is snelheids overtreding ook een vermelding op een strafblad?

ramon

Member
Hallo !

Ik heb een vraagje met de hoop dat iemand een antwoord heeft:
3 jaar geleden heb ik met de auto 73 km p/uur gereden daar waar je maar 50 km p/uur mocht. :oops: Het was tijdens werkzaamheden. Ik was me niet bewust van deze overtreding , en ik was in veronderstelling dat ik zelfs daar niet geweest was. ( achteraf bleek de belgische politie een andere naam te hebben voor die plek  :x ) enfin , ik had het tot een rechtzaak laten komen , en dat koste mijn 150€ voor de rechtskosten en 75€ voo de boete. Omdat het bij de rechter is geweest denk ik dat het op een strafblad staat ofzo. Zoja , ... is dit een crimineel feit in de ogen van de australische emigratie dienst?

Ik heb alle papieren al ingediend sinds 1 febr. 2008. sindsdien is het wachten.Wij gaan voor skilled visa 175. online. perth is onze bestemming


Alvast bedankt voor de antwoorden!!

Ramon & Tanja
 
Hallo,

Ik denk niet dat dit in Nederland op een strafblad zou komen. Maar dit zou wel iets zijn wat je bij de aanvraag moet vermelden. Ik meen me van onze formulieren te herinneren dat dit gevraagd werd (formulier 80 dacht ik). Het kan natuurlijk best zo zijn dat sinds onze aanvraag (dat was februari 2007) eea veranderd is. Het lijkt me sowieso niets om je zorgen over te maken.

Groetjes,
Ben
 
Ik weet niet hoe het zit maar al te eerlijk zou ik niet zijn.
Niet vermelden is toch ook geen liegen?
Gewoon zoiets van oeps vergeten

Kees
 
Volgens mij niet hoor. Bij een crimineel feit denk ik aan iets waarvoor je een strafblad krijgt. Dit is een gewone verkeersovertreding waar je het in eerste instantie niet mee eens was en daarom het hebt laten voorkomen. Ik denk dus niet dat je dit hoeft te vermelden.
 
Nou, ik heb het nog eens nagezocht. Formulier 80, vraag 29a:

"Have you, or any other person included in this application, ever been convicted of, or found guilty of, ANY offences overseas or in Australia (include all traffic offences which went to court, including offences declared in your permanent residence application, and any ‘spent’ convictions)?"

Dus gewoon melden. Waarom niet? Je visum wordt er niet door geweigerd. Andersom kan het wel consequenties hebben als ze erachter komen dat je niet eerlijk bent geweest.

Nogmaals, het kan zijn dat de formulieren sinds onze aanvraag gewijzigd zijn.
 
Oke !!  Bedankt allemaal voor jullie reactie's en tijd. :smile:
Alle papieren waren in Januarie ingediend. Nu ik weet dat het geen big deal is , voel ik me geruster. Op de verklaring van goed gedrag etc , stond een vermelding van dit feit , dus ik heb niets achter gehouden.

nogmaals bedankt!

Ramon en Tanja
 
zolang ze handlangers van wijlen Hussein binnenlaten, denk ik niet dat jouw boete een probleem gaat veroorzaken, zou me weinig zorgen maken dus verder, als je het maar opgegeven hebt. Als je dat niet hebt gedaan, dan zou ik ze even bellen en het wss alsnog nasturen. de immigratie dienst is en blijft de ergste bureaucratie in Australie.
 
[quote author=Marijkeenpieter link=topic=8858.msg118482#msg118482 date=1212174577]
de immigratie dienst is en blijft de ergste bureaucratie in Australie.
[/quote]

Goh, dat had ik nog niet meegekregen  :wink: :grin:
Inderdaad erg veel bureaucratisch gedoe, hierna kunnen we alles aan!
 
hihi, ja, had kunnen raden dat jullie dat allemaal heel goed weten. maar verder kennen ze het woord niet in Australie. Tenminste, niet in mijn omgeving (waar ze over een ramp spraken omdat er werk op de brug was en er iedere dag file stond van wel een hele km.  :grin: Helemaal tot aan de winkels aan toe, belachelijk he, dat kan toch niet.)
 
nee nee tuurlijk is dat geen vermelding voor VOG.
VOG is alleen als je gevangenis hebt gezeten, lid van maffia bent of iets hebt opgeblazen ofzo.
Zelfs als je een nachtje in de cel hebt gezeten omdat je dronken achter stuur zat , maakt niets uit.

Het gaat echt om de 'echte' criminaliteit. Wij zijn niet de aller heiligsten en hebben gewoon ons VOG gekregen.
Had nog ruzie op het stadshuis over die eikels die de VOG niet wilden indienen, en 1 dag van tevoren nog bij de milieustraat wat vuil gestort waarop ik bij politiebureau moest komen, allemaal klein grut wat echt niet op je VOG komt te staan.

