Is er een cursus 'dangerous' wildlife in Perth eo?

Scooby

XPdite Sponsor
hallo alle WA immigranten,

Als alles goed gaat met onze visa gaan we binnen een jaar naar Perth. Wij zijn nog nooit in Australie geweest en ik zou graag een soort "inburgeringscursus" natuurlijke gevaren of zo volgen. Zodat ik weet voor welk dier ik echt moet oppassen en hoe en waarvoor niet, zodat je je ook weer niet onnodig druk maakt.

Bestaat zoiets?

Ik wil heel veel gaan zwemmen en snorkelen, dus haaien en kwallencursus etc. Spinnen en slangen herkennen en misschien zelfs wel efkes een 'exposure' cursusje, je weet wel op je hand laten lopen/ glijden of zo (aaaghhh). Onze woonvoorkeur gaat op termijn uit naar plattelandgebied dus daar zul je denk ik meer tegenkomen dan in een woonwijk?

Wie weet er wat van en wil mij informatie verschaffen, zou ik heel fijn vinden! Of is er zelfs in nederland zoiets te vinden als voorbereiding?

groeten Simone

Gewoon veel discovery channel kijken  :wink:
Maare.. niet te veel he.. anders dan durf je misschien de stap helemaal niet meer te zetten  :shock:

Om in the mood te komen:
deadly animals song

Yep, ik kijk veel discovery en animal planet and I have mixed feelings. Eager to get ready and informed.

Simone

Misschien het proberen waard om een mail te sturen naar Perth Zoo of ze je daarmee kunnen helpen of dat zij zoiets weten.

-> http://www.perthzoo.wa.gov.au/Your-Zoo/Contact-Us/

Hoi Simone

Je bij aankomst gelijk inschrijven voor een EHBO cursus (Senior First aid) bij het Rode Kruis (Red Cross). 
Je krijgt een prachtig boek met fotoos van de beesten en leer ook gelijk wat te doen als je door een van de gevaarlijke beesten gebeten of geprikt wordt. Heel handig.  Je krijgt ook gelijk de telefoon nummers van alle emergency afdelingen, vergif centrums etc. 

Mocht je meer willen weten over haaien, rips etc volg dan een cursus bij je lokale Surf Life saving club.  Die zullen je wijs maken hoe en waar te zwemmen in de zee en waar op te letten

Sidonia

Ik wil heel veel gaan zwemmen en snorkelen, dus haaien en kwallencursus etc. Spinnen en slangen herkennen en misschien zelfs wel efkes een 'exposure' cursusje, je weet wel op je hand laten lopen/ glijden of zo (aaaghhh). Onze woonvoorkeur gaat op termijn uit naar plattelandgebied dus daar zul je denk ik meer tegenkomen dan in een woonwijk?

Wat is dit nou, weer een Brabo die het land verlaat?  :wink:

He mates, goede tips!

Zelf niet aangedacht Perth Zoo en Rode kruis ga ik zeker doen daar en de life brigade weet ik nog niet. In Bloemendaal bij de reddingsbrigade hoorde ik altijd dat de ontgroening was, dat je tussen de kwallen werd gegooid, is wel exposure natuurlijk maar.. je weet maar nooit. Rood badpak kopen of is dat alleen in de VS?

bedankt Simone

p.s. geen brabo, maar een import Drenth

Hoi Simone

Hier gooien ze je echt niet tussen de kwallen hoor.  Surf Lifesaving is meer educating de mensen over de zee, rips, zandbanken, how to catch a wave, waar te zwemmen etc.  Zo veel leuker als de reddingsbrigade in Nederland, uiteraard persoonlijke mening.

Sidonia

hi Sidonia, ga ik zeker proberen. Waar woon je nu zelf? Nog ervaringen gehad in de natuur?

Slang in je keukenkastje of zo

groeten Simone

Gelukkig hoef je in Perth e.o. in elk geval niet bang te zijn voor dropbears. Die zitten hier alleen in National Parks en de Zoo  :grin:

Hi Simone

Ik woon nu in Victoria op een bushy block land met australisch wildlife de leuke beestjes, kangaroos, possums, blue tongue lizards, echidna, mooie vogels etc en de redback spiders en heb deze zomer een slang gezien.  Zal nooit vergeten toen ik voor de eerste keer van die harige spinnen zag ben ik er met de auto tig keer overheen gereden.  Maar nu zou ik dat nooit meer doen.  Als je weet hoe of wat is het allemaal zo eng niet meer.  Slangen kom je ook tegen als je in de natuur bent, de ene keer in een boom, de andere keer naast je pad, dat blijft wel eng vind ik maar ja het is niet anders.

Op de EHBO cursus leer je dus over alle verschillende spinnen, welke slangen waar voor komen, alle verschillende soorten giftige kwallen en vissen, waar in Australie ze zitten/zwemmen en wat te doen mocht je gebeten worden.

Surf lifesaving is een fantastische organisatie en als je in de zee wil zwemmen zou ik me zeker in die organisatie verdiepen als je hier bent. 

