info van mijnwerkers gevraagd ( industrie )

sylvia en rob

XPdite Sponsor
werkt, of heeft iemand in de mijnindustrie gewerkt.
heb nog wel wat vragen maar eerst ff kijken of er wel iemand is die er wat van af weet .
 
Mijn vriend heeft jaren als driller gewerkt in de goudmijnen (WA), hij is nu supervisor en heeft aardig wat connecties. Wat wil je specifiek weten?
groetjes wendy
 
hoi wendy

Ik werk nu al 22 jaar in de procesindustrie ( maken van plastics )
Ben net 40 en vroeg me af of er mogelijkheden zijn om in de mijnen te werken
ik wil nu wat anders en het werk in de mijnen lijkt me wel wat .
Kan je je opleiding anders bij zo'n bedrijf halen of zoiets.
Zitten ze wel op mensen te wachten.
Ik heb wel veel diploma's maar waarschijnlijk niet relevant.
cheers rob
 
Hoi Rob,
Het eerste wat je je zult moeten realiseren is dat je zonder werkervaring in de mijnen, waarschijnlijk als offsider aan het werk moet. Dit betekend heel zwaar werk, 12 uur per dag en nachtdiensten. Je kan er wel heel veel geld mee verdienen en ze schreeuwen om mensen. Als je werkt met een goeie driller, dan zal hij je trainen om driller te worden en van daaruit moet je je bewijzen om hoger op te komen. Wat een optie is, als je in Perth wilt wonen is dat je fly in fly out een kans geeft. Dan kan je wonen in Perth en word je de 'Bush" ingevlogen om te werken. Je krijgt dan food & accomadation en je vlucht wordt betaald. Het rooster is dan vaak 2 weken op 1 week af. Als je niet gehecht bent aan Perth, is Kalgoorlie DE mijnwerkers (goud) stad van WA. Het leven is daar wel compleet anders... 80% mannen en 6 uur rijden van Perth in de dessert... daar moet je tegen kunnen. Je komt dan wel elke dag gewoon thuis. $25 tot $45 dollar per week.

Ik weet alleen hoe het werkt in de goudmijnen in WA, als je interesse ergens anders ligt...kan ik je niet helpen.