info van mijnwerkers gevraagd ( industrie )

sylvia en rob

XPdite Sponsor
werkt, of heeft iemand in de mijnindustrie gewerkt.
heb nog wel wat vragen maar eerst ff kijken of er wel iemand is die er wat van af weet .
 
Mijn vriend heeft jaren als driller gewerkt in de goudmijnen (WA), hij is nu supervisor en heeft aardig wat connecties. Wat wil je specifiek weten?
groetjes wendy
 
hoi wendy

Ik werk nu al 22 jaar in de procesindustrie ( maken van plastics )
Ben net 40 en vroeg me af of er mogelijkheden zijn om in de mijnen te werken
ik wil nu wat anders en het werk in de mijnen lijkt me wel wat .
Kan je je opleiding anders bij zo'n bedrijf halen of zoiets.
Zitten ze wel op mensen te wachten.
Ik heb wel veel diploma's maar waarschijnlijk niet relevant.
cheers rob
 
Hoi Rob,
Het eerste wat je je zult moeten realiseren is dat je zonder werkervaring in de mijnen, waarschijnlijk als offsider aan het werk moet. Dit betekend heel zwaar werk, 12 uur per dag en nachtdiensten. Je kan er wel heel veel geld mee verdienen en ze schreeuwen om mensen. Als je werkt met een goeie driller, dan zal hij je trainen om driller te worden en van daaruit moet je je bewijzen om hoger op te komen. Wat een optie is, als je in Perth wilt wonen is dat je fly in fly out een kans geeft. Dan kan je wonen in Perth en word je de 'Bush" ingevlogen om te werken. Je krijgt dan food & accomadation en je vlucht wordt betaald. Het rooster is dan vaak 2 weken op 1 week af. Als je niet gehecht bent aan Perth, is Kalgoorlie DE mijnwerkers (goud) stad van WA. Het leven is daar wel compleet anders... 80% mannen en 6 uur rijden van Perth in de dessert... daar moet je tegen kunnen. Je komt dan wel elke dag gewoon thuis. $25 tot $45 dollar per week.

Ik weet alleen hoe het werkt in de goudmijnen in WA, als je interesse ergens anders ligt...kan ik je niet helpen.
Mocht je echter diploma's hebt als 'mechnic'  dan zijn er uiteraard andere mogelijkheden, maar daar ben ik niet zo in thuis. Voor het offsiders werk heb je geen diploma's nodig, alleen een goede werkinstelling.

Succes ermee, hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Wendy
 
$25 tot $45 dollar per week.  ?  Huh  zijn dit bedragen voor offsider, of ervaren miner.


Ik heb op de lts vroeger een mechanische en electrotechnische opleiding gehad maar geen mts.

waar ik wil gaan wonen weten we nog niet , misschien bij het zelfde bedrijf ( waar ik nou werk ) welke ook in melbourne zit .

In ieder geval waar het warmer is als in dit kikkerlandje.

Is 40 jaar niet te oud of te zwaar om te beginnen, met dit werk

bedankt voor je info wendy
 
per uur bedoel ik natuurlijk... dat is voor offsider tot driller.
40 hoeft niet te oud te zijn, ken een offsider van 50! als je maar goed gezond bent en van aanpakken weet.
 
Oeps ik dacht al hier ga ik niet rijk van worden :grin:
Is misschien een optie weet nog niet wat ik ga doen in WA :roll:

Maar mogelijkheden zijn er wel heb ik al in meerdere topics gelezen.

bedank voor de info Wendy  :up:
[quote author=keesje link=topic=7470.msg97433#msg97433 date=1187639141]
per uur bedoel ik natuurlijk... dat is voor offsider tot driller.
40 hoeft niet te oud te zijn, ken een offsider van 50! als je maar goed gezond bent en van aanpakken weet.
[/quote]
 
en ze schreeuwen om mensen???
ik heb ze nog niet gevonden op diverse sites ( de werkgevers )
nog tips of hints ??
kalgoorlie zelf ziet er best wel leuk uit om te wonen voor een paar jaar.
 
[quote author=sylvia en rob link=topic=7470.msg97733#msg97733 date=1187960983]
en ze schreeuwen om mensen???
ik heb ze nog niet gevonden op diverse sites ( de werkgevers )
nog tips of hints ??
kalgoorlie zelf ziet er best wel leuk uit om te wonen voor een paar jaar.
[/quote]

Ondanks dat er veel geroepen wordt dat er veel mensen nodig zijn is het toch nog moeilijk te vinden.
Wij hadden toen in Coober Pedy, dat we via via iemand tegen kwamen die op straat schoonmakers aan het zoeken was voor Oxiana goldmines SA. Accomodatie alles er bij. 14 dagen on 7 dagen off.

