Informatie over plaatsen in de buurt van melbourne

vlasjes

New Member
Ook wij (Lisette, mijn man en onze kinderen), zijn ervoor bezig om minimaal een jaar in australie te gaan doorbrengen.

We zijn wat aan het rondkijken in wat voor omgeving we ons willen vestigen. Omdat het bedrijf van mijn man ook in Melbourne een vestiging heeft, hebben wij voor deze omgeving gekozen.

Via internet hebben we een plaats gevonden, te weten Chelsea. Veel leuke foto's en zo van de huizen in de omgeving gezien. Maar heel veel informatie is er niet over deze plaats.

Misschien dat ik via jullie wat meer informatie over deze plaats kan vinden. Graag zou ik vooral wat meer informatie over de scholen (mijn kinderen zijn 9 en 5 als we daar zouden aankomen) krijgen. Maar ook alle andere informatie is welkom.

Alvast bedankt :grin:

Lisette
 
hoi,
Leuk om te horen dat jullie Melbourne kant uit komen. Ik heb zelf 2 dorpen verderop van Chelsea gewoont. Je moet wel even opletten waar in Chelsea je gaat wonen, Chelsea Hights is ok ook the beach kant maar pas op dat je niet in het slechte gedeelte komt te wonen wat veel housing commision heeft ( many junks/ unemployed and low social class).
Succes Ingridk
 
Ik heb al een tijdje geleden deze vraag op het forum gezet, maar helaas niet veel reacties. waarschijnlijk is chelsea geen populaire plaats.

is er iemand die voor ons andere leuke plaatsen weet, waar wij ons zouden kunnen gaan vestigen in de buurt van melbourne.

wat zoeken we. we zoeken een leuke plaats niet al te groot, zodat er een leuke mogelijkheid is voor leuke contacten met plaatsgenoten. maar wel groot genoeg zodat er leuke scholen, winkeltjes en zo zijn.

we zijn op zoek naar iets aan de kust, zo'n 30-35 km van melbourne.

alvast bedankt voor de antwoorden.

groetjes lisette
 
[quote author=vlasjes link=topic=6894.msg87907#msg87907 date=1177246629]
Ik heb al een tijdje geleden deze vraag op het forum gezet, maar helaas niet veel reacties. waarschijnlijk is chelsea geen populaire plaats.

is er iemand die voor ons andere leuke plaatsen weet, waar wij ons zouden kunnen gaan vestigen in de buurt van melbourne.

wat zoeken we. we zoeken een leuke plaats niet al te groot, zodat er een leuke mogelijkheid is voor leuke contacten met plaatsgenoten. maar wel groot genoeg zodat er leuke scholen, winkeltjes en zo zijn.

we zijn op zoek naar iets aan de kust, zo'n 30-35 km van melbourne.

alvast bedankt voor de antwoorden.

groetjes lisette
[/quote]

Ik ken Chelsea ook niet dus kan je daar niet over informeren. Aan de westkant van Melbourne, heb je "losse plaatsen" als Altona, Laverton, Williamstown, Hoppers Crossing, Werribee en Point Cook (waar de huizen de grond uitschieten). Wij wonen zelf in Werribee zon 10/15 minuten van de baai met de auto. Overal zijn hier eigenlijk wel scholen en winkels.

De andere kant van Melbourne weet ik eigenlijk niet.
 
Hey,

Ik heb een aantal vrienden wonen in Chelsea en mijn vriendin is daar opgegroeid. Zelf heb ik een tijdje in Mordialloc gewoond, wat vlakbij is. Dus ja ik ken die kant wel een beetje.

Chelsea, Aspendale, Edithvale, Mordialloc zijn rustige woonbuurten aan het strand. In de zomer komt daar wel wat volk op af, maar veel voel je daar echt niet van. Al deze wijken zijn "established", dwz ze zijn er al ettelijke jaren en hebben alle voorzieningen die je maar kunt wensen. Over het algemeen wonen er gegoede families met kinderen die van het strand houden.

Het strand in chelsea is (mijn opinie) het beste strand dat je vind rond de baai. Het zand is poederwit en er loopt niet al te veel volk rond. Zeer aangenaam voor avondwandelingetjes. Zwemmen doe ik niet meer in de baai. Twijfel een beetje of het water wel proper is.

Oh...en die quote over "low social class" dat pikt bij mij wel een beetje. Ik werk zelf aan het daklozen probleem hier in Melbourne, en het is net die attitude die de low social class lekker in de armoede houdt. De housing commission waarvan sprake zit in Seaford. Maar wees gerust, de rijken zijn langzaamaan de kust aan het opeisen tot Frankston en er voorbij. De "low social class" zal er spoedig weg zijn. Genoeg plaats voor dat soort in the outback...
In chelsea zal je daar niks van merken hoor.

Veel success!!
 
Ik ben een keer door Chelsea heen gefietst omdat het 1 van de buurten was waar betaalbaar kan worden gehuurd. Je had er winkels, banken, scholen, een treinstation. Dus op zich niks mis mee. Ik kon ook op het eerste gezicht niet ontdekken wat er eventueel mee mis zou zijn. Wel viel het op dat de huizenprijzen in deze suburb zijn gedaalt met 25%. Low social Class? Nou, als ik in Ringwood kom (vlakbij Bayswater waar ik woon) dan zie ik inderdaad vaak "tuig" rondlopen. Daar was op dat moment in Chelsea geen sprake van. Maar dan geef ik toe, ik praat dan over een bezoek van ruim een uur.
 
We hebben via Britvics een e-book in pdf.file over de suburbs, goede scholen, huisprijzen, afkomst van migranten, crime rate, economic prosperity. Net al snel er door gelezen en eerste indruk is dat het vrij uitgebreid is.
Er staat wel iets bij van 'mag niet gekopieerd worden' maar als jullie niks zeggen dan zal ik het ook niet doen. :donttell:
Als iemand geïnteresseerd is, stuur je mij een pm met het e-mailadres waarop ik het kan sturen? (is 1,5 MB)

groetjes,
An
 
Dank je wel An voor je bestandje. We hebben er al heel veel informatie uit kunnen halen. Top joh.

Lisette
 
We vinden het ook bijzonder informatief.
Hetgeen mij ook opviel is hoeveel 50m zwembaden ze in Melbourne wel niet hebben!
Super! Ik kijk er al naar uit!

groetjes,
An
 
Ja ik kan ook haast niet wachten tot ik weet of het nu zeker is dat we gaan of niet.

al dat plaatsen kijken maakt het verlangen om te gaan alleen maar groter.

groetjes
 
Hallo Lisette, Leuk dat jullie ook bezig zijn om naar Australie te gaan. Zelf hebben wij ook plannen. Wel moeilijk allemaal hoor. Over Chelsea kan ik je niet zo veel vertellen, wel dat het daar mooi is. Ik heb zelf namelijk als meisje van elf 11 jaar in Victoria gewoond maar dan aan de oost kant (lilydale). Tja, en dan 17 jaar later toch weer plannen om terug te gaan.
Ik wens je heel veel success met het vinden van een leuk plekje aan het strand. Groetjes Mariette
 
Oh leuk om te horen, dat je toch weer terug gaat.

Ik hoor wel meer positieve verhalen over de buurt waar jij naartoe gaat.

Voor ons trekt de kust toch wel heel erg, vandaar die keuze.

Maar bedankt voor je reactie.

Groetjes Lisette
 
ik weet niet zoveel van australie, dus we hebben gekeken naar waar het werk is en wat ons leuk lijkt in de omgeving, vandaar de buurt van chelsea.
 
Back
Top