Inschrijven huwelijk in Australie

slatsr

Well-Known Member
Weet iemand of het mogelijk is om je huwelijk dat buiten Australie heeft plaatsgevonden in Australie te registreren, net zoals gebruikelijk is in Nederland?

En gerelateerd, voor die zaken waarbij je je huwelijkscertificaat nodig hebt in Australie, zijn er eisen mbt de geldigheid van de legalisaties?
 
Nee moet je niet doen....
Trouwen, je bent niet wijs.

Wij zijn getrouwd hier in Australia.
Lijkt me het meest logisch bij de council anders kunnen deze mensen het je wel vertellen.
Zal Maandag (als totdan niemand antwoord heeft gegeven) even rondvragen. :up:

Jack :evil:
 
Nadat we 1 1/2 jaar hier woonde, zijn we in Nederland getrouwd. Heb bij de Nederlandse ambassade hier in NSW nagevraagd of we dit moesten registeren en hun zeiden van niet, doen ze hier niet. Dit was in 2008 en in Sydney, maar neem aan dat t overal hetzelfde is....
 
Dank voor de reakties. Ik heb ondertussen ook een reaktie onvangen van het Registry for Birth, Deaths and Marriages en het luidt als volgt:

I can advise you that you are not required, nor is there a facility, to register an overseas marriage in New South Wales or any other Australian state. The Registry only records events that occur in NSW.

Your marriage is legally recognised in Australia, but the responsibility for registering the marriage is undertaken by the country in which it takes place.


Dat lijkt mij dus een duidelijk antwoord op het eerste deel van mijn vraag. Maar geen verklaring mbt de duur van geldigheid van je huwelijkscertificaat. Iemand ervaring?
 
Back
Top