Tweede maal sprak ik een miner die in Roxby Downs werkte,  Olimpic Dam mine.
Ook veel geld uhhh werk te vinden in Roxby. Hij rade ons aan om gewoon onze spullen te pakken en naar Roxby te rijden. Al moet je dan wel een tentje mee nemen want accomodatie is moeilijk te vinden in de meeste miner stadjes en als je dan toch via via iets kan vinden betaal je giga hoge huur prijzen en zie je dat mooie hoge salaris naar je landlord verdwijnen....  :-(

Fly in Fly out job is ideaal. Goed geld, goed werk en de 14 dagen on 7 dagen off lijkt mij igg geweldig. Maar dan heb je weer een "ticket" [size=7pt](trades certificaat) [/size] nodig.
Over seas kwalificaties daar heb helaas niks aan mits het bachelor degree is of hoger.
Die tickets krijg je alleen als je een 4 jarig trainee ship afrond. Ook niet verkeerd. Je verdient alleen weinig als trainee. Maar zodra je die ticket heb gaat de beer los :up:
succes :up:

@Keesje
Als je zou willen kun je is informeren bij je vriend of hij iemand weet die apprenticeship in drillers zoeken. Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede trainee baan. Helaas zonder succes nog.
Driller stond eigelijk boven aan mijn lijstje. Al heb ik pas gesolliciteerd als line technician (hoogspanning kabels) bij ETSA ff duimen dus. Maar voor een goede driller baan zet ik alles opzij.  :up:

cheers Barry
 
Als je connecties hebt, ben je binnen een dag binnen. Mijn vriend heeft gisterenochtend nog een vriend van hem meegenomen naar zijn bedrijf en die jongen liep zonder sollicitatiegesprek, maar met baan de deur uit....
Over 2 weken ben ik in Perth en kan ik wat gerichter voor je navragen bij mijn vriend. Hij werk momenteel bij Barminco en doet ook fly in fly out.

Ze hebben echt heel veel mensen nodig, maar bij voorkeur via via. De recruitment bureaus zijn blijkbaar niet zo goed in het uitfilteren van goed en slecht personeel.
 
Vanaf volgende week gaat Thomas, met zometeen een master in de geologie, solliciteren in de mijnbouw.
Heeft iemand misschien nog gerichte tips, of weet iemand misschien zelfs nog een baan voor een net afgestudeerde geoloog?
 
Mijn vriend heeft jaren als driller gewerkt in de goudmijnen (WA), hij is nu supervisor en heeft aardig wat connecties. Wat wil je specifiek weten?
groetjes wendy
Hoi wendy,
Ik zou graag in de mijnen willen werken. weet je ook of dit gevaarlijk of ongezond werk is? Ik heb overigens geen technische diploma's maar heb wel een eigen bedrijf in NL. Ben toe aan iets andrrs maar moet wel gied betalen vandaar deze reactie op deze business. Ben overigens nu in Australie. Groet casper
 
Ik werk in de Mijnbouw, zit in Minerals & Chemicals - Queensland.
hi wimmel, heb je info omtrent het werken in de mijnen? Is het moeilijk zonder gerichte diploma.
Ben een ondernemer en een harde werker. Vriendelijke groet, CasperCasper
 
Niet om cynisch te doen, maar zonder de juiste opleiding of relevante werkervaring wil je in de mijnbouw? Dat willen we (bijna) allemaal wel. Zelfs voor nipper/gopher willen ze toch wat relevante ervaring zien.
 
Niet om cynisch te doen, maar zonder de juiste opleiding of relevante werkervaring wil je in de mijnbouw? Dat willen we (bijna) allemaal wel. Zelfs voor nipper/gopher willen ze toch wat relevante ervaring zien.
Ben ik wel mee eens maar je moet ergens beginnen.
En heb wel ervaring in het het snel leren van nieuwe activiteiten.
 
Ik weet niet waar in Australie je zit Casper maar waarom ga je niet op een boerderij werken voor het opkomende seeding season. Verdient ook goed en worden vaker onervaren mensen aangenomen. Voor werk hierin in WA kun je het beste bellen met Aussi Jobs (Aussi zonder e!). Als je zelf al contacten hebt met boeren kun je die gebruiken uiteraard.
 
hi wimmel, heb je info omtrent het werken in de mijnen? Is het moeilijk zonder gerichte diploma.
Ben een ondernemer en een harde werker. Vriendelijke groet, CasperCasper

Zonder de juiste papieren, tickets, vrienden in mijn, mijnbouw ervaring and lokaal ervaring wordt het zeer lastig. Uurlonen zijn niet hoger je moet alleen heel veel uren werken in remote areas, wel krijg je toeslagen. Werkloosheid is zeer hoog en zelfs lokale mensen hebben moeite met een baan te zoeken. Ik zou eerst focussen op je PR en bij een lokaal bedrijf je voet in de industry te krijgen, met name heavy engineering industrie, durende de jaren contacten opbouwen en vanuit daar je kansen beoordelen en grijpen. Je moet echt je zetel verdienen hier en je bent zo goed als je laatste job! Je zou eventueel je cv is naar mij kunnen sturen, misschien merk ik dingen op die erg van belang kunnen zijn om toch de Mijnbouw richting op te gaan. Welke richting in de Mijnbouw spreek jou aan, of zie je alleen dollars? Persoonlijke mijnbouw ervaring is in management of engineering projects op mineral processing plants en chemical plants, green and brownfield.
 
Back
Top