Is het mogelijk?

wendyfreely

New Member
Hallo iedereen,
Ik ben net nieuw hier op het forum maar lees stiekem wel al een poosje al jullie berichtjes!
Mijn man en ik zijn al een poos aan het nadenken om met het hele gezin naar Australie te verhuizen. Waarom? Omdat het reizen in mijn bloed zit. (overal gewoond in mijn kinderjaren i.v.m mijn vaders werk). We willen allebei meer avontuur, meer zien, meer buitenlevenn, minder kou etc. het spookt al een paar jaar door mij n hoofd heen dat we maar 1 leven hebben dus als er een sterk verlangen naar iets is dat je het ook moet doen!
Natuurlijk zijn wij niet opzoek naar HET PARADIJS. na meerdere verhuizingen naar het buitenland weet ik dat dit niet bestaat. Maar we willen graag meer...
Nu lees ik overal dat de regels zo streng zijn dat ik me afvraag of het wel modelijk is voor ons om die kant op te gaan. Ik heb ook al een vrij blijvend gesprek aangevraagd bij een emigratie bureau om onze kansen te bekijken. maar mischien kunnen jullie ons ook helpen met ervaringen te delen.
Mijn man is van beroep Installatie monteur. Hij sluit leidingen aan van badkamers en keukens. (alles wat met water te maken heeft). cv-installatie sluit hij aan en dakwerkzaamheden. Ik werk zelf op een kinderdagverblijf als pedagogisch mederwerker. samen hebben wij 2 kinderen van 5 en 2 jaar oud.
Wij zijn zelf nog nooit op vakantie geweest naar australie maar door er veel over te lezen, op tv gezien en ervaringen van anderen weten wij dat we hier graag naar toe willen. Een vakantie bij elkaar sparen vinden wij zonde van het geld. wij nemen graag het geld mee omdat ik weet dat je een aardig spaarcentje moet meenemen. en ik wil er niet teveel jaar over heen laten i.v.m de leeftijd van onze kinderen.
Nu is onze vraag: zijn er mensen die weten of je met ons beroep in
aanmerking komt om te werken in australie?
ik ben erg nieuwschierig naar jullie antwoorden. ondertussen lees ik lekker verder op het forum.

Dat ligt aan boel dingen, niet alleen je beroep.
Hoe oud zijn jullie bijvoorbeeld en hoe goed is je Engels
Hoe lang is je man al installateur en heeft hij de papieren hiervoor?
Dan worden alle punten die je hiermee (en nog andere dingen) verdient opgeteld.
plumber is bijvoorbeeld 60 punten
En als je op 120 komt, kun je een visum aanvragen.
Kom je onder de 120, maar niet onder de 90?
Dan kun je een sponsorship aanvragen bij een staat of familie en alsnog in aanmerking komen voor een visum.
(Voor een state sponsorship moet je wel op een zogenaamde SMP staan. :up:)
Lekker ingewikkeld, maar als je door een bureau laat bepalen voor welk visum je in aanmerking komt en of je ervoor in aanmerking komt, is het verder niet heel moeilijk en kan je het zelf met behulp an de ervaring op dit forum.
Wel heel snel beginnen (met de beroepserkenning), want na 1 juli worden ze nog strenger met het toelaten van mensen. :up:

Dat ligt aan boel dingen, niet alleen je beroep.
Hoe oud zijn jullie bijvoorbeeld en hoe goed is je Engels
Hoe lang is je man al installateur en heeft hij de papieren hiervoor?
Dan worden alle punten die je hiermee (en nog andere dingen) verdient opgeteld.
plumber is bijvoorbeeld 60 punten
En als je op 120 komt, kun je een visum aanvragen.
Kom je onder de 120, maar niet onder de 90?
Dan kun je een sponsorship aanvragen bij een staat of familie en alsnog in aanmerking komen voor een visum.
(Voor een state sponsorship moet je wel op een zogenaamde SMP staan. :up:)
Lekker ingewikkeld, maar als je door een bureau laat bepalen voor welk visum je in aanmerking komt en of je ervoor in aanmerking komt, is het verder niet heel moeilijk en kan je het zelf met behulp an de ervaring op dit forum.
Wel heel snel beginnen (met de beroepserkenning), want na 1 juli worden ze nog strenger met het toelaten van mensen. :up:

echt waar! jeetje....
Mijn man is nu 30 jaar oud. Hij werkt al 13 jaar als plumber en heeft al 11 jaar zijn papieren voor 1ste monteur. maar wat bedoel je met beroepserkenning? kan je dit laten vaststellen voor juli 2011?

