In Adelaide gearriveerd..graag contact met lotgenoten ..

Inmiddels zijn we ruim twee weken in Adelaide..veel geregel en gedoe door slecht internet op t holidaypark.
Auto gekocht en application form voor huis ingevuld dus hopelijk straks iets minder ontheemd..
Afscheid nemen was bijzonder van familie en vrienden maar afscheid nemen van onze dochters was bijna niet te doen! Verscheurd word je..

Inmiddels wel n contactmodus gevonden maar door slechte internet..nu dus bij Woolworth..niet optimaal.
Twijfelen ook of we dit gaan volhouden zonder de meiden.
Moeten het een kans geven maar het gemis is vreselijk!

Hoop dat t als we aan t werk zijn en Bas naar school dat we ons wat beter gaan voelen. Genieten tussendoor wel van strand en mooi weer ( nu even niet..) hoor!
Kijken uit naar t moment dat de meiden ons komen bezoeken maar dat zal door hun studie ws pas in december worden..

Als er mensen zijn die met ons contact willen opnemen om ons n beetje wegwijs te maken in Adelaide heeeeel graag. Tips school Bas zijn ook welkom natuurlijk! Hebben nu natuurlijk n nieuw emailadres dus moet ws nieuw account aanmaken maar zal bij volgende internet bezoek ff checken of iemand gereageerd heeft.

Groeten en tot de volgende keer!
Angelique en Peter en Bas

Inmiddels zijn we ruim twee weken in Adelaide..veel geregel en gedoe door slecht internet op t holidaypark.
Auto gekocht en application form voor huis ingevuld dus hopelijk straks iets minder ontheemd..
Afscheid nemen was bijzonder van familie en vrienden maar afscheid nemen van onze dochters was bijna niet te doen! Verscheurd word je..

Inmiddels wel n contactmodus gevonden maar door slechte internet..nu dus bij Woolworth..niet optimaal.
Twijfelen ook of we dit gaan volhouden zonder de meiden.
Moeten het een kans geven maar het gemis is vreselijk!

Hoop dat t als we aan t werk zijn en Bas naar school dat we ons wat beter gaan voelen. Genieten tussendoor wel van strand en mooi weer ( nu even niet..) hoor!
Kijken uit naar t moment dat de meiden ons komen bezoeken maar dat zal door hun studie ws pas in december worden..

Als er mensen zijn die met ons contact willen opnemen om ons n beetje wegwijs te maken in Adelaide heeeeel graag. Tips school Bas zijn ook welkom natuurlijk! Hebben nu natuurlijk n nieuw emailadres dus moet ws nieuw account aanmaken maar zal bij volgende internet bezoek ff checken of iemand gereageerd heeft.

Groeten en tot de volgende keer!
Angelique en Peter en Bas
Uhh,

Hebben nu natuurlijk n nieuw emailadres dus moet ws nieuw account aanmaken maar zal bij volgende internet bezoek ff checken of iemand gereageerd heeft
Die snap ik even niet? Hier op het forum hoeft dat niet hoor ;)

Klinkt heftig... Veel sterkte en steun aan elkaar gewenst.
Hoe oud is jullie zoon?
Dag voor dag dan maar, en hopelijk vinden jullie snel een huisje.

Zo, klinkt idd heftig!
"Met de kaasschaaf over je ziel", heb ik wel eens horen zeggen......hmmm, lijkt hier wel van toepassing als ik het zo hoor.
Heel veel sterkte en hopelijk kunnen jullie toch je draai vinden door weer bij het postitieve gevoel te komen waarom jullie de stap gemaakt hebben.

Onze zoon is 10 .
We proberen idd weer terug te komen bij t gevoel waarom we dit ook alweer wilden , maar toen we startten met de hele procedure was t de bedoeling met zijn allen te gaan maar nu ruim 5 jaar later is de situatie dus iets anders.

Hoe dan ook we gaan ervoor en hopen eenmaal gesetteld in huis en aan t werk weer beter in ons vel te komen..

Zoals Zwerver al aangaf, hoef je geen nieuw account aan te maken op het forum. Je kan je emailadres gewoon in je profiel veranderen.

Onze zoon is 10 .
We proberen idd weer terug te komen bij t gevoel waarom we dit ook alweer wilden , maar toen we startten met de hele procedure was t de bedoeling met zijn allen te gaan maar nu ruim 5 jaar later is de situatie dus iets anders.

Hoe dan ook we gaan ervoor en hopen eenmaal gesetteld in huis en aan t werk weer beter in ons vel te komen..
Jeetje ja das wel heftig, maar schouders eronder en gaan!!! Dat je jezelf niet kunt verwijten, het in ieder geval geprobeerd te hebben.

Dat lijkt mij ook een hele stap! Hoe oud zijn jullie dochters als ik vragen mag?
In het begin is alles nog heel vers en rauw, dus ook je verdriet. En vooral als het dan even tegen zit, is het lastig om positief te blijven.
Maar geef het even de tijd, dan ziet er over een tijdje vast anders uit.
Wij wonen helaas niet in de buurt van Adelaide, maar een mailtje kan altijd.

groetjes!

