inboedel verkopen

marymary

XPdite Sponsor
ik ben bezig om mijn hele huis leeg te krijgen, heb al geruime tijd grote meubelstukken op marktplaats gezet. Ben echter nog maar 1 kast kwijt. Heeft iemand nog bruikbare tips.
Vind het zonde om alles naar de kringloopwinkel te brengen.

Er zijn nog twee mogelijkheden:

- huis verkopen incl. inboedel (heb ik  zelf gedaan)
- garage sale

Ipv marktplaats ook speurders proberen. Ik zet meestal mijn dingen op beide sites en krijg van speurders meer reacties.

Met mijn kleinere dingen ga ik op rommelmarkten staan, is wel een gesleep elke keer maar je raakt altijd wel wat kwijt.

succes.

Hai,

e-Bay is ook een optie, maar je bent dan verplicht te verkopen voor het hoogste (dus laatste) bod

Kun je soms ook bedrogen uitkomen.

En verder natuurlijk niet de hoofdprijs willen!

Groetjes,

Mariette

bedankt voor de tips en het meedenken. Ik heb een huurhuis, misschien wil de nieuwe huurder wat overnemen. Zal het inderaad op meerdere sites zetten.
Voor de kleinere spullen ga ik inderdaad op een rommelmarkt staan.

groeten Mary

Ik ben 1x naar een rommelmarkt geweest met onze spulletjes. De dag zelf was heel gezellig maar ik kon het meeste weer inpakken en mee naar huis nemen... :roll: Ik dacht toen bij mezelf "dat ga ik zeker geen tig keren doen!".
San en ik hebben een garage sale gehouden,  in de garage en de oprit. We hadden flyertjes gedrukt en daarmee ook de krant gehaald. We hebben een grote aanloop gehad en veel verkocht. Vrienden van ons hebben geholpen, dus we hebben er zeker ook een onvergetelijke dag aan gehad.

Ik hoop dat je spulletjes voor een leuke prijs kwijtraakt! Succes!

Groetjes Lin

Ik ben met hetzelfde bezig. Verwacht ook niet al te veel van marktplaats, maar tis het proberen waard. Ik heb alles op een lijst gezet met een prijsje erbij (bijna voor niks.....Vind het net Té zonde om het allemaal maar gratis weg te doen, maar veel is t nie waard.....) Bij een vraag kijk ik dan snel even op mijn lijstje...........(of wat de gek ervoor geeft....)

Ook ik heb een huurhuis en ik heb mijn huur dan ook al opgezegd (afgelopen week, per 1 september). Daardoor hoop ik in een vroeg stadium met de nieuwe huurder te kunnen praten over overname van het meeste. Vooral van koel/vries combi, gaskookplaat, wasmachine, hele keukeninhoud, kasten etc. We zullen zien. Misschien dat ik ook nog een keer naar een rommelmarkt ga. Lijkt me wel leuk! Ook weet ik dat een verre kennis elk jaar op de grote rommelmarkt hier in de buurt staat. Misschien probeer ik nog wat ik niet heb kunnen verkopen via hun te verkopen voor het delen van de opbrengst of zo (ik ben dan al weg, dus kan het zelf niet doen)

Ook hang ik briefjes op in de supermarkt (met een samenvatting dan....). Wie weet wil iemand net wat hebben......... Ach, ik heb het meeste eigenlijk ook zelf van de kringloopwinkel binnen gesleept. Had al rekening gehouden met een toekomstig vertrek........

Succes! enne.......ik kan dus niks aan jou kwijt?  :wink: :-D

Henriette

hahaha nee aan mij kun je niks kwijt. Ik heb gelukkig ook geen hele dure spullen op een paar meubelstukken na en die wil ik wel graag verkopen.

Er zijn ook van die opkopers die bv bij het overlijden de hele inboedel opkopen. Staan ook in de Gouden Gids.
Zijn ook vaak opkoperrs die bij de langstlevende spullen op halen en dat zijn, met alle respect, ook niet altijd de modernste artikelen.

Trouwens hebben wij bij Marktplaats wel succes, van wat wij tot nu toe te koop hebben gezet zijn wij al zeker de helft kwijt.
Maar goed wij hebben nog tijd en gaan ook mee met de seizoenen, dus nu het tuinstel en in het najaar bv de gelhaard. Etc.

Veel succes met de verkoop  :up:

Mariette

Gewoon plaatsen op deze vier sites:

www.marktplaats.nl
www.speurders.nl
www.2dehands.nl
www.marktplaza.nl

Een hoop ge-copy & ge-paste, maar gegarandeerd succes. :up:

sommige dingen gaan heel snel (heb vanmorgen een hakselaar op mp gezet en is net verkocht :lol:) een wandrek stond er een maand op en is net opgehaald dus super... kleinere dingen probeer ik op de markt maar ja....niet alles gaat even snel. Inderdaad..gewoon overal plaatsen en er komt vanzelf wel iemand.

Jemig, woensdagavond 11 uur vanalles op mp gezet, en heb het gevoel dat mijn hele huis al leeg is!

Zit al zonder koelkast en wasmachine (wat wel apart is nog een hele maand  :lol:)
En misschien vanaf zondag wel zonder bed  :roll:

En heb tot nu toe meer gekregen dan ik er voor vroeg, maar ja, had ook wel miniprijsjes! Maar dat maakt het leuk he: ik vind het een grote happening. Het lijkt wel een winkeltje!

Succes met de verkoop!

henriette

Wij hebben onze hele inboedoel bij nader inzien gewoon meegenomen (voor 3300 euro werd het hier in ons huis gezet). En ik ben heel blij dat we alles hier hebben, ten eerste was het goed om je meteen weer thuis te voelen en ik moet er niet aan denken om alles bij elkaar te gaan sprokkelen hier omdat je gewoon nog niet weet waar je moet zijn voor van alles en nog wat. Wij moesten snel een huis vinden, werk regelen en alle andere zaken regelen. Bovendien hadden we nooit voor 3000 euro alles weer compleet gehad.
Maar ja, als je bijv. gaat rondtrekken heb je natuurlijk een heel ander scenario.

Hai Elle,

Wij nemen ook een container mee, maar wij kwamen op 43 m3 moesten dus 11 m3 kwijt.
ik heb alleen nog nergens een offerte aangeboden gekregen voor 3300 euro.
Wil jij dit met mij delen, tot nu toe heb ik alleen prijzen voorbij zien komen tussen de 5500 en 6200 euri.
Dus, je begrijpt, dat ik wel reuze benieuwd ben!
Ik moet er ook niet an denken om voor een heel gezin alles opnieuw aan te moeten schaffen.

Mariette

Je hebt zo'n krantje (de vondst! Dat is um) waarin je je spullen kan plaatsen. Adverteren is gratis, het blad kopen kost 5 euro ofzoiets. Kan alleen niet op de naam komen De vondst... :|
Dan natuurlijk internet. Bij ebay kan je volgens mij een minimum bedrag neerzetten.
Bij de supermarkt was ook een goede ja  :cool: En natuurlijk afvragen of het wel slim is om je hele meuk te verkaufen :)

He Elle,

ook ik ben razend nieuwsgierig bij wie je voor die prijs, 3300 euro,  bent geweest!!
wij gaan ook binnenkort offertes opvragen en dubben nog enorm over wat mee te nemen of toch hier te laten.

groetjes Pauline

Back