invoering CITE lijst dier

aukjevVark

New Member
vol spanning wachten we op onze STNI, maar ondertussen regelen we al van alles. Ik ben nu 'belast' met het regelen van onze dieren; onze hond en onze...schildpad.

Sybrand heb ik bijna twee jaar geleden gekregen voor mijn verjaardag, hij ? was toen 2 weken oud. En natuurlijk moet hij absoluut mee!

ik heb me enigzins verdiept in de regels voor het invoeren van een CITE lijst dier, en onder bepaalde omstandigheden mag het wel; je moet bewijzen dat het een huisdier is, dat je het op de juiste wijze vervoert (maat wat dat is??) dat het dier op de juiste wijze wordt opgevangen bij aankomst. (nogmaals...?) etc etc.
Het eerste probleem ben ik al tegen het lijf gelopen; wie vervoert er zowiezo nog dieren.?
De KLM is er na het eekhoornhaksel drama maar mee gestopt.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik vind het best lastig en ben bang dat ik ons halfjaar aan voorbereidingstijd hard nodig zal hebben met het tempo waarin de 'autoriteiten' antwoorden...

groeten

aukje

Geen idee hoe je een schildpad vervoert. Mag je deze niet in de kabine bij je houden? Singapore Airlines, Malaysian, zijn goede maatschappijen om mee te vliegen met dieren omdat de overstaptijd niet te lang is.

Heb je een mail gestuurd naar Aqis? Die kunnen je waarschijnlijk wel verder helpen en zij hebben bij mij tot nog toe gereageerd binnen een dag.

Wat voor hond neem je mee?

Ik ben wel benieuwd wat jij uitvind want wij willen ook onze twee katten meenemen. Ik weet al wel dat het duur is (ca 1000 euro per huisdier las ik) maar hoe alles precies in zijn werk gaat, daar heb ik mij nog niet in verdiept. Als je wat meer weet; zou je het hier dan willen posten?  :)

[quote author=4np link=topic=4794.msg60757#msg60757 date=1148809527]
Ik ben wel benieuwd wat jij uitvind want wij willen ook onze twee katten meenemen. Ik weet al wel dat het duur is (ca 1000 euro per huisdier las ik) maar hoe alles precies in zijn werk gaat, daar heb ik mij nog niet in verdiept. Als je wat meer weet; zou je het hier dan willen posten?  :)
[/quote]

Er staat hier al best veel geschreven hoor over het meenemen van "gewone" huisdieren. Je moet in ieder geval een maand of 6 van te voren beginnen omdat de dag van de rabies bloedafname afhankelijk is voor het verblijf in quarantaine. Als je 150 dagen na bloedafname vertrekt zit je aan het minimum verblijf van 30 dagen. (korter voor vertrek is langer in quarantaine). Bij Aqis kun je een formulier downloaden wat stap voor stap verteld welke stappen (injecties etc.) je moet doorlopen.

Succes.

(heb vrijdag offerte ontvangen van DTC en kosten voor 3 honden en 2 katten transport incl. alle papieren komt op 2200 euro. Dan komen nog wel je DA kosten erbij en het quarantaine verblijf)

heb je ook een offerte aangevraagd bij Exel. Ik twijfel welke van de twee ik zal nemen. DTC hoor ik niet veel over. Ik heb bij beide een offerte aangevraagd en DTC is wat goedkoper, alleen gingen ze daar uit van een kleinere kennel.

Inge, lukt het jou om die offerte hier neer te zetten. Ik ben namelijk heel benieuwd. Want ik heb een offerte voor 2 honden (wel grote, dus misschien zit daar al een groot verschil in) voor 2075.

Wij gaan sowieso met DTC. Heel prettig geholpen daar. Ben daar ook nog langsgeweest om zelf te kijken welke kennel het beste past.

Zal de omschrijving even neerzetten (is wel offtopic eigenlijk of niet? zo ja...dan hoor ik het wel)

3 honden in 3 boxen (2xP500 1xP300) (hoe ze hier aankomen weet ik niet, we hebben 2 Duitse Herders en 1 terrier kruising Moet zelf nog op zoek want ik haal die kennels wel ergens van Marktplaats)
2 honden in 2 boxen (type P100)
Van Amsterdam naar Melbourne
export afhandeling: 70,-
luchtvracht kosten: 1950,-
brandstof toeslag: 50,-
Veiligheid toeslag: 34.85
veterinaire kosten: 90,-
transportverzekering: 22.50 (is minimum)

Dan kun je nog een annulering nemen van 20,- en EAV (??) van 3,-

Die van Exel heb ik nog niet binnen. Ik had ze beiden dezelfde mail gestuurd en van DTC had ik hem binnen een uur terug via de mail. Dat vind ik op zich al super.

nou, als het om grootte gaat, zal onze sybrand wel niet zo veel kosten, hij is al ongeveer 7 cm in doorsnede.....

Onze hond, Kutya, gaat ook zeker mee, dus ik doe mijn voordeel over wat jullie vertellen, maar mijn probleem blijft toch bij de schildpad. Ik heb al even overwogen om hem maar in mijn borstzak mee te nemen, maar ik neem toch maar geen risico....;)

Nog niemand een krokodil of zo geimporteerd? :-D

groet,

aukje

Ik heb er hier 1 van exel.

