invoer Biometrisch Paspoort

sidonia

Active Member
Ter informatie, vooral voor degene die van plan zijn om naar Tasmania te gaan of daar al wonen:
Invoer Biometrisch Paspoort 
Tuesday, 17 March 2009 20:35 
Van het Consulaat-Generaal in Sydney
Vanaf 28 juni a.s. zal Nederland evenals alle overige landen van de Europese Unie paspoorten gaan afgeven waarin, naast de elektronische pasfoto, eveneens vingerafdrukken zullen worden opgenomen. Omdat uw vingerafdrukken uniek zijn, wordt hiermee de veiligheid van deze reisdocumenten aanzienlijk verbeterd.

Het afnemen van uw vingerafdrukken zal gebeuren met behulp van speciale biometrische apparatuur. Vanaf 28 juni a.s. gebeurt dit op de Ambassade in Canberra en het Consulaat-Generaal in Sydney en vanaf september/oktober ook op de Honoraire Consulaten in Adelaide, Brisbane, Melbourne en Perth, waardoor ook daar paspoortaanvragen kunnen blijven innemen. Voor de tussenliggende periode (juni-oktober) wordt gezocht naar een oplossing voor de inname van paspoortaanvragen op deze posten.

Nederlanders in Australië kunnen dus vanaf eind juni a.s. in Canberra en Sydney en vanaf oktober bij de overige genoemde Nederlandse vertegenwoordigingen terecht voor de aanvraag van een nieuw paspoort met biometrische kenmerken.

Nederlanders in Tasmanië kunnen vanaf 28 juni a.s. echter niét meer bij de Honoraire Consul in Hobart terecht en zullen dus verder moeten reizen dan zij gewend waren b.v. naar Adelaide of Melbourne. Hetzelfde geldt voor Nederlanders die in de Northern Territory, North Queensland (Darwin, Cairns en omgeving) en PNG wonen: zij zullen naar Brisbane of één van de andere Nederlandse vertegenwoordigingen moeten reizen die uitgerust zijn met biometrische apparatuur voor een paspoortaanvraag.

Met name Nederlanders, die in die gebieden wonen, raden we aan hun paspoort voor 28 juni a.s. te vernieuwen voor 5 jaar, dus nog vòòr de invoering van biometrische kenmerken.

Voor nadere informatie zie ook:  www.mfa.nl/can.

Sidonia

[quote author=sidonia link=topic=9999.msg137725#msg137725 date=1241047489]

Nederlanders in Tasmanië kunnen vanaf 28 juni a.s. echter niét meer bij de Honoraire Consul in Hobart terecht en zullen dus verder moeten reizen dan zij gewend waren b.v. naar Adelaide of Melbourne. Hetzelfde geldt voor Nederlanders die in de Northern Territory, North Queensland (Darwin, Cairns en omgeving) en PNG wonen: zij zullen naar Brisbane of één van de andere Nederlandse vertegenwoordigingen moeten reizen die uitgerust zijn met biometrische apparatuur voor een paspoortaanvraag.

Met name Nederlanders, die in die gebieden wonen, raden we aan hun paspoort voor 28 juni a.s. te vernieuwen voor 5 jaar, dus nog vòòr de invoering van biometrische kenmerken.

Sidonia
[/quote]
Oke wij wonen in Cairns, maar waarom zou ik nu al mijn paspoort vernieuwen?
Het is pas een jaar oud en om het te vernieuwen moeten we toch al naar Brisbane.
Ik zie even het verschil niet, maar als ik wat over het hoofd zie vertel het me dan.

Kees

Ik denk eerder dat ze bedoelt dat als je paspoort dit jaar nog vernieuwd moet worden en je normaal 'vlakbij' terecht kunt en nu heel ver zou moeten reizen dat het verstandiger is het nu nog te vervangen.
Als je net een nieuw paspoort hebt zou ik het ook niet doen ;)

[quote author=krokkie link=topic=9999.msg137736#msg137736 date=1241081039]
[quote author=sidonia link=topic=9999.msg137725#msg137725 date=1241047489]

Sidonia
[/quote]
Oke wij wonen in Cairns, maar waarom zou ik nu al mijn paspoort vernieuwen?
Het is pas een jaar oud en om het te vernieuwen moeten we toch al naar Brisbane.
Ik zie even het verschil niet, maar als ik wat over het hoofd zie vertel het me dan.

Kees
[/quote]

Hé die Kees (nog bedankt voor de vrolijke kaart)

Klopt voor ons maakt het niks uit, moesten toch al naar Brisbane, dus geen verschil,
mmmmhhhhh, maar euh, dacht je dan dat je iets over het hoofd zag? Op zoek naar
de diepere betekenis (geintje)  :grin:

Doei, Miran  :smile:

Hi

Persoonlijk bedoel ik er helemaal niets mee.  Ik zag dit bericht bij Holland Focus en dacht dat het wellicht handig was voor sommige mensen. That's all.

Sidonia

Hoi Sidonia,

Tuurlijk joh, hartstikke goed en ook handig om te weten, ik zal nu
in ieder geval niet vóór oktober 2009 naar Brisbane gaan voor
een paspoort, want dan zit ik verkeerd, dus zeker handig om te
weten.  :smile:

No worries  :grin: :up:

groetjes Miranda

Back