Sidonia

Hi Sidonia, mijn man is banger voor spinnen dan ik, ik zie dat platrijden al zo voor me. Gewoon griezelen, paniek reacties en daar moeten we vanaf komen, dus ehbo en een soort kennismaking met de soorten denk ik. Wij wonen hier ook heel landelijk en willen dat uiteindelijk in Australie ook, als dat lukt.

Heb jij ook huisdieren, paard of zo? Veel grond?

groet Simone

he Simone

Wat dacht je hier van, slang in de stad:

A snake has bitten a Myer department store cleaner in Melbourne's CBD as he put rubbish in a bin.

The snake struck when the 29-year-old man reached into a dumpster in a laneway off Lonsdale St, shortly before 10am on Friday.

He was taken to St Vincents Hospital in a stable condition, but medical staff are still trying to find out what type of snake bit him.

The victim told Ambulance Victoria paramedic Heidi Taylor the snake was black.

'He was putting some cardboard in and a snake leapt up and bit him on the finger,' Ms Taylor said.

'It hung on apparently for a few seconds, there were four very obvious puncture wounds to his right hand, to his finger specifically.

'The snake has let go eventually, then he's called an ambulance.

Paramedics soon turned up and applied a pressure bandage, immobilised the arm, monitored his heart, gave him oxygen and put an intravenous drip in.

'He was surprisingly calm, I would be petrified but he was surprisingly calm,' Ms Taylor said.

'I've been a paramedic for eight years, I've never been to a snake wound. I'd say it's extremely rare in the city, we were very surprised.'

Myer spokesman Damian Glass said a snake catcher had been called in.

Ik woon op 2.5 acres, heb een hond van 18 maanden. en jij?

Sidonia

Afgelopen woensdag was ik met een schoolgroep midden in Geelong aan de Barwon River. De leerlingen doen daar een project over de Southern Bell Frog. Aan het eind van de dag lopen we via een pad terug naar de schoolbus, ligt er een Tiger Snake op het pad. Een aantal lln. waren er al voorbij gelopen, en hij zat met een afgeplatte kop, omhoog. Klaar om te bijten dus. Daarna de slang met een tak vriendelijk verzocht om via het pad naar beneden te kruipen, terwijl de rest van de groep in de scrub stond naar hem te kijken.

Op een zomerdag zou ik dat nooit doen, maar met 9 graden (overdag!) zijn ze zo mak en langzaam dat een plotse beweging er niet meer in zit. Iets moet hem verstoord hebben tijdens zijn winterslaap.

w.b. een cursus: tja... of dat nut heeft betwijfel ik... behandel alle spinnen, haaien, kwallen en slangen als gevaarlijk en je bent zo'n beetje klaar. Er bestaat ook een boekje: Deadly creatures in Australia of iets dergelijks. Verkrijgbaar bij iedere boekhandel. Voor de rest zou ik me niet zo druk maken... want je weet, de kans is vele malen groter dat je in het verkeer iets ernstigs overkomt, dan dat moeder natuur je kwaad wil doen  :wink:

Cheers Sander

he Sander,

maar zoiets weten als de temperatuur en effect op een slang geeft je meer reden om rustig te handelen, dus van die weetjes zijn wel belangrijk. Gewoon om niet meer in de stress te schieten dan nodig.

Het is natuurlijk ook gewoon een kennismaking met de natuur en wennen.

Sidonia, oh als het zo een zeldzaamheid (slang in een bin is), valt het wel mee.
wij hebben 2 duitse doggen van 2 en 2,5 en ook 2,5acres, dat is gelijk aan 1 hectare toch. Ik zou wel meer dieren willen als we gesettled zijn. Wat voor hond schaapherder?

hoi Simone

Nee ik heb een cross tussen cockiel spaniel and golden retriever - medium size dog. 

Sander wat betreft een cursus ieder voor zich inderdaad.  Ik doe iedere 3 jaar mijn EHBO en ieder jaar CPR en dit doe ik al sinds mijn 18e. (ook vanwege mijn werk hoor) Wil gewoon zelf zeker weten dat mocht er wat gebeuren ik weet wat ik kan doen.  Krijgt mijn man iets  is hij in betere handen dan ik! :-(  Het geeft mij een rustiger gevoel om op de hoogte te zijn van het 'laatste' nieuwe.)  het is hetzelfde met de bushfire prevention, mijn buren zijn makkelijk wellicht laconiek gelukkig wij en de andere buren niet.  Zolang er niets gebeurd is het prima mocht er wat gebeuren hebben de andere buren en wij hopelijk genoeg om de middelste buurman te helpen.

Sidonia

Hoi Sidonia... hetzelfde doe ik ook met EHBO en het nut daarvan lijkt me voor iedereen duidelijk. Ik doelde op de Dangerous Wildlife- cursus. Daar betwijfel ik het nut van... maar dat is natuurlijk ieder voor zich!  :smile:

Back