Issuing airwaybill, customs doc’s, labels etc. Per shipment € 95.00
Administration     Per Shipment € 20.00

Additional charges only if applicable

Charges RVV (only Australia & New Zeeland)
sealing Per health-certificat / kennel € 88.50

Transit charges
Transit permit Singapore Airlines Per airwaybill € 36.20

IATA approved kennel
Depending size and number of kennels P500 / 89.5 kg Vol € 137.50

Airfreightrates

Based on  below mentioned airline
Volume =  102x69x76= 89.5 kg volume Per Kilo € 8.50 = € 760.75

Security surcharge      (Pet + kennel)=  20 kg Per kilo € 0.15 = € 3.00
Fuel surcharge*          (Pet + kennel)=  20 kg Per kilo € 0.50 = € 10.00
*this surcharge fluctuates, please check on booking confirmation

Flight options

Airline 
SQ 323 Departure 11:50 uur
Daily Arrival 06:30 uur
SQ 219 Departure 09:30 uur
Daily Arrival 18:55 uur

hij zal wel honger hebben gehad. ik hoorde dat ze tijdens de vlucht geen eten krijgen en voor de vlucht ook niets mogen. Alleen water. Dit om te voorkomen dat de box/kennel vies wordt, want deze wordt tijdens de vlucht niet schoongemaakt. Ik dacht gelijk, want doe ik me hond aan.
Ga jij je hond opzoeken terwijl hij in quarantaine zit? Ik twijfel. Waar zit je hond?

tja,

even voor de volledigheid,
na een behoorlijk aantal onbeantwoorde mailtjes van mij, volgde er een wel beantwoord mailtje van arthur.
schildpadden mogen niet mee!!! :cry: :cry: :cry:

mijn eerste reactie was dus; dan ga ik ook n iet.
maar ja, dat is wat extreem. Mijn zusje adopteerd hem nu. (tot we weer terugkomen, zoals ze zelf zegt......)

hoi ik wilde even reargeen op het feit dat ze geen eten en drinken mogen onderweg /tijdens de vlucht
dat is niet omdat ze  het niet schoon maken maar dat is omdat er niet al die tijd iemand bij de honden (dieren) is
stel dat je hond wordt niet goed gaat braken en overlijd :( dat is aleens gebeurd vandaar voor de veiligheid van je dieren mogen ze niet eten
maar een hond kan makkelijk 20 uur zonder eten en drinken
daarom mag het ook niet je hond een rustgevend de pil of zo te geven !

ik heb een aantal honden geimporteerd uit verschillende landen vandaar dat ik dit weet
dus nee het niet zielig je dier geen eten te geven vlak voor de vlucht tis voor zijn eigen best wil niet doen dus !!!
:up:

hond krijgt gewoon water hoor tijdens gezorgt de vlucht. ik heb hem 12 uur van te voren geen eten gegeven en voor de vlucht gezorgt dat hij ging poepen. alleen jammer dat ze in Australie geen bericht geven dat de hond veilig is aangekomen, mijn hond is donderdagavond aangekomen, maar heb nog geen contact met Australie gehad.

Ik weet niet hope het met fretjes zit, maar heb besloten dat ik hier een huisje voor ze zoek en ze het niet aandoe om mee te moeten naar australie. Ik heb ze nog niet zo lang en ben al op zoek (al ga ik pas over een jaar weg). Het zekere voor het onzekere, want ze moeten wel naar een goed huis! Geweldig als je besluit je huisier mee te nemen. Ik wil het alleen mn fretjes niet aandoen...

volgens mij mogen fretten niet mee emigreren
elk besluit wat je maakt betreft je dieren mee of niet mee is denk ik goed zolang je jezelf erbij goed voelt denk ik ;-)

wat betreft het eten en drinken toen mijn honden uit de usa kwamen werdt ik gebelt door klm ofdat ze water mochten hebben ? misschien werkt het overal wat anders

Veel mensen hebben het hier over zielig.
De huisdieren hebben veel meer rust tijdens de vlucht dan wij, mensen.
Wat pas zielig is, als de honden eindelijk aangekomen zijn en ze de hele
maand geen bezoek krijgen van hun baasjes. Ik vraag me af of deze
wel een huisdier verdienen.

dat klopt al mijn honden waren rustig na de vlucht en ontspannen ben ik met je eens mits je ze natuurlijk wel tijdig aan de bench laat wennen waar mee ze op reis gaan dat is wel heel belangrijk

je gaat toch zeker wel kijken bij je honden en laat ze toch geen maand daar zitten zonder bezoek ?? ik vrees dat ik elke dag zou gaan als dat zou kunnen ik kan niet zonder mijn hondjes en het is dan ook een overweging geweest van moeten we ze dit wel aan doen en niet gewoon NIET gaan maar ook voor hun de kids en ons zal het een stuk fijner leven worden
ik snap echt niet dat er mensen zijn die niet gaan kijken bij hun dier ik zou ook meteen bellen als ik wist dat mijn honden aangekomen waren en iet afwachten dat je gebelt wordt maarja niet iedereen is daar het zelfde in blijkbaar en helaas.

Ik vind honden ook anders dan fretjes. Zo wie zo twijfelde ik al of fretjes mee mochten, maar als deze 6 weken in quarentaine moeten verblijven vraag ik me af of ze nog wel tam zijn. Een hond zou ik ook meenemen. Ik snap ook heel goed dat mensen hun huisdieren mee nemen. Zou willen dat ik dat kon doen, maar ik ga eerst weer een paar maanden reizen en ik denk dat het voor mijn fretjes beter is gewoon hier te blijven. Daarmee zeg ik niet dat ik het zielig vind voor alle huisdieren. Elke keuze is de juiste, zolang je er maar achter staat!

Back