Interdependent visum

Mieke

New Member
Hello, mijn naam is Mieke. Vandaag kon ik mijn paspoort bij het plaatselijk postkantoor in de wijk afhalen. Ik heb mijn interdependent visum gekregen!!! Ik kan nu bij mijn partner Fay in Melbourne  gaan wonen.  Ik geef mezelf 4 maanden de tijd om van alles te regelen: baan opzeggen, verhuizing, verhuizing van poes Gaia regelen en proberen te zorgen dat mijn werk hier in Nederland toch nog een beetje continuiteit krijgt.  Sinds juli 2004 ben ik bezig geweest om allerlei documenten voor het visum te vergaren. Ik vond het niet altijd makkelijk om het juiste adres in nederland te vinden voor apostille stempels,  certificering van handtekeningen onder documenten, geboorte bewijs, verklaring van goed gedrag, statuory declarations, etcetera, etcetera. De ambtenaren van de burgelijke stand van mijn stad waren weinig behulpzaam en keken veelal met glazige, onwetende blik als ik een duidelijke vraag stelde en gaven daarop een zeer ontwijkend en onwetend antwoord.  En voor ieder gestempeld document ook nog een bijdrage vragen........... Als mijn stad nu een financieel gewin heeft, komt dat gewoonweg door mijn bijdragen, naast allerhande gemeentelijke belastingen.
Wat een verschil met het systeem in Australia, waar de Judge of Peace vaak gratis allerlei documenten certificeert.
 
[quote author=Mieke link=topic=1826.msg16797#msg16797 date=1117568411]
Hello, mijn naam is Mieke. Vandaag kon ik mijn paspoort bij het plaatselijk postkantoor in de wijk afhalen. Ik heb mijn interdependent visum gekregen!!!
[/quote]

Proficiat!  :cool:

[quote author=Mieke link=topic=1826.msg16797#msg16797 date=1117568411]
En voor ieder gestempeld document ook nog een bijdrage vragen........... Als mijn stad nu een financieel gewin heeft, komt dat gewoonweg door mijn bijdragen, naast allerhande gemeentelijke belastingen.
Wat een verschil met het systeem in Australia, waar de Judge of Peace vaak gratis allerlei documenten certificeert.
[/quote]

En zo is het!  :x
 
Gefeliciteerd
Jammer dat je dit forum niet eerder had gevonden,
had je een boel werk kunnen besparen :lol:

Suc6 :up:
 
Ik heb veel gehad aan de adviezen,  die de Gay and Lesbian Immigration Task Force (GLITF) in Melbourne mij en mijn partner gegeven heeft.  Ik heb XPdite net eerst in  april van dit jaar ontdekt en kan hier terecht voor veel goede adviezen omtrent de emigratie, verhuizing, verhuizing van huisdieren etcetera. Veel lof van mijn kant voor deze website. Als ik een beetje tijd heb wil ik alles wel eens wat nodig is voor een interdependent visum op een rijtje zetten.
 
Hoi Mieke,

Welkom op het forum!

[quote author=Mieke link=topic=1826.msg17786#msg17786 date=1118504528]
Als ik een beetje tijd heb wil ik alles wel eens wat nodig is voor een interdependent visum op een rijtje zetten.
[/quote]

Het zou geweldig zijn als die informatie op het forum komt te staan! :up:
 
Back
Top