Inentingen

teekay

XPdite Sponsor
Hoi,

Ik weet dat je zo goed als geen inentingen nodig hebt voor Australië, maar hebben jullie je toch ergens tegen laten inenten voor vertrek?
Influenza, rabies, meningococcen,...???

Nu kan het nog relatief goedkoop in je thuisland; wanneer je in Australië bent en geen recht hebt op medicare de eerste 2 jaar betaal je waarschijnlijk meer voor eventuele inentingen.

Groetjes,
Teekay

Onzin om je extra te laten vaccineren. Met name de voorbeelden die je noemt zijn mijns inziens overbodig
Influenza is namelijk slechts 1 seizoen geldig aangezien de seizoenen tussen AUS en NLD niet gelijk lopen zijn de vaccins ook meestal verschillend.
Rabies niet nodig tenzij je van plan bent om een beet van hond/vleermuis op te lopen (of je moet echt van plan zijn om met dieren te gaan werken dan kan ik me er iets bij voorstellen)
Meningococcen komt vooral bij de jeugd voor (veroorzaker nekkramp), volgens mij ben je zelf deze leeftijd al voorbij :wink: eventuele kinderen worden veelal wel gevaccineerd al is dit niet bij iedereen zo.

Mijn inziens is extra vaccineren dus overbodig de enige vaccinatie welke ik extra zou nemen als je veel gaat reizen buiten Australie is Hepatitis A. Maar ook deze vaccinatie is in veel landen overbodig.

Groetjes Chantal

[quote author=tweety link=topic=7507.msg97348#msg97348 date=1187556620]
Influenza is namelijk slechts 1 seizoen geldig aangezien de seizoenen tussen AUS en NLD niet gelijk lopen zijn de vaccins ook meestal verschillend.
[/quote]

Toevallig heb ik dat van de influenza net even opgezocht (mijn schoonmoeder in Australie is namelijk bezorgd over haar kleinkind van 2 dat binnenkort naar Adelaide komt waar eea inmiddels epidemie-status heeft bereikt), en kennelijk hebben wij afgelopen winter de griep gehad die nu door Australie waart, en dus is ons griepvaccin (2006/2007) hetzelfde als dat nu in Australie. Voor aankomende Noordelijke winter verandert het inderdaad weer. Verder ben ik het met Chantal eens, tenzij je een slecht immuun systeem hebt, lijken me deze vaccinaties overbodig. Maar (disclaimer) ik ben geen docter!

Sunburnt

Back