informatie opvraag gelinkt aan paspoort?

Kristin

New Member
Hi,

Wellicht dat niemand dit weet, maar het is het proberen waard.
Ik heb via de officiele australisch immigratie/border website een tijd geleden een formulier ingevuld om info op te vragen mbt tot visa's (aangezien het telefoon nummer nooit bereikbaar is).
Hierbij vul je je naam, geboorte datum en land van paspoort in.

Nu vraag ik me af of deze informatie opvraag gelinkt word aan je paspoort en ze dus bij een visum aanvraag of bij het scannen van je paspoort zien wat je precies gevraagd hebt?

Zo heb ik stom genoeg onderandere gevraagd of je met een 2nd working holiday visa voor een partner visa kan applyen vanuit Australie, daar ik tegenstijdige berichten had gelezen. Waarop het antwoord was ja, maar je mag niet applyen voor een 2nd working holiday visa als je de intentie hebt om daarna voor een partner visa te applyen.
Terwijl het bij ons meer is dat ik mijn 2nd WHV wil gebruiken om te kijken of we voor een partner visa willen applyen, daar we tot nu toe nog maar 3 maanden hebben samen gewoond wat vrij kort is om de gok te wagen voor 7000 dollar. Daarnaast wil ik ook gewoon nog reizen en werken en dan dus eventueel aan het eind van het jaar applyen voor een partner visa, afhankelijk van hoe het loopt tussen ons (uiteraard denken we samen te willen blijven, maar je weet het nooit dus het kan nooit kwaad om eerst eens echt samen te wonen voor je de stap maakt om te emigreren)

Maar nu maak ik me een beetje zorgen dat er een label aan mn paspoort hangt waarop staat dat ik alleen het land in wil om een partner visa aan te vragen.
Maar kan het moeilijk bij hen navragen want als dat het geval is lijkt het alleen maar heel verdacht.

Ik heb de voorwaarden waarmee je instemt doorgelezen maar word er niet geheel wijs uit.

En wellicht een tip voor andere; vraag het eerst op een forum voordat je het bij de immigratie/border dienst neerlegt ;)

Hopelijk is er iemand die dit toevallig weet of een idee heeft hoe ik dit uit kan vinden.

Thanks lieve mensen!

Welkom Kristin. Wellicht is het een poging waard om de vraag te stellen er zitten hier veel mensen met (visa)ervaring op verschillende levels.
Mijn devies is altijd, eerlijk duurt het langst.
Ten tweede, als je serieus overweegt om naar Oz te komen, moet je los van het feit dat je hier de liefde hebt gevonden, ook bijvoorbeeld aardig wat geld achter de hand hebben. Zoals je al weet, is een visum niet goedkoop. Bovendien kan het lang duren voor je visum wordt toegekend. Dus tijd en geduld heb je ook nodig. En vooral de wil om hier een leven op te bouwen en dus alles achter te laten in NL (gelukkig hebben we skype ed. maar toch)

Uit eigen ervaring kan ik melden, dat alle correspondentie wordt bewaard. Als je binnenkomt hebben ze hun scherm bij de douane vol staan met info. Zo hebben ze mij eens al mijn reizen naar Oz op laten noemen, data en duur en wisten mij tot op de dag te corrigeren indien nodig. Ook heb ik email verstuurd over het meenemen van een groot aantal koksmessen en ook dat stond vermeld.
Het is bekend (duidelijk te zien ook bijvoorbeeld bij border security) dat als je met onjuiste bedoelingen binnen probeert te komen, je het risico loopt om geweigerd te worden. Hoeft niet, kan wel. Er "hangt" geen label aan je paspoort, maar zoals ik het in je verhaal lees, kunnen er wel vragen gesteld worden. Maar misschien heb je geluk.

Dank je wel voor het antwoord.
Hier heb ik zeker wat aan.
Ja, ik heb ook zeker niet de intentie om te liegen, daarom heb ik, met jouw ervaring in mijn achterhoofd, ze toch nog eens gemailt en de situatie uitgelegd en gevraagd of ik dus een 2e working holiday visa aan kan vragen als mijn intentie is om het jaar te benutten om te werken en reizen en daarnaast uit te zoeken of we na langere tijd echt samen te zijn nog steeds samen verder willen.
Om vervolgens wellicht te applyen voor een partner visum.

Ik wil namelijk echt niet het risico lopen om aan de grens terug gestuurd te worden.

Afwachten dus.
Maar dus heel erg bedankt voor het antwoord.

Groetjes,
Kristin

Back