In Australie en dan????

jovo

New Member
Hallo allemaal wat een geweldig forum is dit.
Onze visum aanvraag is nu weg mede door de hulp van het forum en nu dus maar afwachten.
In de tussentijd wil ik me gaan verdiepen in dingen die gaan spelen op het moment dat we in Australie aankomen, er vanuit gaande dat we een visum krijgen( maar even positief blijven denken).
Ik denk dan aan de praktische dingen zoals oa: verzekeringen, huis kopen/huren, auto kopen, werk vinden, etc, etc,etc,
Nu is er op het forum een heleboel te vinden maar allemaal in verschillende topics, is dus goed zoeken en kost erg veel tijd. Nu lijkt het mij makkelijk om van verschillende onderwerpen de informatie te bundelen en dan op een eigen website te zetten, zodat iedereen over de praktische dingen de informatie snel kan vinden.

Ik zou graag willen weten of jullie dit een goed idee vinden.
Nu weet ik dat we afhankelijk zijn van de mensen die nu al in Australie wonen betreffende de informatie, die moeten dus ook willen meewerken.
Dan moeten we ook nog een website hebben en vrijwilligers die de informatie willen verzamelen, ik zelf wil dat graag doen alleen kan ik dat niet alleen.

Ben maar even aan het brainstormen geweest, hoop op jullie reactie`s

Groetjes Jovo
 
Last edited:
Ik vind het een goed idee en dit zou wellicht mooi op de Xpdite.net Portal kunnen komen. Ik ga en mag daar geen beslissing over maken, maar je zou eens een PM kunnen sturen aan Lost met dit voorstel....
 
Mij lijkt dit niet zo'n goed idee.

Dit is een populair forum maar zo superveel berichtjes worden hier nou ook weer niet gepost. Ik kijk vaak 1x per dag en dan heb je binnen 10 minuten alle nieuwe berichtjes gelezen. Als je een ander forum begint voor andere praktische emigratie-zaken wordt het hier alleen maar stiller. En het is alleen maar vervelend om 2 ipv 1 forums te checken.

Al die andere praktische dingen (bank, verzekeringen) kunnen onder 'nieuws en tips' in dit forum geplaatst worden. Zoveel valt er over deze dingen ook niet te schrijven, dus zoveel zou daar ook niet geplaatst worden in het nieuwe forum. Het wordt waarchijnlijk een vrij stil forum en dat is ook niks (zie het nieuw-zeeland forum).

Mij lijkt het veel handiger en overzichtelijker als alle emigratie-info centraal in een forum zit en wel dit forum. Zoveel werk is het zou ook weer niet om 'verzekeringen' in de search te typen en zien wat er zoal over geschreven is.

Da's mijn mening.
 
Even voor de duidelijkheid ik wil geen nieuw forum opstarten want dan krijg je namelijk hetzelfde.
Alleen een overzichtelijke website met de specifieke  informatie.
 
Ik vind het eerlijk gezegd wel een heel goed idee, want er is op dit forum wel veel te vinden maar je zoekt je suf. Zou schelen als er een aantal dingen overzichtelijk bij elkaar werden gezet.

Janine
 
[quote author=janine link=topic=5236.msg66274#msg66274 date=1153731560]
Ik vind het eerlijk gezegd wel een heel goed idee, want er is op dit forum wel veel te vinden maar je zoekt je suf. Zou schelen als er een aantal dingen overzichtelijk bij elkaar werden gezet.

Janine
[/quote]

Ik snap het wel maar er staan al heel wat dingen overzichtelijk bij elkaar hé, in speciale topics die de moderators e a bijeen zoeken ....

Misschien een idee voor een paar NIEUWE speciale topics ... oke ... maar een heel nieuw forum daarvoor?  :?

