Invoer Motor en fietsen

Wilbert

New Member
Moet je een fiets en of motor stoom cleanen voordat je het opstuurd. En kan je een motor zomaar invoeren?
 
Je moet hem inderdaad helemaal schoon maken, mag geen korreltje zand in de profielen zitten.

Fietsen is geen probleem, maar een motor moet meer dan 12 maanden in je bezit zijn. Mijn man heeft 3 maanden geleden een Honda VX 800 gekocht maar als ik hem meeneem kost het 1100 euro. Vind ik net iets teveel, en motoren zijn stukken goedkoper in Oz. Dus we gaan hem verkopen weer en daar is een Harley wel te betalen.
 
Ik denk dat Ebony de importbelasting bedoeld, niet de transportkosten. Dat is dus alleen van belang als je motor minder dan een jaar oud is.
Een fiets moet inderdaad schoon zijn, maar stomen hoeft niet. Bij mijn fiets keken ze alleen even naar de banden, om te controleren of er geen modder in het profiel zat, en dat was 't. Ik had 'm niet eens schoongemaakt: 't is een racefiets waarmee ik alleen op de weg gereden had, niet door modder of zo, en dus dacht ik (en achteraf dus terecht) dat hij wel schoon genoeg was.
Maar je loopt natuurlijk altijd het risico dat je een ontzettende pietleut treft die je fiets helemaal van onder tot boven gaat onderzoeken...
 
Back
Top