Inklaren

Reinhoud

Active Member
Hallo

Ik weet dat als je gaat emigreren je spullen ingeklaard moeten worden bij de douane...
Kan iemand mij precies vertellen wat inklaren nu precies is?  :oops:
Ik lees het vaak, maar nergens de exacte betekenis er van..
En wat kost inklaren ongeveer??

MvG Reinhoud

Hallo Reinhoud,

Ik weet niet of het er nog aan ligt waar je aankomt, maar wij hebben een paar honderd dollar moeten betalen voor "inklaren" en net zo veel voor het vernietigen van spullen die uit onze verhuisdozen zijn gehaald.

Inklaren is dat de douane en quarantine je paklijst doorlopen en alles wat ze niet aanstaat maken ze open.
(er worden trouwens ook x-rays gemaakt van je verhuisgoed)
Is het goed dan is het goed, zo niet dan krijg je bericht met opties wat er met je spullen kan gebeuren.

Dus als je dat rieten mandje kan missen, laat het dan maar in NL.
Wil je een afleider inpakken, neem dan de stofzuiger mee, die pikken ze er zeker uit! :evil:

groetjes,
Franciska

Aha, bedankt.

En wanneer gebeurd dat inklaren?
Direkt als je op het vliegveld aankomt, of als je je spullen ophaalt?
En moet/mag je daar bij zijn?

Oh ja..

En de kosten hangt af van het aantal spullen je mee neemt neem ik aan... zitten daar eventuele belastingen en/of invoerrechten bij in??

Hi,

Ik werk in de haven dus zal proberen uit te leggen wat inklaren is.

Goederen moeten altijd na aankomst via zee worden ingeklaard worden.
Omdat het in dit geval 'australische goederen' te maken. En vaak hangen hier ook invoerrechten aan vast.
In het geval van persoonlijke goederen hoef je 9 van de 10 geen invoerrechten te betalen.

Als je bijvoorbeeld een container met stofzuigers naar Australie stuurt (als bedrijf) dan betaald je een andere som invoerrechten.
Waardoor sommige spullen juist heel duur worden.
Pas geleden was er ook in het nieuws over fietsen in New York en dat nederlandse fietsen daar niet te betalen zijn.
En dit komt voor de invoerrechten. Ik heb voor een ijslands bedrijf gewerkt en
als wij kreeft binnen kregen waren de invoerrechten gemiddeld 70.000 euro! En dit omdat IJsland geen EU land is.

Maar wat ik tot nu toe heb begrepen betaal je alleen de inklaringskosten voor je persoonlijke goederen.

Ik hoop dat je nu iets meer duidelijkheid heb wat inklaren is.

Groetjes,
Bianca

Hallo Reinhoud

Voor het inklaren van onze spullen hebben wij 150 dollar betaald en naar mijn weten is dit onafhankelijk van de waarde van je spullen.

Wel werd er gevraagd naar hoe oud de computer e.d. was want hier moet je invoer rechten over betalen alshij jonger is dan een jaar. Natuurlijk was die van ons net iets ouder.

Inklaren gebeurd een aantal dagen nadat de container in de haven arriveert en hierbij mag je niet aanwezig zijn.

Wij hebben maar 27 dollar aan vernietigings kosten betaald........maar dan zijn wij ook wel heel erg druk bezig geweest met het schoonmaken van schoenen, tuinmeubels etc etc.

Succes ermee

Groetjes Mariette

Dank je.

En als je met het vliegtuig gaat??

Aangezien ik bijna niets heb waar ik waarde aan hecht past alles wat ik mee wil nemen wel in een 'grote' kist en dacht ik er aan om dat per vliegtuig mee te nemen.

Gaat dat dan anders??

Ik wil via baggage.nl een fiets gaan versturen van Nederland naar Oz. Als ik het zo bereken (op de website) is het goedkoper de fiets met het vliegtuig te sturen ipv met de boot. Maar moet de fiets dan ook ingeklaard worden?

Back