Internationaal rijbewijs nodig voor vakantie Australie?

Annemarie

XPdite Sponsor
Hi,

Wij gaan binnenkort weer op vakantie naar Australië (zolang dat visum er niet is, doen we het maar met vakanties...;-)). En ik hoorde verschillende berichten wat betreft het meenemen van een internationaal rijbewijs.

De vorige keren heb ik er een gekocht maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit niet nodig is. Weet iemand de regels met zekerheid? We hebben zo'n nieuwe rijbewijs, een pasje. Ik zag dat alleen het woord rijbewijs in het Engels vertaald is, de rest van het pasje is volledig in NL.

Dank,
Annemarie

Zeker aan te raden om een internationaal rijbewijs te laten maken en meenemen.
Kost weinig en is zo gepiept.
En het is verplicht!

Toen ik werd aangehouden in Oz, vroegen ze er wel naar...Beter voorkomen dan genezen
afro.gif

Waar gaan jullie heen?

Greetz,
Steven

Dit is een vraag waar de meningen sterk over verschillen. De ene heeft 'm altijd mee, maar heeft 'm nog nooit moeten laten zien, een ander heeft 'm wel al eens uit de jas moeten toveren.

Wat is het (on)nut van het internationale rijbewijs? In ieder geval, als je niet om 13/14 euro verlegen zit, zou ik 'm gewoon halen. Of zoals Steven ook al zegt: beter voorkomen dan genezen.

volgens mij is het verplicht.

Wij hadden het nodig vorige reis naar Nieuw zeeland anders mochten we geen camper huren.

Ik zou dan een IRB aanvragen bij de ANWB, vaak ook verplicht zodra je een auto of camper huurt.

http://www.anwb.nl/bestemmingen/landeninformatie/vakantie/bestemmingIndex.html?btiId=BTI_550&themaId=BEST_P_54

http://www.dpi.wa.gov.au/licensing/yourlicence/1365.asp

Driving in Western Australia
To be able to drive on Western Australian (WA) roads with your driver's licence from your home country (and International Driving Permit if applicable), you must:

have a current licence that is not suspended or cancelled, or be disqualified from driving
carry your licence (and International Driving Permit if applicable) with you at all times while driving and show it to a police officer if asked to do so
drive only those vehicles that you are authorised to drive
comply with any other conditions of your licence
Depending on whether you are just visiting or planning to stay here permanently, there are different periods that you are allowed to drive with your overseas licence.

Authorisation to Drive in WA - Overseas Drivers (pdf 43kb)
Just visiting?
Visiting drivers include:

tourists
people on business trips, working-holiday visas or studying or working temporarily in WA
overseas Defence Force personnel and their families.
As a visitor you can drive on your overseas driver's licence until the licence expires.

If your overseas licence is not in English, it is advisable to carry an International Driving Permit or an approved English translation of your licence (if you have either of these) with you when you drive.

Niet verplicht dus, alleen advisable.

Bart

[/quote]
Dank je. En we gaan naar Perth en omgeving, daar willen we ook naartoe emigreren...
[/quote]

Wat een lekker vooruitzicht!
rolleyes.gif

Is een mooie omgeving idd...Al eerder geweest of eerste keer?

Gaan jullie al binnenkort?

Heerlijk struinen in Freo... aahh memories
smiley.gif

Veel plezier!
grin.gif
afro.gif

Hi, nee dit is niet de eerste keer maar de vorige keer regende het pijpenstelen toen we in Freo waren (midden in hun zomer!). Dus we gaan het als het goed is nu van een betere kant zien.

En we zijn met smart aan het wachten op onze skills assessment, daarna pas visumaanvraag. Dus we moeten nog wel eventjes wachten, ben ik bang. Duimen dus.....

Groet,
Annemarie

Back