Introductie Mick Essink

Mick Essink

New Member
Hallo Forumgebruikers,

Mijn naam is Mick Essink en ik loop al lange tijd met een idee rond.
Ondanks dat ik pas 20 ben, heb ik een brede kennis in licht en geluidsverhuur en verkoop.
Ik ben altijd al ondernemend geweest, en heb daardoor veel kennis vergaard die ik graag door zou zetten

Ik ben opgeleid als militair, maar me hart heeft al sinds ik me kan herinneren in de muziek.
Ooit begonnen zelf met 2 platenspelers, en nu ondertussen toch al richting studio aan het gaan.

Ik hoop dat jullie mij regelmatig van informatie kunnen voorzien, zodat ik, mocht alles lopen zoals gepland, ook andere op deze manier kan helpen!

Alvast bedankt en ik hoop op een leuk verblijf op dit forum!

Hoi Mick..

Weet je zeker dat je op het goede forum zit???
Dit is een Emigratieforum voor Australië...

Hallo Mick,

Ik neem aan dat je idee waar je al langer mee rond loopt is om naar Australie te komen. Heb je al bepaalde plannen of doelstellingen?

Succes en welkom :)

Cheers, Will.

Welkom op dit forum over emigratie naar Australia. Ook ik mis de link met dit forum even, maar leg uit ;)

Hey Mick, Welkom!
Dit forum gaat dan wel over Australië, maar we vinden een beetje muziek op z'n tijd ook wel leuk hoor!

Bedankt voor de reacties allemaal! Ik ben op de juiste website aangezien ik een concept heb bedacht waarvan ik tot nu toe zeker weet dat dit niet in Australië is . Ik ben bezig met een bussinesplan in Nederlands en Engels , waar ik nog niet veel kwijt over wil aangezien het een totaal nieuw concept is!
Ik geloof dat iedereen op dit forum goede bedoelingen heeft, maar je zal maar net er een tussen hebben die je idee steelt en er vandoor gaat. Mijn reden dat ik me heb aangemeld is de volgende : ik heb gezien dat een bedrijf starten zonder eigen geld lastig is, war ter wereld je ook kijkt. Jullie allen lijken me mensen doe verstand hebben van hoe het er daar aan toe gaat en wat de regels en wetten zijn!

Ik zal , zodra ik meer zekerheden heb, meer informatie delen over mijn plannen !

Bedankt voor de reacties allemaal! Ik ben op de juiste website aangezien ik een concept heb bedacht waarvan ik tot nu toe zeker weet dat dit niet in Australië is . Ik ben bezig met een bussinesplan in Nederlands en Engels , waar ik nog niet veel kwijt over wil aangezien het een totaal nieuw concept is!
Ik geloof dat iedereen op dit forum goede bedoelingen heeft, maar je zal maar net er een tussen hebben die je idee steelt en er vandoor gaat. Mijn reden dat ik me heb aangemeld is de volgende : ik heb gezien dat een bedrijf starten zonder eigen geld lastig is, war ter wereld je ook kijkt. Jullie allen lijken me mensen doe verstand hebben van hoe het er daar aan toe gaat en wat de regels en wetten zijn!

Ik zal , zodra ik meer zekerheden heb, meer informatie delen over mijn plannen !

Het blijft vaag.... (kan ook aan mij liggen).

Maar wil je nu zelf deze kant op, of dat supergheime-muziek-concept van de grond brengen en in NL iets opzetten en uitbreiden deze kant op of.... Wie weet is er in Australie ook wel iemand mee bezig die er net zo geheimzinnig over doet ;)

En ik zou ook niet durven beweren dat we allemaal verstand hebben van de regels en wetten en hoe het er hier aan toe gaat. Zeker niet waar het het opzetten van een bedrijf(je) betreft.
Mijn advies: stap naar de Kamer van Koophandel, daar kunnen ze je precies vertellen hoe je in NL een bedrijf op poten zet. Als dat lukt, kun je het hier nog eens proberen. Of als je hier meteen van start wilt, misschien zijn er mensen die je kunnen vertellen hoe je dat hier aanpakt, maarre... het begint meestal bij het aanvragen van een visum....

