In Australië geweest en misschien wel weer terug?!

Roxanne

New Member
Hallo!

Ik ben Roxanne, 21 jaar en ik ben net terug uit Australië (Canberra), waar ik 7 maanden geweest ben.Ik mis Australië ontzettend. Heb nog even overwogen (toen ik daar was) om langer te blijven, maar uiteindelijk was het niet meer te regelen met tickets, verblijfplaats en eventueel werk. Maar ik sluit niet uit om ooit nog eens terug te gaan. Dus wie weet!

Ik vind het vooral leuk om te lezen hoe mensen dan echt de stap gemaakt hebben. Mijn vraag is: hoe hebben jullie de rompslompt er omheen ervaren, zoals regelen van visum, testen doen, verhuizen etc. Want als ik zie wat je allemaal moet doen, lijkt het best wel veel. En hoe maak je de start in Australië. Hadden jullie al werk toen je emigreerden of hebben jullie daar pas werkt gezocht?

Groetjes Roxanne

Hoi,

welkom op het forum.

Hoe herkenbaar is het dat je weer terug wilt! Ik denk dat veel mensen op het forum zo begonnen zijn. Ikzelf zit nog in het proces (wacht op mijn visum, visumaavraag ligt nu 6 maanden in Australie). Ik vond het zelf ook wel leuk om met de aanvraag bezig te zijn, alleen duurt het wachten soms lang. Omdat ik hier ook leuke dingen heb gedaan in de tussentijd heb ik even een weekje twijfels gehad (hier heb ik ook dingen die ik graag zou willen doen). Uiteindelijk is dat wachten gewoon eigenlijk net te lang. Nu we echter weer zon hebben, vind ik het minder erg om te wachten.
Ik zag alleen op tegen de IELTS test, omdat ik niet zo goed ben in talen, maar die viel eigenlijk wel mee. De rest was meer een formaliteit en vond ik niet erg te doen. Ik heb momenteel nog geen werk. Ben me wel aan het orienteren en zo nu en dan zie ik een vacature waar ik op reageer. Puur en alleen omdat het financieel antrekkelijk is vast iets te hebben als je aankomt. Aan de andere kant vind ik het ook prima als ik in Oktober (hoop dan weg te kunnen) nog niks heb, dan zoek ik wel verder als ik dara ben, desnoods tijdelijk fruit plukken, schoonmaak werk of iets anders. Wel ben ik ook aan het kijken voor dans/ acteer/ zanglessen, zodat ik wel mensen ontmoet en lekker met mn hobby bezig kan blijven (en de taal uiteraard beter leer). Laat het over je heenkomen. Hoe verder in het proces je komt, hoe meer duidelijkheid je voor jezelf gaat creeeren.

Succes met alles  :up:

Hoi Roxanne, welkom op het forum.

Heel herkenbaar hoor, heimwee naar Australië. Hadden wij ook toen we er de eerste keer op vakantie waren geweest.

Ik heb de hele rompslomp van de papierhandel maar gewoon over me heen laten komen destijds en ben gewoon doorgegaan met het leven in NL. Wel de spanning uiteraard van het wel of niet krijgen van het visum maar heb me er verder niet al te druk of zenuwachtig over gemaakt. Ik ben nogal nuchter en neem het leven veelal zoals het is. Ook zonder visum was mijn leven gewoon doorgegaan.
Vanaf het moment dat we de knoop hebben doorgehakt, heb ik geen enkele twijfel gehad of emigreren wel of niet een goede keus was en eenmaal in Oz blijkt dat het een super keus is geweest.

We hadden geen van beiden werk toen we in Oz aankwamen, hebben er vanuit NL ook niet naar gezocht. Na 2 maanden reizen, daarna huis zoeken, vinden en inrichten zijn we fanatiek op zoek gegaan naar werk en hebben beiden in één dag een baan gevonden.

M.a.w. gewoon gaan emigreren als het je zo goed is bevallen in Oz. Je hebt uiteindelijk niets te verliezen toch?

Groetjes,
Erna

Hallo Roxanne

Welkom op het forum.

Ik zou zeggen........volg je hart.

Groetjes Marjet  :up:

Welkom Roxanne,

Ook bestemd met het Australische Virus, kan ik begrijpen, ik ook haha!

Veel post plezier,

Ben :)

Back