Internet aansluiting

Piet/Madeleine

XPdite Sponsor
Hallo allemaal,

In de diverse topics lees je regelmatig dat er mensen bijna direct (al na enkele dagen) na aankomst gelijk naar familie in Nederland
e-mailen. Is het gemakkelijk om een internet-aansluiting te realiseren in de omgeving van de Sunshine-coast en gaat dit in samenwerking met de telefoonaanvraag o.i.d. , of mailt iedereen vanuit internetwinkels? Dit omdat je regelmatig leest dat er in huurhuizen geen gaatje mag worden geboord of kabel mag worden aangelegd. Wie heeft hier ervaring mee of tips?

Groetjes van Piet en Madeleine
 
wij zaten zelf bij aankomst bij familie in huis dus was het erg makkelijk om meteen te mailen. Denk dat veel mensen ook gebruik maken van internet café's.

In veel huurhuizen is gewoon wel aansluiting voor internet en voor een inbelverbinding kun je NU bellen en heb je met 10 minuten aansluiting op internet. Zo ging dat bij ons tenminste in het 1e huis met de inbel.
 
Geen probleem hoor, internet is hier (QLD Suburbia) inmiddels ook heel gewoon. En zelfs in een huurhuis mag je een ADSL aansluiting nemen of broadband. Ja mag zelfs Foxtel of Austar nemen als je dat wilt, dan krijg je immers ook een schotel op je dak geplaatst.

Groetjes Lin
 
Als je een pc of laptop hebt meegenomen en al snel wilt emailen / internetten, kun je ook bij bijv. de Telstra shop een prepaid internet pakketje kopen (10uur / 20uur). Je kunt dan via je modem en de telefoonasansluiting in je huurhuis vrij snel online. Snelheid is niet geweldig  :-( maar je zit nog niet direkt aan een abonnement vast.

Miichel
 
Ik heb hier een artikel over geschreven: http://www.xpdite.net/node/69

Zelf heb ik de regels van mijn huurcontract aan mijn laars gelapt en zonder toestemming een kabel verbinding genomen. Dat kleine gaatje in de vloer is erg moeilijk te ontdekken als ik de kabel eruittrek. Maar dat is natuurlijk niet echt aan te raden.
 
Oké, bedankt allen tot zover. Weer een aantal handige tips erbij dankzij dit forum. Het valt ons trouwens op dat iedereen op dit forum erg bereidwillig is om anderen te helpen. Hieraan kun je zien dat echt de Australische mentaliteit naar boven komt.
 
Back
Top