Apollo
New Member
Een van de grootste struikelblokken in onze emigratie zouden diverse investeringskredieten zijn die ik indertijd heb afgesloten. In tegenstelling tot een gewone hypothecaire lening waar de wet op het consumentenkrediet van kracht is en die je dus met 3 maanden intrest als boete kan aflossen (een habbekrats dus), kan de bank zelf (op voorhand) de funding loss bepalen en in mijn geval is dit niet mis: alle kapitaalaflossingen en intresten geactualiseerd naar vandaag aan de interbancaire rente. Fjoew... En dan nog de hypotheek laten schrappen via de notaris, niet leuk.
Ik zit nu te denken om daarom de bestaande kredieten te laten bestaan, het huis en de praktijk te verkopen en een nieuwe hypotheek te nemen op ons nieuwe huis. Nu heb ik geen enkele ervaring met dit soort constructies, dus ik ben sowieso van plan een expert hierover te raadplegen, waar ik wou toch even horen of er emigranten waren die hier wél ervaring mee hebben, of dit mogelijk is etc...
Nu, ik ga het niet erg vinden als er hier geen antwoord op komt, maar anyway: shoot.
Oh ja, ik komt uit België, niet onbelangrijk...
Ik zit nu te denken om daarom de bestaande kredieten te laten bestaan, het huis en de praktijk te verkopen en een nieuwe hypotheek te nemen op ons nieuwe huis. Nu heb ik geen enkele ervaring met dit soort constructies, dus ik ben sowieso van plan een expert hierover te raadplegen, waar ik wou toch even horen of er emigranten waren die hier wél ervaring mee hebben, of dit mogelijk is etc...
Nu, ik ga het niet erg vinden als er hier geen antwoord op komt, maar anyway: shoot.
Oh ja, ik komt uit België, niet onbelangrijk...