Niet vervelend bedoeld hoor, maar vage muziek-concept berichten op een migratie-forum....

Het is er hier nog te vroeg voor.... Ik ga maar eerst een bakje thee halen...

Het blijft vaag.... (kan ook aan mij liggen).

Maar wil je nu zelf deze kant op, of dat supergheime-muziek-concept van de grond brengen en in NL iets opzetten en uitbreiden deze kant op of.... Wie weet is er in Australie ook wel iemand mee bezig die er net zo geheimzinnig over doet ;)

En ik zou ook niet durven beweren dat we allemaal verstand hebben van de regels en wetten en hoe het er hier aan toe gaat. Zeker niet waar het het opzetten van een bedrijf(je) betreft.
Mijn advies: stap naar de Kamer van Koophandel, daar kunnen ze je precies vertellen hoe je in NL een bedrijf op poten zet. Als dat lukt, kun je het hier nog eens proberen. Of als je hier meteen van start wilt, misschien zijn er mensen die je kunnen vertellen hoe je dat hier aanpakt, maarre... het begint meestal bij het aanvragen van een visum....

Niet vervelend bedoeld hoor, maar vage muziek-concept berichten op een migratie-forum....

Het is er hier nog te vroeg voor.... Ik ga maar eerst een bakje thee halen...

Ik kan me voorstellen dat je zoiets heb van mmm, vaag vaag allemaal. En ja dat snap ik ook ! In Nederland een bedrijf opzetten is niet wat ik wil. Ik wil het in Australie daadwerkelijk gaan opzetten, en alles daar doen. Inderdaad wat jij zegt over misschien is dit concept er al. Heb ik zelf ook over na zitten denken. Mijn vraag daarop is : Waarom doen ze dat dan niet? Waarom is dat nog niet? Waarom? Ik denk dat ik een goed concept heb, en een goede kennis in die wereld.

Vandaar dat ik hier rondkijk naar van alles en nog wat!

Nu iets duidelijker waarom je hier bent :). Welkom!
Al enig idee op wat voor soort visum je die kant op wil en op welk termijn?

Groetjes Gwen

Hi Mick,
Heb je al een visum? Om in Australie een bedrijf op te zetten, moet je op z'n minst een Permanent Resident zijn.
Succes met je onderneming!

Hi Mick,
Heb je al een visum? Om in Australie een bedrijf op te zetten, moet je op z'n minst een Permanent Resident zijn.
Succes met je onderneming!

Ook als zelfstandige? Ben zelfstandig fotograaf nl.

@Yuud
Er zal wel een constructie zijn waarmee een buitenlands bedrijf een vestiging kan openen in Australië, maar dan heb je waarschijnlijk te maken met investeringen, werkgelegenheid en een bedrijf als rechtspersoon. Als eenmanszaak lijkt het me wel voor de hand liggend dat je resident bent, maar daar zullen ongetwijfeld weer een hoop regels aan verbonden zijn...

Dacht je dat je het ergste gehad had, krijg je weer een stukje uitzoekwerk...

Dacht je dat je het ergste gehad had, krijg je weer een stukje uitzoekwerk...
en zo kom je altijd weer iets nieuws tegen!

succes met je plannen Mick, lijkt me niet al te gemakkelijk om zo uit het niets iets op te zetten in oz. je loopt altijd weer tegen een nieuwe hindernis....maar de aanhouder wint dus best of luck!

Bedankt voor de fijne reacties en vele vragen!

Nee ik heb nog geen bezoek gebracht aan Australië, aangezien ik hier de financiële middelen niet voor heb. Ja een bedrijf vanuit niets opbouwen is helaas erg lastig, maar dat zie ik als een uitdaging!

Visums, toelatings eisen, en alles wat erbij komt kijken vind ik zelf heel erg lastig. Natuurlijk omdat ik pas 20 ben.

Ik ben er druk mee bezig!!

Back