Dus wees gerust :) En vooral niet melden, dan maak je alleen maar slapende honden wakker. Denk je echt dat ze iemand hier in nederland gaan bellen om na te gaan of je iets hebt misdaan ? Gewoon die VOG aanvraag indienen bij gemeentehuis, dan kom je er vanzelf achter :)
 
[quote author=Scamp link=topic=8858.msg121952#msg121952 date=1216568025]
nee nee tuurlijk is dat geen vermelding voor VOG.
VOG is alleen als je gevangenis hebt gezeten, lid van maffia bent of iets hebt opgeblazen ofzo.
Zelfs als je een nachtje in de cel hebt gezeten omdat je dronken achter stuur zat , maakt niets uit.

Het gaat echt om de 'echte' criminaliteit. Wij zijn niet de aller heiligsten en hebben gewoon ons VOG gekregen.
Had nog ruzie op het stadshuis over die eikels die de VOG niet wilden indienen, en 1 dag van tevoren nog bij de milieustraat wat vuil gestort waarop ik bij politiebureau moest komen, allemaal klein grut wat echt niet op je VOG komt te staan.

Dus wees gerust :) En vooral niet melden, dan maak je alleen maar slapende honden wakker. Denk je echt dat ze iemand hier in nederland gaan bellen om na te gaan of je iets hebt misdaan ? Gewoon die VOG aanvraag indienen bij gemeentehuis, dan kom je er vanzelf achter :)
[/quote]

:up: Thanks
Ik vroeg me dit af , omdat op mijn bewijs van goed gedrag en zeden ( uit Belgie )( jaja :smile: ) stond dat ik dit had gedaan ( zie begin topic ).
Maar inderdaad : is maar een klein feit
Hier in Belgie kunnen het ook eikels zijn hoor! Vooral als ze horen of zien dat je een nederlander bent. Alles gaat dan langer duren. :x
 
hoi mensen, mijn vriend heeft 2 jaar voorwaardelijk, vanwege een ongeluk op de weg met een motor, zonder rijbewijs, en die motor was niet van hem, is dat een probleem als je gesponserd word? of als je uberhauot naar OZ wilt? Groetjes Nikki
 
[quote author=nikk1988 link=topic=8858.msg121985#msg121985 date=1216581523]
hoi mensen, mijn vriend heeft 2 jaar voorwaardelijk, vanwege een ongeluk op de weg met een motor, zonder rijbewijs, en die motor was niet van hem, is dat een probleem als je gesponserd word? of als je uberhauot naar OZ wilt? Groetjes Nikki
[/quote]

Hallo! Ik denk dat dat geen probleem zal geven. Zoals je leest wat scamp schrijft : Aleen echte crimelen feiten waardoor je in de bak en daarna moeilijk in de maatschappij terecht , die tellen. Dus ik denk dat je je niet druk moet maken :up:

Succes,
Ramon
 
hm... nikki : over dat voorwaardelijk, dat zou ik wel weer vermelden. Voorwaardelijk is namelijk wel een 'lopende straf'. Het zal niet op je VOG komen denk ik ( weet ik niet zeker ) maar het KAN van belang zijn omdat het een 'indirecte' straf is die nog loopt.
Ligt wat anders dan een snelheidsovertreding of een barfight ofzo. Ik zou dat eventjes navragen bij de rechtswinkel. OF... gewoon VOG aanvragen.
Kost maar 30 euro, dan weet je meteen of het problemen op gaat leveren in de toekomst. Als je VOG geen problemen geeft, dan zou ik toch nog op je visa zetten dat je voorwaardelijk hebt. Maar echt druk hoef je je niet te maken denk ik, omdat Australie vroeger een grote gevangenis was. Ze weten daar wel raad. Aan de andere kant, australie is wel een beetje net als USA, dus erg streng met regeltjes. Als je eerlijk bent , ZOU het gevolgen kunnen hebben terwijl het eigenlijk niet zoveel uitmaakt. Hmmm...

Ik zou als ik jou was gewoon iemand om raad vragen hierover. Als ze erachter komen tijdens een check, dan wordt je visum afgewezen en dan kom je Australie niet meer in, ook niet voor vakantie !... het is dus wel eventjes goed uitzoeken als het om voorwaardelijk gaat.

Een ongeluk maken op een geleende motor zonder rijbewijs is een ernstig misdrijf, vooral als er meer dan alleen materiele schade is  :|
 
hm... tsja... ik ben geen persoon van de wet. Ik kan je dus alleen mijn eigen ervaringen delen, en ik heb echt wel regelmatig kleine vergrijpjes gemaakt, maar dat komt allemaal niet op je VOG. Ik *DENK* maar pin me d'r niet op vast, dat je VOG goed uit zal pakken, MAAR.. ik zou persoonlijk als ik jou was WEL op de aanvraag zelf ( je zult wel zien er komen wat vragen met "Did you ever have any trouble with the police" ofzoiets, zou ik gewoon eerlijk zijn. Nouja, je kunt eerlijk zijn en 'eerlijk' natuurlijk. Gewoon iets van :
"I have been in contact with the police regarding a motorcycle accident. There was only material damage".
Dat verklaart het wel een beetje, maar als ze er verder op in gaan zal het in ieder geval niet leiden tot een absolute weigering van de visa. Als ze het zo lezen denk ik dat ze zoiets hebben van "achja... verkeersongelukje... laat maar"
 
Back
Top