internetbankieren vanuit nederland regelen

marymary

XPdite Sponsor
ik heb een rekening geopent [2] bij de westpac bank. Ik had eerder begrepen dat je pas kunt internet bankieren, als je je daar bent geweest met je paspoort.
Ik heb telefonisch mezelf kunnen registreren voor internet en telephone banking. Kon me telefonische legitimeren door een aantal vragen te beantwoorden. Je krijgt dan een klantnummer en toegangscode en tijdelijk wachtwoord en daar kun je zo mee uit de voeten. En nu kan ik internetbankieren met mijn Australische bankrekening nummer.

mary
 
Hallo Marymary,

Ook wij hebben inmiddels account by Westpac geopend. Wisten inderdaad niet dat dit mogelijk is, goede tip! Heb je nog speciaal telefoonnummer of gewoon naar Immigrant banking bellen.

Bedankt,

groeten Wim en Ellen
 
hoi Wim en Ellen

Het staat in de gegevens die je via je mail hebt gehad, waar ook je rekening nummer etc in staat. Bij item 3 internet en telephone banking.
Het nummer dat je kunt bellen,24 uur per dag en elke dag! is: 0061292939270
Je krijgt eerst een antwoordapparaat, waar je zelf de opties kan kiezen. Dat was niet moeilijk, want het lukte mij ook en dan krijg je persoonlijk iemand aan de lijn.
Ik moest wel erg wennen om weer in het engels te spreken en mijn naam spellen etc. maar ze zijn erg aardig en geduldig.
Ik heb gezegd dat ik uit Holland bel en een rekening bij hun heb en graag een customer number wil om te kunnen internetbankieren.

succes
Mary
 
Hai Mary,

Had je die bankrekening al eerder in Australie geopend of ook net hier in nederland via internet.

Jeetje er kan steeds meer.

Groetjes Mariette
 
Zijn er specifieke voorwaarden om zo'n rekening te openen(bv in bezit van een visum)? of kan iedereen dit?

Groetjes Wilbert
 
dat weet ik eigenlijk niet, ik heb een australisch paspoort, met een visum kan het ook, maar zonder weet ik het niet. zou je moeten proberen.
 
Hallo Mary,

Bedankt voor je reactie.

Voor de anderen:

Nee je hoeft geen visum te hebben je klikt naar de site van Westpac en kan aldaar een formulier downloaden. Dit ingevuld terug faxen. Vervolgens krijg je bericht terug met account. Deze moet je binnen 30 dagen activeren door er een bedrag op te storten.  Je kunt alleen geld storten. Pas als je in  Australië bent kun je er geld vanaf halen.

groeten Wim
 
Precies,

Ik heb ook al internet (en telefoon) banking. Je kan kijken wat er op staat. Het is ook belangrijk dat je kijkt of ze je naam en adres wel goed hebben ingevult. Dit kan je dan vinden onder banking en customer details.
Bij mij hadden ze er dus een zootje van gemaakt:

Het moest zijn:

Mr. K. de Haan
IJssel 32
Zaandam 1509 JB
Netherlands

Wat hadden zij gedaan:

Mr. K. de Maan
Ijssel 32
Zaandam 15097B
Netherlands

En dan had ik het nog wel zo netjes in blokletters ingevuld. :cry:
Waarom belangrijk? Als je naam of adres verkeerd is gespelt krijg je bij een overboeking je geld weer terug (minus veel te veel kosten).
 
Hier heb ik de volgende vraag bij, als je gaat via een toeristenvisum ( en het eigenlijke visum daar afwachten ) krijg je geen taxfile nummer. Via westpac krijg je dan de volgende mededeling:

What happens if you don't provide your TFN?
Providing your TFN is advisable but not compulsory. However, if you choose not to provide it, we are required by law to deduct withholding tax at the highest marginal tax rate, plus the Medicare Levy, when you earn interest of $120 or more a year.

Geeft dit een groot verschil op vb 100.000 euro?
 
nouenof.  Ze rekenen 47% van de verdiende rente ipv wat je werkelijk zou moeten betalen (wat natuurlijk veeeel lager is, zeker als je in die periode of geen inkomsten hebt of nog in nl of belgie belastingplichtig bent)

Reken zelf maar uit met een rente van bijvoorbeeld 5.8%
 
Back
Top