Info regio McLaren Vale/Maslin Beach/Seaford gevraagd

aussie6157

Account Inactief (eigen verzoek)
Niet meer van toepassing. Bedankt voor de info allemaal.
 
Last edited:
Wij wonen in Seaford ;) . Is goed te doen, vlak bij zee. Mc Laren Vale is ook mooi, Maslin Beach zouden we ook goed kunnen wonen.
Het is wat verder rijden naar het centrum dus je hebt waarschijnlijk langere reistijden naar werk. In Seaford is nu net een treinstation aangelegd, als die eenmaal rijdt is het OV ook beter. En met de expressway duplication zou het met de auto straks ook vijf minuten sneller moeten kunnen :confused:
Er zijn betere en mindere wijken, maar dat heb je overal denk ik. Beetje rondkijken. Er lopen aparte mensen rond af en toe, maar ik weet niet of dat typisch is voor deze hoek. Mensen op blote voeten in de supermarkt bijvoorbeeld. Wij heben er geen last van maar ik geloof dat niet iedereen dat zo voelt.
In Seaford wordt op dit moment veel gebouwd, mn in Seaford Meadows. Het is wel een wijk met huizen strak naast elkaar. Wij kwamen uit een rijtjeswoning dus we vinden het hier al ruim, met een grote tuin en meer privacy, maar ik kan me voorstellen dat het in vergelijking met bv de Hills wat voller voelt.
Strand is hier mooi, de Onkaparinga delta ook en daar kun je goed wandelen, ook met kids.
Maslin Beach heeft een heel bekend nudistenstrand, weet niet of je dat interessant vindt :).
McLarenVale of McLaren Flat zijn ook mooi om te wonen. Wat meer landinwaarts en tussen de wijngaarden. Wat meer ruimte.
Je bent met drie kwartier bij Victor Harbor en Port Elliott. Daar gaan veel adelaiders heen voor een dagje uit, walvissen kijken in de winter, met de stoomtrein of de paardetram in de zomer, of een eindje wandelen. Deep Creek is een half uur, daar kun je ook mooi wandelen en kamperen.
We kennen wat Belgen hier, nog geen Nederlanders gevonden (behalve wijzelf dan :) )

Wat wil je nog meer weten?
 
Dank je voor je snelle beantwoording van mijn post Lamarck.
Het geeft ons een beter inzicht van de regio.
Wat is ongeveer de reistijd naar de stad vanuit deze regio? Is OV ontzettend druk ?
Kun je een paar betere en mindere wijken noemen? En waarom zijn het mindere/betere wijken?
Is dat door bepaalde soort mensen/criminaliteit/omgeving of andere redenen?
Is de populatie erg aan het toenemen in deze regio? Welke groep van mensen gaan wonen in deze regio. Komen de meesten uit de stad? En wat is de gemiddelde leeftijd zoal van de mensen?
Veel jeugd/middelbaar/oudere mensen?
Zoals ik het opneem uit jouw info heb je dus eigenlijk alles wat je zou moeten hebben in deze regio, behalve misschien de werkgelegenheid? Wij zitten niet zozeer te springen om dichtbij/in de stad te gaan wonen. We willen eigenlijk een beetje rustiger gaan wonen. Ik heb de indruk dat buiten de stad de mensen gemoedelijker zijn dan in en rondom de stad. Tenminste zo ondervinden we dat in Perth.
Wordt er veel gefietst in deze regio?? Wij gaan graag in onze vrije tijd fietsen en het zou erg leuk zijn om dan medefietsers te ontmoeten.
Zijn er een paar gezellige cafe's in de regio en bioscopen? Is er gelegenheid om 'savonds ergens gezellig naartoe te gaan?
Zijn er stranden waar je je hond mee naartoe kan nemen?
Vele vragen, maar voor ons wel belangrijk.
Alvast bedankt,

Gerrie
 
poeh dat zijn een hoop vragen
ik doe m'n best maar we wonen hier nog niet zo lang dus we zijn geen experts!
reistijd voor mij naar Flinders is 30 min, manlief rijdt naar Gepps Cross (in het noorden) en dat is 1.15 uur. Centrum zal een uur zijn denk ik.
We hebben begrepen dat Christies Beach een minder goede wijk was, net als Hallett Cove. Maar later hoorden we dat dat alweer aan het verbeteren is en de 'overlast' wat afzakt naar beneden (zeg maar Noarlunga). Maar da's van horen zeggen. Verder vind ik het wel moeilijk hoor, om iets beter of minder goed te noemen. Het hangt ook een beetje af van wat je zoekt. Een wijk als Col Light Gardens is bv een wijk met een beschermde status. Ik vind het er wel mooi, er wonen veel gezinnen met kinderen en omdat het een beschermd stadsgezicht is weet je dat er niet veel zal veranderen. Aan de andere kant is de helft van de huizen relatief goedkoop wat ook weer een bepaald type mens aan zou kunnen trekken.
Wijken in de Hills zijn ruimer en ruiger. Zo kennen we iemand in Crafers, prachtig huis, prachtig uitzicht, geen waterleiding dus ze 'leven' van de watertank achterin de tuin, waar ook koala's, wallabies en slangen zitten.

