Ja of nee Melbourne

Bianca07

New Member
Hallo allemaal. Via deze weg heel kort even mijn voorstel bericht.
Ik ben Bianca, single, bijna 40 en ik heb een zoon van vier. Al jaren heb ik ergens in mijn gedachten het idee om het toch te te doen, toch te emigreren naar Australië.
Ik ben al jaren werkzaam als (new business development manager) sales in de ict. Er gaan weer reorganisaties plaatsvinden en ik ga mijn baan verliezen. Ik ben intussen al diverse keren op vakantie geweest en heb diverse delen van het land goed kunnen bekijken. Ik heb familie(oom, tante, neven, nicht) wonen in Melbourne. Een BA (hons) van een engelse universiteit (dus dual degree, nederlands hbo en engels bachelor) en dus bijna 20 jaar werkervaring.
Eigenlijk wil ik het visum aanvraag proces opstarten. Vroeger kon je echter family sponsorship aanvragen voor een skilled migration. Maar dat bestaat dus niet meer? Begrijp ik dat goed?...

Welkom op het forum Bianca!

Ik kan je helaas niet helpen met je vragen, maar ongetwijfeld is er hier iemand te vinden die het wel weet.

Overigens is de visa wizard op www.immi.gov.au altijd een goed begin om te kijken of en zo ja, voor welk visum je in aanmerking zou kunnen komen.

Mocht jouw situatie niet straight forward blijken te zijn dan kun je bij verschillende emigratiebureaus een (al dan niet gratis) kansbeoordeling laten doen. Via de search engine vind je meerdere draadjes over die bureaus.

Nogmaals welkom en succes met alles uitzoeken!

Welkom!
Ik ben ook niet zo op de hoogte met het visum gebeuren, behalve wat ik zo hier en daar op het forum lees. Verder sluit ik me bij Tamaria aan.

Wij zij op een "family sponsored" visa gekomen, maar daarvan moet je je niet teveel voorstellen.
Gaf alleen wat extra punten( die had ik wel net nodig ) en de family moest 2 jaar financieel garant staan.
Ik moest nog steeds wel aan alle skilled eisen voldoen.

En ook ik ben niet echt meer op de hoogte van de verschillende visa opties.

Bart

Welkom!
Mij is verteld, dat family sponsored alleen kan in de eerste lijn (ouders, kinderen). Wij konden namelijk niet gesponsord worden door een neef.
Dus zoek eens op de wizard, wat @Tamaria zegt. En kijk eens of je beroep op de lijst staat. Niet te lang wachten, want anders krijg je de misschien hard nodige punten voor je leeftijd niet meer. Jaja, leeftijd speelt ook een rol in de puntentelling.
Succes!

Hallo allemaal,
Ja ik zag dat mijn beroep op csol lijst staat, daardoor kan ik wel state nominated maar niet family sponsored. Ik ga er eens goed induiken.... Hou jullie op de hoogte van eventuele ontwikkelingen en overwegingen.
Dank voor alle tips.

Back