In een emo-driehoek...

Mountains

XPdite Sponsor
You're not the only one, with mixed emotions... zingt Mick Jagger al een tijdje in mijn hoofd.

Pfff. Ik draaf niet in een cirkeltje rond, maar eerder in een driehoek.
In de ene hoek zit de wens tot emigratie naar Oz, daar voel ik nu even niks bij, want...
in de tweede hoek zit mijn familie. Die weet (op mijn broer na, die zwijgt) nog niks van onze plannen. We willen daarmee wachten tot de beroepserkenning (Social Work) rond is. Ook onze kinderen hebben we nog niet ingelicht. Ze zijn 9 jaar, zouden het niet zo lang voor zich kunnen houden, lijkt me.
Mijn moeder is er slecht aan toe. Niet terminaal of zo, maar na derde zware herseninfarct is er niet veel van over. Gelukkig geestelijk wel in orde. Veel zorg aan besteed het afgelopen jaar. Mijn partner heeft mij veel uit handen genomen rondom doorspitwerk voor de emigratie, om mij vrij te spelen zodat ik veel voor mijn ouders kon doen (begeleiden bij allerlei aspecten van het ziekteproces).
Nu zou je zeggen, wacht dan even met het emigratieproces, neem wat meer tijd.
Maar daarmee belanden we in de derde hoek: de tijdsdruk.
Over 8 maanden ben ik 45, en dan moet de visumaanvraag gedaan zijn.
Ik voel dus de tijdsdruk, schuld naar familie (ik ga ze in de steek laten), en ik heb geen tijd om dingen te verwerken, want hee, hurry up met de IELTS, het vergaren van documenten die echt niet op internet te vinden zijn (studiegids SPH uit 1995 hahaha!).
Ik besef me heel goed dat ik me meer moet gaan verdiepen in Australië, om weer de binding te gaan voelen.

Zo. Dit wilde ik even kwijt. Want als Mick weer gaat zingen in mijn hoofd, dan denk ik toch even aan jullie op het forum.

Juuut

:( t is inderdaad niet niks allemaal

Misschien is het een idee om de visumaanvraag door te zetten zodat je binnen de tijd bent. Daarna heb je een jaar om te valideren, en vijf jaar om definitief te besluiten of je wel of niet wilt gaan. Het is wel een investering maar misschien scheelt het wat onrust in je hoofd om te weten dat je nu vooral de mogelijkheid veiligstelt, maar nog niet het definitieve besluit hoeft te nemen.

succes

:( t is inderdaad niet niks allemaal

Misschien is het een idee om de visumaanvraag door te zetten zodat je binnen de tijd bent. Daarna heb je een jaar om te valideren, en vijf jaar om definitief te besluiten of je wel of niet wilt gaan. Het is wel een investering maar misschien scheelt het wat onrust in je hoofd om te weten dat je nu vooral de mogelijkheid veiligstelt, maar nog niet het definitieve besluit hoeft te nemen.

succes

Het scheelt als een ander al datgene schrijft wat je zelf ook had willen schrijven... :)
Ben het dus met Lamarck eens :D
Het belangrijkste is, dat je wat rust tussen de oren krijgt. Het is een hele stap, zeker als je al zoveel op je bord hebt. Het visum is inderdaad een investering, maar het geeft je adempauze. Familie kan evt aan het idee wennen e.d.. Ik snap dat je hoofd er nog niet helemaal naar staat, maar de uiteindelijke beslissing om wel of niet te gaan, hoeft niet meteen genomen te worden.
Misschien anders toch eens voorzichtig met familie (je broer?) overleggen?

Ook van mijn kant: succes.

jeetje, da's niet niks! Begrijp dat je klem zit, maar zoals de voorgangers zeggen; visum aanvragen want je hebt nog 5 jaar de tijd om te vertrekken. En wellicht ook wat voor te zeggen om eens voorzichtig wat met fam te delen; voor de verwerking van al jullie twijfels maar ook om met elkaar te delen waar jullie dromen liggen. Kan me zo voorstellen dat het voor je ouders ook fijn is dit te mogen delen, naast de emoties dat jullie ver weg gaan...
Succes in ieder geval, want hoe makkelijk is het vanaf deze kant om er iets van te vinden!

Als Oz in je hoofd zit en je niet los wilt laten, ga dan voor het visum. Nu heb je daartoe nog de kans. Als je straks 45 bent geweest, hoef je dan ook niet te denken: "hadden we toen maar....". Is de aanvraag de deur uit, dan kun je het even laten rusten. Die tijd kun je dan gebruiken om alles wat op je pad is gekomen te verwerken en een plaatsje te geven. Tegen de tijd dat je weer in actie moet komen (VOG aanvragen, medische keuring e.d.) voel je je misschien al een stuk beter en minder heen en weer geslingerd. En zoals gezegd door de anderen: als je je visum hebt, moet je binnen een jaar valideren en daarna binnen 4 jaar vestigen. Ofwel: tijd genoeg om te beslissen wat jullie gaan doen.
Soms moet je niet twijfelen, maar doen (als de financien het ook toelaten natuurlijk).
Veel succes en wijsheid gewenst.

Dank je wel allemaal voor jullie wijze woorden. Ik had deze zelf ook allemaal kunnen bedenken, maar het horen van anderen werkt toch bevestigend. Net wat ik even nodig had. Mijn partner staat me bij en verricht veel werk in het emigratieproces, hij probeert het zo voor mij te filteren dat ik heel concreet taken kan oppakken hierin. IELTS is ingepland op zaterdag 17augustus. Blij met geplande datum: beetje druk helpt mij te focussen.
Groet, Juuut

Hoe lekker is dat om eens met iets concreets bezig te zijn! En zo van stap naar stap! Succes met de voorbereidingen

Back