Is het nodig je Australische huwelijk in te schrijven in NL?

Maxx

Member
Wij zijn in 2007 getrouwd in Fiji maar ik heb ons huwelijk niet laten registreren in NL. Kan iemand mij uitleggen waarom en waar ik ons huwelijk ook in NL zou moeten registreren?
Dank!
 
Het waarom, misschien dat je pensioen dan overdraagbaar is, hoewel een geregistreerd partnerschap in Nederland ook voldoende is.
Groetjes Johan
 
Het waar weet ik niet. Het waarom lijkt mij puur voor het gemak. Als je getrouwd bent (of geregistreerd partnerschap (of samenlevingsverband heet het volgens mij) hebt) dan gaan een hoop dingen een stuk gemakkelijker in nederland. Hypotheken en al dat zot. Precies weet ik niet niet (ben ook nog maar jong en nog nooit getrouwd geweest). Maar je bent het naar mijn weten niet verplicht.
 
Wij zijn in 2007 getrouwd in Fiji maar ik heb ons huwelijk niet laten registreren in NL. Kan iemand mij uitleggen waarom en waar ik ons huwelijk ook in NL zou moeten registreren?
Dank!
Als je geen plannen hebt om in Nederland te gaan wonen of werken, dan lijkt het me niet erg nuttig of noodzakelijk om je huwelijk daar te laten registreren. Ik ben inmiddels al ruim vijf jaar getrouwd met een Australier en daar weten ze in Nederland niets van. :smile: Alleen als je iets waardevols hebt in Nederland dat je bij je dood wilt nalaten aan je echtgenoot/e kan het wel nuttig zijn. Scheelt wellicht een hoop gedoe later.

Als je het wilt doen moet je daarvoor contact opnemen met de gemeente Den Haag. Daar registreren ze alles van iedereen die niet in Nederland woont.

Groetjes,
Rixta
 
Indien je in de toekomst nog geld (pensioen etc) uit Nederland verwacht zou ik zeker je huwelijksstaat in Nederland bekend maken. Bij jouw overlijden heeft je partner immers recht op. Sterker nog vaak dien je dit zelfs bij pensioen instellingen zelf aan te geven. Maar ik moet zeggen dat ik van dit soort zaken weinig verstand heb, er zijn vast andere forumleden die je meer kunnen vertellen.

Snap overigens niet wat het nadeel is om je burgelijke staat in Nederland vast te leggen, helemaal indien je nog in het bezit bent van een Nederlands paspoort.

Chantal
 
Je kunt natuurlijk ook na overlijden nog wel aantonen dat je getrouwd was, maar dat is aanzienlijk meer gedoe, dus in zo'n geval zou ik het inderdaad even regelen. Het nadeel is dat het nogal wat papierwerk is. :smile: Ik heb er zelf nooit aan gedacht, maar misschien is het wel een goed idee om even uit te zoeken hoe ik dat kan regelen. Ik kan me nu niet voorstellen wat het nut ervan is, maar je weet nooit wat de toekomst brengt.

Groetjes,
Rixta
 
Dank allemaal.
Naar aanleiding van jullie antwoorden denk ik dat ik het maar eens aan Den Haag ga vragen. Het lijkt me inderdaad wel handig toch i.v.m. pensioenen en erfrechten. Mocht ik wat meer te weten komen dan zal ik dat hier wel even melden.
 
Back
Top