Inschatting kosten

Petra79

New Member
De afgelopen weken hebben we aardig wat brainstorm sessies thuis gehad over verschillende (investerings)opties die we mogelijk voor vertrek naar Australië nog in Nederland hebben. Ik merk alleen dat ik het lastig vind om een inschatting te maken van wat het allemaal gaat kosten, het vertrekken naar Australië. Daarom hoop ik dat jullie hier wat duidelijkheid in kunnen bieden. Ik ben namelijk bang dat we plotseling nog voor allemaal onvoorziene kosten zullen staan, waar we niet aan hebben gedacht, en dat willen we uiteraard voorkomen.....dus daar komt ie....
Oké, als eerste natuurlijk het regelen van het visum. We besteden dit uit bij Visa4you, wat uitkomt op 16.000 euro voor z'n vieren. Dan de tickets, 4000-5000 euro. We gaan in eerste instantie voor bepaalde tijd, dus we verkopen ons huis niet. We hopen dit te verhuren voor 2000 euro p/m. We huren in Australië een gemeubileerde woning, we laten dus de inboedel niet verschepen. We hebben daar een auto nodig, maar verkopen onze beide auto's in Nederland, wat elkaar dus aardig wegstreept. Dan een bedrag van rond de 3000 euro om wat noodzakelijke start-spullen te kopen; speelgoed voor de kids, beddengoed(?), voorraad, extra kleding, spulletjes om de woning wat te personaliseren, dat soort dingen enzo.
Verder de kosten van verzekeringen, boodschappen, school kinderen, maar dat heb je in Nederland natuurlijk ook, al liggen de prijzen daar uiteraard wel wat hoger.

Wat vinden jullie ervan, hebben we nog aan bepaalde zaken niet gedacht? Ik hoor graag van jullie.

Op wat voor visa gaan jullie?
Ik heb ooit gelezen dat als je niet als permanent resident gaat maar bijv. Op een 457 dan heb je geen of nauwelijks Medicare en de moet je de schoolkosten zelf dragen in sommige Staten. en dat is veel, meende ik, in.mn hoofd dwaalt het bedrag $5000 per kind per schooljaar. Maar of dit nog klopt weet ik niet. Iets om op te zoeken in iedergeval...

Hi Petra, zoek even naar het draadje ' wat zijn de kosten voor levensonderhoud'. Daar vind je ook veel nuttige informatie.
Auto kopen: hier in NSW betaal je over de prijs van een tweedehands auto ook nog eens 3 procent stamp duty, dus dat is wel iets om in het achterhoofd te houden, zeker bij een duurdere auto.
Qua woonruimte: huren is hier fors duurder dan in Nederland, maar het ligt er ook erg aan waar je wilt gaan wonen.

Op wat voor visa gaan jullie?
Ik heb ooit gelezen dat als je niet als permanent resident gaat maar bijv. Op een 457 dan heb je geen of nauwelijks Medicare en de moet je de schoolkosten zelf dragen in sommige Staten. en dat is veel, meende ik, in.mn hoofd dwaalt het bedrag $5000 per kind per schooljaar. Maar of dit nog klopt weet ik niet. Iets om op te zoeken in iedergeval...
Hoi, we gaan op een permanent visum, inderdaad om de school- en medische kosten te voorkomen.

Hi Petra, zoek even naar het draadje ' wat zijn de kosten voor levensonderhoud'. Daar vind je ook veel nuttige informatie.
Auto kopen: hier in NSW betaal je over de prijs van een tweedehands auto ook nog eens 3 procent stamp duty, dus dat is wel iets om in het achterhoofd te houden, zeker bij een duurdere auto.
Qua woonruimte: huren is hier fors duurder dan in Nederland, maar het ligt er ook erg aan waar je wilt gaan wonen.
Ik ga er even naar kijken! En goed om te weten van de extra kosten voor de auto, dank je.

Heel belangrijk wat tekkel al zegt, geen werk is geen inkomsten en dan gaat het hard!
Ik weet niet waar jullie wonen of wat voor huis jullie hebben maar je hoopt het voor 2000 euro te verhuren
Als dit bedrag noodzakelijke inkomen is zou ik dat wel regelen voordat je vertrekt.
Denk verder nog aan energie en waterkosten, die zijn een stuk hoger dan in Nederland. Verder nog mobiel tel kosten en internet. Ook al is de benzine goedkoper je rijdt over het algemeen meer met de auto vanwege de afstanden.
Als jullie als gezin gaan is 3000 euro voor alle kosten per maand niet overdreven.
Snel inkomsten, dus werk, hebben is nog belangrijker dan wat de uitgaven zijn. want wonen en eten zul je toch moeten doen.

Heel belangrijk wat tekkel al zegt, geen werk is geen inkomsten en dan gaat het hard!
Ik weet niet waar jullie wonen of wat voor huis jullie hebben maar je hoopt het voor 2000 euro te verhuren
Als dit bedrag noodzakelijke inkomen is zou ik dat wel regelen voordat je vertrekt.
Denk verder nog aan energie en waterkosten, die zijn een stuk hoger dan in Nederland. Verder nog mobiel tel kosten en internet. Ook al is de benzine goedkoper je rijdt over het algemeen meer met de auto vanwege de afstanden.
Als jullie als gezin gaan is 3000 euro voor alle kosten per maand niet overdreven.
Snel inkomsten, dus werk, hebben is nog belangrijker dan wat de uitgaven zijn. want wonen en eten zul je toch moeten doen.
Dank je wel, goed om van dit maandbedrag uit te gaan. Dan hoop je inderdaad maar dat je snel werk kan vinden....

Vind je dat echt @Mountains ? Ik vind gas/electra/water vergelijkbaar met Nederland. Zolang de airco maar niet 24/7 blaast.

Tja, misschien heeft Adelaide een wat extremer klimaat! In de zomer kregen we de tent niet koud en in de winter de tent niet warm. Ik zeg tent omdat een huis zonder enige vorm van isolatie voor mij een tent is.
Als je dan moet verwarmen of koelen met een airco dan gaan de kilowatts werkelijk door het dak!

Hier onderin de blauwe bergen ook geen klagen over energie. Af en toe fans aan in de zomer (geen airco) en een trui aan als het koud is, scheelt flink in de energierekening.

Hier boven op de blauwe berg, al weken de slow combustion aan, als ik dat in gasverbruik vertaal, schieten de tranen je in de ogen......hout is hier voor niks gelukkig!

Tja, misschien heeft Adelaide een wat extremer klimaat! In de zomer kregen we de tent niet koud en in de winter de tent niet warm. Ik zeg tent omdat een huis zonder enige vorm van isolatie voor mij een tent is.
Als je dan moet verwarmen of koelen met een airco dan gaan de kilowatts werkelijk door het dak!
Het ligt dan denk ik meer aan het huis en niet alleen aan het klimaat :) Adelaide is niet heel warm in de winter maar toch niet zo koud als Canberra of Melbourne, dacht ik. Bij ons valt het energieverbruik erg mee. We betalen zeker niet meer dan in nederland, maar daar stond de kachel in de winter af en toe dag en nacht te draaien. Maar ben het wel met je eens dat veel huizen wel wat beter geisoleerd hadden mogen zijn.

Klopt Lamarck, jullie huis is nieuwer dan waar wij in gewoond hebben. Waarschijnlijk hebben jullie wel isolatie.
Omdat wij op een heuvel woonden vingen we nogal wat wind. Een molentje in de tuin zou niet gek geweest zijn.
Maar zie dat maar een door de city counsel te krijgen ;-)

Back