Sara
 
Ik wil de website niet gaan vooorzien van een nieuw forum, dit forum is prima.
een website zonder forum en met alleen informatie, zonder alle leuke personlijke verhalen maar met alleen zegmaar
zakelijke specifieke informatie over de verschillende onderwerpen waar we mee te maken krijgen als we in Australie arriveren.
Je moet het ook zien op een aanvulling van dit forum en zeker niet in plaats van.
Ik hoop dat het nu een duidelijk is voor iedereen wat ik bedoel.
 
Er staat inderdaad al heel wat bij elkaar, maar zoals Jovo al zegt, gewoon alleen de zakelijke dingen bij elkaar op een rijtje...... Niet dat het nu niet te doen is met het zoeken, maar het zou misschien weer wat tijd schelen.
Janine
 
Misschien kunnen er dan gewoon meer subhoekjes gemaakt worden onder bijv. Australie Algemeen. Daaronder dan een kop met Verzekeringen / Huis / Scholen etc.. Een website naast deze zou ik ook niet doen want je moet ook dubbel dingen veranderen / aanpassen als regels wijzigen ofzo.
 
Ik kan me niet voorstellen dat je als je gaat emigreren je ALLEEN op dit forum kijkt en geen andere websites bezoekt....... Je wilt toch zoveel mogelijk informatie krijgen.
Dit forum is een emigratie forum waar je heel veel nuttige info krijgt, maar zoals John bedoelt: Wat als je er bent, dan kom je toch van alles tegen waar je niet mee uit de voeten komt.

De bedoeling is een aparte website met informatie over praktische zaken zoals:
Auto kopen: wat heb je nodig, is er een APk, verzekeringen etc.
Huis huren/kopen: referenties, wat betaal je naast je huur, verzekeringen, belasting etc.

Dus [glow=red,2,300]GEEN[/glow] forum, maar puur informatie gesplitst per categorie.

ik ben een vrouw en ook nog blond, en ik snap de bedoeling dus zo moeilijk is het toch niet???
 
Hier is de portal zoals Maluka al aangaf voor bedoeld.

Momenteel wordt er gewerkt aan de Emigratie FAQ, waarin belangrijke informatie van het forum overzichtelijk wordt gerangschikt. Ik wil best de portal uitbreiden zodat je er ook belangrijke informatie kwijt kunt voor als je net in Australie aankomt. Het lijkt mij het handigst om alle informatie op de portal te zetten en niet op een aparte website.

Het probleem is alleen om personen te vinden die de informatie gaan verzamelen/veredelen en deze op de portal willen plaatsen (en de informatie up-to-date houden). Dus bij deze... Wie heeft interesse om mee te helpen aan de Emigratie FAQ en de "In Australie en dan?" FAQ (suggesties voor een leuke naam hoor ik graag :wink:)? Henriette en Barb hebben zich al opgegeven voor de Emigratie FAQ maar we hebben veel meer handjes nodig.

Wellicht is het een goed idee om naast het moderator team ook een portal team te vormen, dat relevante informatie voor op de portal verzameld, veredeld en publiceerd. John, kan ik jouw naam vast noteren? :up:
 
Je mag mijn naam noteren, graag hoor ik dan wel hoe je dat FAQ wil opbouwen en wat voor gegevens en informatie er op komt.
 
Voor de emigratie informatie is de vorm van een FAQ gekozen. Als blijkt dat voor dit nieuwe onderdeel een andere vorm beter past, dan doen we het anders. Ik hoor graag ideeen van anderen hierover. In principe kunnen we alle informatie die interessant is voor a.s. immigranten op de portal kwijt.

Het forum is ondertussen uitgegroeid tot een community waarvan een groot deel al in Australie woont. Het lijkt mij logisch om ook informatie die voor hun interessant is op de portal te plaatsen. Denk bijvoorbeeld aan geldzaken, woningen, verzekeringen, speelgroepen voor kinderen etc.

De portalsoftware is heel flexibel en ik ben dat ook :wink:.

Ik zal de gebruikersgroepen en accounts op de portal aanmaken en iedereen die mee wil helpen de benodigde gegevens sturen.
 
Back
Top