Italie als wereldkampioen voetbal: een eer voor de Socceroos?

ben jij tevreden met Italie als kampioen?

• Nee, ik haat het Italiaanse voetbal

Votes: 2 50.0%
  • Ja, terechte kampioen

Votes: 2 50.0%

• Total voters
    4
Toen Italie gisteren het WK won, maakte ik me even deze bedenking: in feite maakt dit voor Australie het WK nog wat eervoller dan het al was: de Socceroos kunnen nu zeggen dat ze enkel door de latere winnaar werden verslagen (en dan nog met een onterechte strafschop... nee, ik heb het nog altijd niet kunnen uit mijn kop zetten  :x)

Bovendien moet ik, als niet-liefhebber van het Italiaanse calcio, wel toegeven dat ze het gewoon verdienen. Italie speelde voor een keer eens echt aanvallend voetbal dit toernooi (een leuke afwisseling na het afbraakvoetbal dat we van ze gewoon zijn) en enkele van hun spelers groeiden uit tot onbetwiste smaakmakers: Pirlo, Zambrotta, Cannavaro (ook zonder Nesta naast zich wereldklasse), Buffon, Grosso, Materazzi, ...

Ik vind het enkel jammer voor de geniale voetballer Zidane dat, na zo een mooie carriere, zijn laatste actie een kopstoot was. Naar verluid riep Materazzi "je zus is een hoer, en je bent een arabische terrorist"... Of het waar is of niet, zullen we nooit weten, maar er zal wel IETS geroepen zijn om zo een kopstoot uit te lokken. Maar goed, dan nog, de rode kaart was de enige juiste sanctie. Toch jammer voor Zidane dat dit altijd een kleine schaduwzijde over zijn indrukwekkende carriere zal zijn  :-(

Zijn jullie tevreden met Italie als winnaar, of zijn jullie nog steeds zuur omtrent die penalty en hadden jullie liever Frankrijk als kampioen gezien?

Nou,

om eerlijk te zijn was ik in eerste instantie wel een beetje zuur om de afloop van Australie-Italie en was eigenlijk wel voor Frankrijk.
En dit terwijl wij geheel anti Frankrijk zijn.

Maar ik vond de Fransen nou niet bepaald eerlijk spelen en zeker na die kopstoot sloeg de weegschaal toch door naar Italie als winnaar. Zeker omdat Italie toch duidelijk beter speelde dan de voorgaande wedstrijden.

Geef toe, sneu voor Zidane, maar hij had dit kunnen voorzien.
Want als iets een Noord Afrikaan woedend maakt dan is dat wel dat zijn moeder of zus een hoer wordt genoemd en over term terrorist maar niet te spreken.
Dat is helemaal om witheet van te worden.
Dus was hij op dat moment een heel goed, levensgroot doelwit.
Als hij slim was geweest, had hij het moeten verbijten.

Mariette

Zidane geeft een kopstoot
Rijkaard spuugt een groene bij voller in zijn krullen
Maradona maakt een goal en staat stoned in de camera te kijken

who cares,

Het is geen opvoeding het is voetbal,
Kun je niet langs je man heen , dan ga je er doorheen.
Kun je niet bij de bal , dan neem je de tegenstander en een m2 grasmat mee.
Who cares;
Dit is voetbal.

maar dit zal wel opslot gaan want;
[quote author=Fletch link=topic=5166.msg65219#msg65219 date=1152564581]
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=5032.45
[/quote]

:eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic: :eek:fftopic:              .................................eeeeeeuuuhhh Here in Belgium ..JA,

Back