzische tapijten, schapenvachtjes etc........niet dat ik een handeltje ga beginnen hoor!)

Na jullie koude nachten verhalen wil ik mijn donzen dekbed meenemen! Mooie bescherming voor wat schilderijen!
[/quote]

Als ik jou was zou ik het wel aangeven op het formulier. Je kan maar beter aangeven wat je hebt dan dat je het niet aangeeft en dus een boete moet betalen. Wat wij hebben moeten betalen is mijn fiets die nog even door de douane moest en die blijkbaar te vies was (wat we al dachten). Deze is nu helemaal schoongestoomd. Ach je betaald er wel wat voor, maar je hebt dan ook wel weer een schone fiets. Oja en de electrische vliegenvanger (zo'n ding van de blokker)heeft ook een schoonmaak beurt gekregen

terug komend op jou vraag. Onze 3 dekbedden zijn zonder problemen aangekomen.

gr. Astrid Vis

Toen ik naar Aust verhuisde had ik wat potjes Heinz Sandwichspread in mijn koffer, niks aan de hand. Maar toen mijn moeder 2 maanden daarna wat potjes opstuurde, heeft de douane ze uit het pakketje gevist met een briefje erbij of ik ze terug wilde laten sturen naar Nederland of laten vernietigen. Er zitten namelijk rauwe eieren in verwerkt ,of iets dergelijks.
:cry: snik, geen Heinz sandwichspread, en ik kan hem hier niet vinden, en dat was mijn favorietje smeerseltje voor op brood.

Ik wilde ook kruiden over laten komen, kan hier een hoop niet vinden, maar ga denk ik eerst eens op jacht in wat aziatische winkeltjes, daar moeten die kruiden toch te vinden zijn, alle "doorsnee kruiden" verkopen ze hier gewoon in de supermarkt.

groetjes lin

Hai Jenny,

In 2003 en 2005 hebben wij gereisd door Australia en ik had toen in mijn handbagage een potje met 12 verschillende kruiden (met zo'n draaideksel) meegenomen, evenals 2 zakjes Venco drop en een zak schepsnoep. Ook thee van DE en koffie van Nescafe is meegegaan.      :wink:      Beide keren (aankomst in Adelaide en Sydney) heb ik het gemeld bij de douane (op het formulier en bij aankomst) en we konden zo doorlopen. De douane beambte wilde zelfs even ruiken aan de kruiden omdat ze het zo bijzonder vond. Ook luste ze wel een dropje  :lol:  . Die hebben we natuurlijk gegeven!

:up:

Dus... no problems voor ons

Succes!

Aussiegirl

Er is nu alleen 1 probleempje bij gekomen. Je mag nu zo goed als geen handbagage meenemen in het vliegtuig. :cry: Leuk als je een lange trip voor de boeg hebt! :x
Ik hoop dat dit in december weer een beetje is overgewaaid, want dan komen mijn ouders en dat is nu juist het moment om het een en ander mee uit nederland te laten nemen. Zo ook fimoklei, zullen ze waarschijnlijk zien als een kneedbom. Dan maar met de post proberen.

Astrid

Off topic, maar betreffende de handbagage ligt het er aan van waar je naar waar vliegt.

Wij vliegen Woensdag naar NZ, en er is geen melding op de site van Emirates. Toch ga ik even bellen.

Heinz sandwichspread kan je hier in Adelaide gewoon kopen, zit gekookt ei in en geen rauw! kan trouwens mayonaise en frites saus zo kopen en daar zit wel rauw ei in.  verder heb ik al heel wat uit Nederland laten komen, incl. kruiden (shoarma...heerlijk) en nog nooit een probleem gehad. Kruiden moeten wel afgesloten verpakt zijn en volgens mij scheelt het ook als het van een "merk" is. Nogmaals tot nu toe alles kunnen kopen of invoeren.

Willem

Ik kan alles vinden hier van Heinz behalve de sandwichspread.
Raar op het briefje van de douane stond dat er rauw ei in zat, en dat mocht niet, maar t zal wel een medewerker zijn geweest die zijn eigen lunchpakket vergeten was die dag, en mijn sandwichspread heeft ingepikt  :-D :-D :-D
Ik zoek gewoon nog ff verder, genoeg lekkers hier in Aust, (ben al 2 kilo aangekomen, zal niet voor niks zijn, hahah)

groetjes lin

[quote author=lin-shinji link=topic=5307.msg68703#msg68703 date=1156322774]
(ben al 2 kilo aangekomen, zal niet voor niks zijn, hahah)
[/quote]

Dat is heel normaal als je net getrouwd bent :-D

Toen wij verleden jaar op vakantie gingen naar Oz moest ik bij de duane m'n koffer open maken. Er werd gevraagd of ik iets aan te geven had, maar dat had ik niet. Toen werd er gevraagd of ik chocola bij me had, nee ook niet.
Helemaal vergeten dat ik die kleine hagelslagjes van de ruijter bij me had voor de kids, en dat vond hij natuurlijk. Ik heb hem uitgelegd dat het broodbeleg voor de kids was en toen zag hij het door de vingers.
Ik was wel verbaasd.
Chocola mag je niet meenemen????????

Jolanda  :?

Back