Inschrijven Australische huwelijksakte in NL

Peer

Member
Onlangs heb ik mijn in Australie geboren zoon(tje) in Nederland in laten schrijven bij de gemeente Den Haag. Ik had ook mijn Australische huwelijk daar kunnen laten inschrijven maar ik zie daar niet direct het nut van in. Kan iemand mij dat proberen uit te leggen.
 
Als je zelf het nut er niet van in ziet, wat is dan je vraag??
Hebben ze tegen je gezegd dat dat wel handig zou zijn ofzo?

Nu is je vraag net zo iets van ik had een nieuwe auto kunnen kopen maar zie daar het nut niet van in.. kan iemand dat uitleggen?  :lol:
 
Als iemand mij uit kan leggen wat het nut ervan is, dan kan ik wellicht alsnog besluiten om de huwelijksakte in te laten schrijven.
Als niemand mij het nut uit kan leggen dan is er waarschijnlijk geen en kan ik me de moeite besparen.
 
niet dat ik er verstand van heb, maar wellicht is het straks handig voor de belastingdienst. vanaf 2010 moet je een samenlevingscontract, geregistreerd parnterschap of huwelijk hebben als je fiscaal partner wilt zijn. Dit scheelt nogal wat op de belastingaanslag en is dus de moeite waard. Ik weet trouwens ook niet of deze wet al doorgevoerd is, het gaat om het erfrecht, waarin de definitie van fiscaal partner veranderd.

daarnaast is het voor een aantal andere zaken wel handig dat je getrouwd bent, maar ik weet niet of ze dan moeilijk doen of dat geregistreerd is in NL of niet.
 
Zolang je het niet laat registreren ben je voor de Nederlandse wet niet getrouwd en dus eigenlijk niets van elkaar. Dat kan grote problemen opleveren bij overlijden, maar ook bij verzekeringen en veel andere zaken waarbij je moet aantonen dat je getrouwd bent of een samenlevingscontract hebt kun je moeilijkheden verwachten.
Ik zou het dus maar even laten registeren. Dat is nu even gedoe, maar het kan je later veel narigheid besparen.

Groetjes,
Rixta
 
http://www.denhaag.nl/smartsite.html?id=21373
http://www.denhaag.nl/docs/dbz/dbz-buitlakten-brochure-0901.pdf
 
[quote author=Rixta link=topic=10266.msg144474#msg144474 date=1249164502]
Zolang je het niet laat registreren ben je voor de Nederlandse wet niet getrouwd en dus eigenlijk niets van elkaar. Dat kan grote problemen opleveren bij overlijden, maar ook bij verzekeringen en veel andere zaken waarbij je moet aantonen dat je getrouwd bent of een samenlevingscontract hebt kun je moeilijkheden verwachten.
Ik zou het dus maar even laten registeren. Dat is nu even gedoe, maar het kan je later veel narigheid besparen.

Groetjes,
Rixta
[/quote]

Wij zijn gewoon naar onze gemeente gegaan; met ons huwelijk certificaat. En alles was geregeld. Niks Den Haag.....
 
[quote author=Quirinus link=topic=10266.msg147053#msg147053 date=1253657344]
Wij zijn gewoon naar onze gemeente gegaan; met ons huwelijk certificaat. En alles was geregeld. Niks Den Haag.....
[/quote]
Dat is als je in Nederland woont. Als je in Australie woont, dan heb je geen gemeente meer en gaan alle inschrijvingen via Den Haag.

[quote author=Rixta link=topic=10266.msg144474#msg144474 date=1249164502]
Zolang je het niet laat registreren ben je voor de Nederlandse wet niet getrouwd en dus eigenlijk niets van elkaar. Dat kan grote problemen opleveren bij overlijden, maar ook bij verzekeringen en veel andere zaken waarbij je moet aantonen dat je getrouwd bent of een samenlevingscontract hebt kun je moeilijkheden verwachten.
Ik zou het dus maar even laten registeren. Dat is nu even gedoe, maar het kan je later veel narigheid besparen.

Groetjes,
Rixta
[/quote]
Is dat niet alleen zo als je nog iets in Nederland wettelijk te verdelen hebt?
 
Back
Top