Blijf een beetje posten Peter en Angelique, alle xpediters zijn er om jullie belevenissen mee te delen.
Onze kinderen zijn ook 10, jongen en meisje. Wij verwachten ergens in de tweede helft van dit naar naar Adelaide te komen.
Hebben jullie al een school / wijk op het oog om voorlopig te settelen?

Hallo lotgenoten!

Zijn helemaal niet zulke internetters van nature..iets te oud voor ha ha maar we'll get there!
We moeten ook wel! Met grote dochters op afstand regelmatig aan t skypen etc etc.
Marijs, de meiden zijn 19 en 22 en studeren allebei, en Katjavdl ; liever "spijt" van wat we gedaan dan wat we gelaten hebben!

Vandaag contract getekend voor rental house .. Tennyson in de buurt van t strand, niet verkeerd dus. Nu op zoek naar school voor Bas. Antwoord op Mountains vraag en idd is t goed om ervaringen te delen, positieve en negatieve..it 's a bumpy road, om met de woorden van Saskia Zimmerman te spreken..

Tot de volgende keer en nogmaals dank voor de reacties!
Angelique

Hier hetzelfde... ook wij zijn 5 jaar bezig geweest met het visum en de rest...
Onze zoon is nu 22 jaar en hij woont en studeert in Amsterdam, en hij zou ook met ons mee!!
Maar nu dus niet meer.....vond ik ook echt heel heel erg moeilijk.., dat achterlaten.. en het is zo ver weg.
Ik herken je gevoelens zo goed.....en het voelt echt vreselijk..vooral in het begin.
Studeren is in Nederland veel goedkoper, en op zijn gebied beter...en dus verstandig om te blijven.
Wij zijn hier sinds 7 sept. 2013, niet in Adelaide maar in Sydney.
Gelukkig had ik de kans en de luxe om 2 keer terug te gaan in die tijd, en hij is hier 6 weken geweest met Kerst.
En we gaan de 28 ste maart weer naar Nederland voor 5 dagen.
Het wordt op den duur wel wat gemakkelijker, het gevoel van ver weg zijn en het tijdsverschil moet ook wennen..
Bovendien als het moet ben je binnen 24 uur terug, die gedachte helpt mij ook.
En ik ben echt heel erg blij met alles wat ons internet te bieden heeft ;) FaceTime en Skype zijn fantastisch..
Sterkte met het "wennen" aan de afstand, het is en blijft moeilijk..maar door de tijd went het wel wat.
Een huis en eigen plekje hebben helpt ook....
Succes, groetjes Janneke

Hier hetzelfde... ook wij zijn 5 jaar bezig geweest met het visum en de rest...
Onze zoon is nu 22 jaar en hij woont en studeert in Amsterdam, en hij zou ook met ons mee!!
Maar nu dus niet meer.....vond ik ook echt heel heel erg moeilijk.., dat achterlaten.. en het is zo ver weg.
Ik herken je gevoelens zo goed.....en het voelt echt vreselijk..vooral in het begin.
Studeren is in Nederland veel goedkoper, en op zijn gebied beter...en dus verstandig om te blijven.
Wij zijn hier sinds 7 sept. 2013, niet in Adelaide maar in Sydney.
Gelukkig had ik de kans en de luxe om 2 keer terug te gaan in die tijd, en hij is hier 6 weken geweest met Kerst.
En we gaan de 28 ste maart weer naar Nederland voor 5 dagen.
Het wordt op den duur wel wat gemakkelijker, het gevoel van ver weg zijn en het tijdsverschil moet ook wennen..
Bovendien als het moet ben je binnen 24 uur terug, die gedachte helpt mij ook.
En ik ben echt heel erg blij met alles wat ons internet te bieden heeft ;) FaceTime en Skype zijn fantastisch..
Sterkte met het "wennen" aan de afstand, het is en blijft moeilijk..maar door de tijd went het wel wat.
Een huis en eigen plekje hebben helpt ook....
Succes, groetjes Janneke

Beste Janneke,

Dank voor je reactie en peptalk, kijken idd uit naar december dan komen de meiden ip hierheen, hopelijk voor een maand als dat te realiseren is met hun studie, ze doen geneeskunde en culturele anthropologie, ook in Amsterdam ..

Helaas zijn wij niet in de gelegenheid om in de tussentijd naar NL te gaan , aan de andere kant moet ik er ook niet aan denken om opnieuw afscheid te moeten nemen. We gaan er vanuit dat een eigen plekje en regelmaat in de vorm van werk wat meer rust gaat geven.
In de tussentijd facetimen en skypen we idd veel!!

Gr. Angelique

Ik heb niet echt tips voor je, aangezien ik zelf de dochter ben die iedereen achter heeft gelaten... Maar wel een dingetje: Wees niet al te erg upset als je geen idee meer hebt van de belevingswereld van jullie dochters. Dat heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat zij studeren en minder met dat jullie nu in Australie zitten. Mijn ouders hadden waarschijnlijk ook niet echt een voorstelling van de laastste 7 jaar van mijn leven, toen ik op kamers zat en studeerde :)
Verder sterkte en hopelijk voel je je snel wat beter!!!

Back