ING identificatie

Wilsil

Well-Known Member
Weet niet of dit de juiste locatie is, dus admin/mods als het verkeerd is verplaats het maar naar de juiste plek.

Mijn vrouw heeft sinds ze een tiener was een bank rekening bij de Postbank.
Sinds enkele jaren zijn deze overgegaan naar de ING zonder enig probleem.
Nu echter hebben we brieven ontvangen van de ING met de mededeling dat onze identiteit niet goed vast gelegd is.
Om dit goed te krijgen moeten we door allerlei hoepels wringen en kosten maken.
Heeft iemand anders dit probleem ook?
We denken eraan om gewoon het geld wat er nog op staat over te halen naar Australia en de rekening op te heffen.
De enige reden waarom we het nog hebben is dat de ouders er geld op storten voor onze kindern met hun verjaardag.
 
Mijn bescheiden advies: Als je het geld niet nodig hebt, gewoon de rekening door laten gaan en als je op vakantie in Nederland bent de identiteit kwestie regelen.
Het zal zo wie zo moeilijk worden om de rekening op te heffen als je indentiteits problemen hebt.
groetjes Johan
 
Ik had een vergelijkbare situatie met de ABN een paar jaar geleden toen klanten zich ook allemaal moesten identificeren. Zij zeiden toen dat dat alleen kon bij de bank zelf. Ik vloog dat jaar toch naar Nederland en heb toen daar gedaan, maar anders dreigden ze om mijn rekening af te sluiten ook al weten ze dat ik niet in NL woon...
 
Altijd handig om een NL rekening te hebben toch? Vragen om uitstel totdat je een keer naar NL gaat.

Hoe kunnen ze nou dreigen met het opheffen van een rekening als er nog saldo op staat... Kunnen ze niet zomaar ergens heen schrijven.
 
Kan wel. Dan sluizen ze het naar een speciaal account voor mensen die 'van de radar verdwenen zijn'.
Waarschijnlijk blijft het dan nog voor lange tijd terugvorderbaar.

Banken en boeven, er zijn toch veel overeenkomsten.
 
Ze blokkeren de rekening volgende maand.
En we gaan nog niet naar NL voor de eerst komende jaren (als alles goed blijft gaan).
Plus we betalen ieder kwartaal voor een rekening wat we eigenlijk niet gebruiken.
 
Je hoeft toch alleen een formulier in te vullen en kopie van je paspoort of rijbewijs op te sturen, tenminste dat was wat wij moesten doen vorig jaar. En dan loopt de rekening gewoon door.
 
Ik kon destijds echt alleen maar persoonlijk me komen identificeren bizar genoeg. Er waren toen geen andere opties volgens de ABN...
 
Volgens de brief:
1. origineel van een uitreksel uit het bevolkingsregister van het land waar u woont of
2. kopie van de specificatie van het inkomen dat op uw ING betaalrekening wordt gestort.

1.: dat kent Australie niet.
2.: hebben we sinds 2006 niet meer.
 
Geachte heer, mevrouw,

Wij zijn zeer verheugd met uw vertrouwen in onze zaak. Wij willen u graag als klant houden want uiteraard verdienen wij geld aan u. Wij hebben nooit problemen met u als klant, u betaalt altijd keurig op tijd en rente hoeven wij u natuurlijk niet te betalen. Kortom: er is alle reden om erg blij te zijn met u als klant, geen reden om deze relatie te beëindigen.

Maar omdat wij rare jongens zijn, gaan we het toch lekker doen.
Zoek het verder maar uit.
 
Ik heb dit recent ook moeten doen. Mijn vader heeft toen met ING gebeld en het volgende advies gekregen: "Maak in tweevoud een kopie van je geldige Nederlandse paspoort of rijbewijs. Laat deze kopiën waarmerken door een officiële instantie zoals consulaat, ambassade, notaris, Justice of the Peace etc. Stuur de kopiën dan samen met een kopie van de originele brief van de ING en een begeleidend schrijven naar ING. Vermeld daarin van je rekeningnummer en je handtekening." Ik heb dit een paar weken geleden gedaan en verder er niets (nog/meer) van gehoord.
 
Back
Top