In-person lodgement

tweety

XPdite Sponsor
Is er iemand die recent nog een in-person lodgement heeft gedaan of binnenkort gaat doen?

Ik weet dat deze mogelijkheid bestaat indien het om een partner visum gaat. Volgens de site van de Australische ambassade in Berlijn gaat deze aanvraag sneller en toch lees ik er weinig over. Mijn vraag aan degenen die een partner visum hebben aangevraagd, voor welke vorm heb je gekozen? Interview of elektronisch? En misschien nog wel belangrijker waarom heb je dit gedaan? Wat zijn volgens jou de voordelen van de door jouw gekozen vorm?

Zoals ik het nu zie weet je eerder de uitslag bij een interview en ik zie zelf dan ook geen reden om voor de andere versie te gaan, maar ik ben bang dat dit te simpel is.

Thanks,

Chantal

Ik heb eerder wel eens het gevoel gekregen (op dit forum) dat sommigen niet eerder van deze optie afwisten (en het forum pas vonden nadat ze de aanvraag al hadden ingediend) en dat ze daarom voor de papierhandel zijn gegaan... otherwise I don't know.. komt idd over alsof de in-person lodgement veel sneller is..

Dit kan ik mij haast niet voorstellen, het staat immers duidelijk op de site van de Australische ambassade in Berlijn!

hallo.
ja ik heb dat in brisbane gedaan.
ik had 15 september een intervieuw en 16 september mijn temporary visa!

Waarom heb je deze keuze gamakt of was een elektronische aanvraag niet mogelijk? En misschien nog belangrijker heb je nadelen gezien aan deze manier van aanvragen?

Gr. Chantal

Wij hebben voor Stephan toendertijd (2007) ook een afspraak in Berlijn gemaakt voor een interview. Wij hebben voor deze weg gekozen omdat dit veel sneller gaat. Je verzamelt vooraf alle papieren en gaat dan naar Berlijn waar meteen diezelfde dag nog besloten wordt of je het visum krijgt. Het enige nadeel is dat als je daar zit en je blijkt iets vergeten te zijn.... Wij hebben tijdens het verzamelen de check list die ze op hun site hebben staan gebruikt en over dingen waar we niet zeker over waren hebben we gemaild met de ambassade. Ze waren altijd erg snel met antwoord terug.

En Berlijn is een leuke stad om te bezoeken :D

Hallo Chantal,

Wij hebben 18 september 2009 een interview gedaan in Berlijn.
Procedure gaat inderdaad veel sneller.
Ik heb gewoon gebeld naar de ambassade in Berlijn en een afspraak gemaakt.
Je moet wel aan kunnen geven dat je alle vereiste paieren in orde hebt.
Gecertificeerde kopieen, medicals, VOG etc.
Wij werden keurig op tijd geholpen en konden 's middags Max zijn permanente visa ophalen.
Ik zelf ben australische dus dat scheelde.
Qua tijd scheelt het wel want een schriftelijke aanvraag duurt echt langer.
Mocht je nog wat willen weten dan hoor ik dat wel van je,

groetjes, Michelle

hey chantal,
op je vraag kan ik spijtig genoeg geen antwoord geven, maar vroeg me af waarom je dit moet doen. Je bent toch al ginder op 176 of vergis ik me?

Het ziet er naar uit dat we inderdaad voor een interview in Berlijn gaan. Dit visum zal niet voor mijzelf zijn, aangezien ik al lang en breed op (inderdaad) een Ve176 in Melbourne zit.

Wij zullen echter pas een visum voor mijn partner gaan aanvragen als we zeker zijn dat we voldoende bewijs hebben. Zoals dat er nu naar uit ziet denken we dat dit meer dan voldoende is in oktober 2010. Weet dat dit erg lang in het voren plannen is en we kunnen dan ook alleen maar duimen dat deze mogelijkheid tegen die tijd nog bestaat. Aangezien ik in september/oktober 2010 weer in Nederland zal zijn en ik graag mee wil naar het interview is dit naar alle waarschijnlijkheid het beste. Vandaar dus oktober, wordt vervolgt!

En tot die tijd blijven we bewijs verzamelen......

Tips hoe we de zaken het beste aan kunnen pakken horen we graag :wink:

Groetjes, Chantal

Echt jammer dat deze in-person optie niet mogelijk is voor de ambassade in Londen, daar moet ik heen. Zou echt zo veel makkelijker zijn.

Back