interstate auto verkopen

Yoog

Member
Aangezien wij toch besloten hebben om terug te gaan naar Nederland zitten we met het volgende "probleem": We willen met de auto van Perth naar Sydney rijden en dan de auto daar verkopen. Nu heb ik begrepen dat er dan een paar haken en ogen aan de registratie zitten. Weet iemand hoe dit werkt? Ik weet dat ik een "blue-slip" keuring moet laten doen maar ben ik er dan? Hebben handelaren dezelfde eisen of bieden die gewoon wat minder geld om de kosten te dekken want het mooiste is om hem bij een handelaar aan te bieden aangezien we niet heel veel tijd hebben om hem aan te bieden.
 
Moet in Sydney gekeurd worden en opnieuw worden geregistreerd .
Via een handelaar krijg je bijna niets voor je tweedehands, ten eerste omdat je er geen andere auto voor koopt en ten tweede omdat de tweedehands markt vanwege de credietcrisis niet meer is zoals het was.
Het beste is om de auto prive te verkopen , maar daar heb je tijd voor nodig, dus reken maar op een verkoop prijs welke wel 30 tot 40  procent lager kan liggen dan dat je zelf in je hoofd hebt.
Alles daarboven is meegenomen.
Jan
 
Ik heb een andere gedachte

Wij hebben een auto in melbourne gekocht en daar een formulier van vic roads ingevuld.
ermee naar Cairns gereden en daar de keuring (op mijn kosten) laten doen en laten registreren met het formulier van vic roads.

Dus denk ik als je de papier winkel meeneemt en je hem in sydney verkoopt het niet zo een probleem moet zijn alleen je moet iemand vinden die
zo gek is (zoals ik) een auto koopt en het risico neemt om hem zelf te laten keuren.

Iemand andere gedachte? ik hoor het graag

Kees
 
wellicht een idee om je auto aan te bieden op http://www.australieforum.nl/ ???

succes en hopelijk een snel en goed verloop.
 
Back
Top