Hoi Wendy,

Allereerst welkom op het forum.

Less even Booklet 6 door, daar staat de basis in voor een skilled visum.
http://www.immi.gov....oklets/1119.pdf

Maar hou er rekening mee dat het punten systeem veranderd per July-2011!
http://www.immi.gov....whats-new.htm#h

Welk buro hebben jullie een intake gesprek?

Groeten Steven

ik heb een formulier ingevuld bij migration bureau. Ik heb op de lijst gekeken voor mijn beroep maar kan deze niet vinden op de lijst. of staat het onder een naam die ik niet herken?
pedadogisch medewerker op een kinderdagverblijf!

Ik heb niet zo'n hoge pet op van migration bureau een collega van me is er mee in zee gegaan en voor elk mailtje of telefoontje wordt een rekening ingedient. Wanneer je alleen wat hulp en/of advies wil dan is het wel goedkoop maar wanneer je alles goed wil laten regelen raad ik je Move2Australia aan, ik heb ook goede berichten over Just migrate gehoord en er zijn volgens mij nog wel een paar goede bureau's. Bij M2A kan je een uitgebreide kansberekening laten doen voor (als ik het mij goed herinner) €250,-, wanneer je de emigratie door hen laat regelen dan wordt dit bedrag van het vervolgbedrag afgetrokken.Zij houden goed rekening met de veranderende wetgeving. Je kan op ons blog lezen hoe het bij ons zover is verlopen, mijn vriend is ook loodgieter. Ik gok dat je met jullie leeftijd met het nieuwe punten systeem en met de hoeveelheid werkervaring van je man nog net voldoende punten hebt.
Leeftijd : 30 punten
Engels minimaal een 7: 10 punten
minimaal 8 jaar werkervaring: 15 punten
familie gesponserd: 10 punten
dan ziten jullie precies op de benodigde 65. Dan moet je man wel minimaal een 7 voor de vier onderdelen van de IELTS test halen (best pittig). Met jouw beroep heb ik geen idee of je in aanmerking komt voor een visum je beroep moet op de SOL voorkomen en ik weet niet waaronder jouw beroep valt.p

Heel veel succes
Yvonne

Zou niet met migration bureau in zee gaan, tik maar even in bij google of search button op dit forum...

Wij hebben een intake gesprek gehad bij Visa4you (gratis) en hebben daar een prettig gesprek en gevoel aan overgehouden. Wat mij betreft een aanrader! Een zij zitten in NL, ook wel een lekker idee vind ik.
http://www.visa4you.nl/

En Justmigrate is een goede, ook zij doen een gratis kansbeoordeling van te voren. En er zijn veel goede verahlen hier te lezen over ze.
http://www.justmigrate.com.au/

Zo te lezen hebben jullie wel een goede kans op de papieren van je man. Zoals Yvonne al schreef, kom je wellicht na 1 Juli nog in aanmerking voor een skilled visum.
Maar daarvoor een aanvraag ingediend hebben zal lastig worden, maar niet onmogelijk!

Volgens mij is er ook weer begin volgend jaar een emigratiebeurs in Utrecht, daar staat Visa4you ook bijna elk jaar..

Laat je goed voorlichten van te voren voor je een beslissing neemt, er veranderd zo weer iets waardoor je ipv in 2 jaar in Australie denk te zijn wel eens 5 jaar later kan worden of zelfs helemaal niet.

Groeten Steven

Back