is het iets voor mij?..

N

Nien

Hallo allemaal!
Wat een leuke site zo en wat fijn om met Nederlanders in Ozzie aan de praat te komen.

Ik ben een 25 jarige meid uit Noord holland en nog nooit in Australie geweest terwijl ik er misschien binnenkort wel naar emigreer.. Mijn vriend is Nieuw- Zeelander en na een jaar samen daar gewoond te hebben, een jaar in Nederland en een half jaar van omzwervingen heb ik ontzettende behoefte om me ergens te gaan vestigen. In ieder geval voor een aantal jaar.
Mijn vriend wil in principe graag in Australie werken en ik kan daar in eerste instantie naar toe op het 'working holiday visum' ook ben ik sociaal werker dus is er op dat gebied of door mijn relatie misschien nog iets te regelen voor langere visums .

Maar nu komt het; onze relatie is erg moeizaam geweest de laatste maanden, vooral omdat we nergens een routine hebben opgebouwd en wederzijds erg afhankelijk van elkaar waren. Ik zit dus met een groot dilemma; nu in Nederland blijven; alleen. Of verhuizen naar Ozzie en alles hier achter me laten terwijl ik geen idee heb wat ik er voor terug krijg.

Ik ben een enorme natuurliefhebber en hield daarom ook zeker van Nieuw zeeland dus wat dat betreft kan ik in Australie ook wel aan mijn trekken komen. Maar ik weet dat ik het moeilijk zal vinden om familie en vrienden hier zo weinig te zien ( ik heb ook enorme vliegangst) en dat het een tijd duurt voor dat je weer gewend bent aan een nieuwe omgeving. Het feit dat onze relatie nu zo moeizaam is bemoeilijkt deze beslissing natuurlijk ook gigantisch..

Wat wil ik dan graag weten.. Nou de ervaringen van anderen; en dan misschien vooral anderen die ook voor hun partner geemigreerd zijn. Jullie kennen misschien de druk die dit legt op jullie relatie; hoe ga je daar mee om? Al zijn dat misschien te persoonlijke vragen.
Ik ben veganist, koop veel biologische producten en doe aan yoga en tai chi. Natuurlijk kun je dat ook allemaal in Ozzie doen maar weet iemand daarover misschien dan ook wat leuke tips?
Als je zoals ik houdt van natuur, bos en zee, wijdsheid, rust maar ook niet te ver van de bewoonde wereld en op zijn tijd lekker uit kunnen gaan naar clubs en theather welke plekken zijn daarvoor geschikt in australie?
Sydney trekt op zich wel maar ben ook bang dat dat wel heel stads is en dat de ratrace daar hetzelfde is als in NEderland..
bedankt alvast voor tips en voor wie nog iets wil weten van Nieuw- zeeland of Taiwan, mail me gerust!
liefs Nienke
 
Hallo,

Ik wel een heel "betoog"gaan houden maar daar schiet je even niets mee op denk ik.

het advies wat ik je wil geven is:

Overdenk eerst alles eens goed en heb je daar voor je zelf duidelijkheid in gekregen ga dan concreet aan het werk.
Twijfel en dan een grote ingrijpende beslissing is ???

Maar dat is menijn mening

veel sterkte
 
Hoi!

Als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik gaan voor een WHV. Prima mogelijkheid om een jaar in Oz te kunnen wonen en zelf te kunnen werken (met een aantal beperkingen). Op deze manier kun je een jaar kijken wat je van Australie vindt en waar je zou willen wonen. Er is zoveel varieteit in klimaat en woonomgeving, daar kun je vast wel een keuze uit maken.

Veel sucees!
Hannelore
 
Hoi Nien,

Leuk dat je dit een leuke site vindt. Je kunt hier i.d.d. veel informatie vinden over emigratie naar Australie.
Ik kan je alleen mijn eigen ervaring vertellen en misschien dat er ook nog anderen zullen reageren zodat je je een beeld kunt vormen. Ik vind Australiers "relaxter" dan Nederlanders. Ze zijn informeler (zakenlieden lopen vaak zonder stropdas) en ze zijn vriendelijker (een praatje prut met volslagen onbekenden is niet raar). Als je veel van natuur houdt, dan zit je in Australie naar mijn idee goed. De natuur is weliswaar niet overal hetzelfde maar altijd interessant. Ik zelf ben bezig om naar Tasmanie te emigreren. Als je van uitgaan houdt niet echt een aanrader (ze hebben wel een theater en clubs, maar dat is niet te vergelijken met Melbourne, Sydney enz.) maar voor natuurliefhebbers echt super!
 
Hartstikke bedankt voor jullie reactie zeg. Ik denk dat ik het ook maar gewoon moet proberen en dan zien we wel; want niet geschoten is altijd mis toch. En die kans van dat working holiday visum is natuurlijk ook wel erg aantrekkelijk.
ik weet ook dat ik dingen de tijd moet geven om te zien hoe het gaat.
Anyway nogmaals bedankt en tot ziens op het forum he.
liefs Nienke
 
Hoi Nien.Ik vind dat als je graag naar Austraile wilt,je ook moet gaan.Maar doe het wel voor jezelf en niet om bij een ander te zijn ofzo.Voor het zelfde geld gaat het straks weer prima tussen jullie.En loopt het spaak na een jaar in Oz ofzo.Dan zit je dus wel helemaal alleen.Ook geen straf vind ik,maar als je in eerste instansie toch al voor je zelf ging is er nix aan de hand.Dus mijn motto:doe wat je wil,maar doe het voor jezelf.Maare das mijn mening.Groetjes Daan
 
Back
Top