Indigenous Australians, Community in crisis

Nou, lekker verhaal... tja, de wereld is a stinky place en Australie komt daar ook niet onderuit..., helaas. Wat vreselijk, je kunt je er niks bij voorstellen, hoe weerzinwekkend! BAH BAH BAH!!

:-(Heel triest verhaal........ Nog triester als je het zelf hebt gezien in de NT. Ik heb enkele communities gezien in Arnhemland...... dat was echt schrikken!!! :-(
Een van de weinige keren dat ik echt géén foto's wilde maken!! Niet daarvan.........

Het is heel moeilijk om zulke kwesties op te lossen.

Rol

Ja, het blijft een schrijnende situatie: armoede, verslaving, incest, mishandeling, geweld, ...  :cry:

Laat ons hopen dat er nog iets aan gedaan kan worde, ma zal een werk van lange adem worden ...  :-(

Sara

Inderdaad een triest schokkend verhaal. Hopelijk veranderd er snel wat, maar dat zal denk ik niet gebeuren. Ik heb zelf een paar maanden in een aboriginal geleefd en gewerkt en het zijn de Aboriginals die het moeten willen. Australiers kunnen hoog en laag springen van het moet zo en zo en dit en dat is verkeerd, maar als de Aborigines niet willen of het niet interesseert, dan is er bar weinig wat je kunt doen.

Het is een cultuur binnen een cultuur met hele andere gewoonten & gebruiken en belangen, hoe vreemd, merkwaardig, anders, idioot, schokkend dat ook mag zijn.

Aborigines leren steeds meer over white people world en nemen steeds meer dingen over / aan, maar het zal nog tientallen jaren duren of langer voordat er in harmonie samengeleefd word. Daarbij komt nog dat de aborigines een samenleving op zichzelf zijn en wie zijn australiers om daarover te oordelen.

Wat overigens niet wegneemt dat dit beestachtig is... maar dat is mijn mening maar.

ook in australie ontkom je niet aan dit soort gruwelijkheden helaas. en zoals overal in de wereld
zal dit soort ellende niet zo maar te stoppen zijn. gelukkig zijn er invloedrijke mensen die zich willen
inzetten hiertegen.
hans

Het lijkt me dat de wetten van Australie ook gelden voor de Aboriginals  :?

In elk geval vind ik dat, zonder uitzondering, elk kind dat met zulke verwondingen in een ziekenhuis wordt binnengebracht - of waarvan met ook maar vermoed dat dit soort praktijken plaatsvindt - per direct uit huis moet worden geplaatst - en natuurlijk ook de broertjes en/of zusjes  :x

Kijk, ik begrijp ook wel dat daarmee het probleem niet is opgelost, maar voor die kinderen en vrouwen is er geen tijd om te wachten op een oplossing voor het hele probleem. Laat men hen eerst in veiligheid brengen en in de tussentijd een fundamentele oplossing bedenken.

Sorry hoor - ik ben op zich best wel ruimdenkend, maar in zulke gevallen geldt wat mij betreft: fuck de cultuurverschillen en/of gewoonte, maar elk kind heeft recht op een 'normale jeugd' en voor wat betreft de daders 'geen excuus en geen genade' - lekker droppen op een eiland met z'n allen en laat ze zichzelf bezig houden met wat ze blijkbaar zo fijn vinden!

Ik wil zo'n vader of oom wel een zien wanneer ie fijn door vijf kerels in z'n achterste is geragt  :evil: :evil: :evil:

je moet niet alleen die kinderen uit huis halen de mense die dat doen verdienen ook een kogel...

medeforummers, dit is een kant van jullie die ik niet ken!!! wat gruwelijk allemaal.
opsluiten en castreren is toch voldoende (met twee keien) :evil:

[quote author=hans964 link=topic=4765.msg60450#msg60450 date=1148541156]
medeforummers, dit is een kant van jullie die ik niet ken!!! wat gruwelijk allemaal.
opsluiten en castreren is toch voldoende (met twee keien) :evil:
[/quote]
haha lol jah die is ook goed

voor wat betreft de daders 'geen excuus en geen genade' - lekker droppen op een eiland met z'n allen en laat ze zichzelf bezig houden met wat ze blijkbaar zo fijn vinden!

daar zitten ze al :p

Heeeeeel scherp Linda  :p!!!

Ik bedoel natuurlijk zo'n verlaten eilandje ergens midden in de oceaan waar niets of niemand anders te vinden is dan dit soort barbaren. Een soort Expeditie Robinson voor Criminelen  :-D

Hgr, Jeanine

Zo eentje met één palmboom en 50cm. onder zee niveau? En veel haaien erom heen, veel haaien  :evil:

Back