Populatie in Seaford is zeker aan het toenemen. Er wordt veel bijgebouwd.
Ik hoorde dat er in verhouding vrij veel engelsen zitten maar daar hebben we nog niet veel van gemerkt.
Ik denk dat er veel gezinnen zitten van diverse leeftijden. Er zijn drie primary schools in Seaford zelf en 1 secondary school, maar er is ook een bejaardenhuis :) en een afgesloten retirement village. De kinderen op school zijn voor driekwart van het type blank met blond haar, dat waren we niet gewend van Utrecht of de school in Bellevue Heights, en ze komen vrijwel allemaal van hier maar hebben wel een andere achtergrond, bv oma's die uit europa komen.

Er is een shopping centre in Seaford met wat koffiecafeetjes en een bibliotheek en daar komt straks ook het treinstation. Dat is nieuw, het spoor wordt doorgestrokken vanuit Noarlunga. Maar de trein ligt er nu al een half jaar uit ivm grote renovaties dus we kunnen je niet echt vertellen of dat goed werkt want we hebben het nog nauwelijks gebruikt. Voor de rest 'gebeurt' het in Noarlunga denk ik. Daar zit een bioscoop, ziekenhuis, OV knooppunt en een groter shopping centre.
Aan het strand bij Nashwauk Cres zit ook iets waar je wat kunt eten en drinken maar die is niet het hele jaar open.
En richting Willunga en Aldinga zitten ook wat van die restaurantjes en bakeries.
Maar als je echt uit wilt gaan dan denk ik dat je beter richting Glenelg of CBD kunt gaan.

Of er veel gefietst wordt, tja, veel minder dan in Nl natuurlijk, maar er wordt wel gefietst. Er is een aardig fietspad tussen Moana en McLaren Vale, dat is zeker de moeite waard. En je kunt goed fietsen langs de zuidkust bij Pt Elliot enzo. Verder ligt er een fietspad naast de Expressway, maar met alle Hills en andere hoogteverschillen is het niet overal even makkelijk fietsen. En je zit toch ook gauw aan de zijkant van de doorgaande weg, wat ik zelf geen succes vind.

Toevallig is het strand voor Seaford een hondenstrand. Bij het 'badstrand' (Moana Cres) mag het niet maar daar noordelijk van richting de Onkaparinga mag het wel. Er lopen niet heel veel mensen dus je hebt er geen last van, maar onze dochter vindt het wel leuk om af en toe een stok te gooien :).

Helpt dit?
 
Hartelijk bedankt voor je weer snelle antwoorden Lamarck. Je hebt ons erg geholpen.
We hebben ons huis te koop staan en is Under Offer, maar er kan nog van alles gebeuren zeg ik altijd. Dus we wachten af of het doorgaat. Als ik nog meer vragen mocht hebben, zouden we jou dan weer kunnen benaderen?
Nogmaals bedankt,
Gerrie
 
ja hoor maar er zijn er nog een paar hier uit de regio, bv kat en karoline dus die kun je ook vragen :) altijd handig voor een second opinion
 
Wij hebben net een huis gekocht in Seaford Rise. Weet nog niet zo heel veel over deze regio, behalve dat het dicht bij het strand is, er een winkelcentrum zit en het gebied populair is bij Engelsen. Ze noemen de new development "Coast" niet voor niets Pommie Hill. Redenen om voor Seaford Rise te kiezen was, dat je nog aardig wat woning voor je geld krijgt en het toekomstige treinstation. In eerste instantie werden we aangetrokken door de nieuwe woonwijk Seaford Meadows maar na wat rondrijden in de omgeving, praten met makelaars en onderzoek op internet deze wijk links laten liggen. Veel mensen willen er weer weg vanwege de Housing Trust Homes, de sociale woningbouw. Ik heb begrepen dat, als onderdeel van het plan, elke straat minstens 3 sociale huurwoningen moet hebben. En ik kan je verzekeren dat je het slecht kan treffen als je per ongeluk een koopwoning er naast koopt.
De "Coast" development heeft dit probleem niet omdat dat in prive-eigendom is van Hickinbotham, een van de grote aannemers in Adelaide.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.
 
Back
Top