Jaap en Selma nieuw komers

Selma

Member
Hi iedereen,
Wij (J :up:aap 64jr en Selma 58jr) zijn ontzettend blij deze site ontdekt te hebben. We wonen in Almere/Nederland en gaan in mei 2008 naar Australie.

Hallo Jaap en Selma

Welkom op het forum.

Waar willen jullie volgend jaar naar toe?

Groetjes Mariette

[quote author=Wilbert67 link=topic=7313.msg93869#msg93869 date=1182870481]
Welkom op het forum :up:

Groetjes Wilbert

Hi Wilbert
Leuk die dolfijntjes. Wij zijn begonnen om de ervaringen tips en vragen van iedereen te lezen maar dat is echt een klus maar een hele leuke klus. Dan val je niet in herhaling met vragen en tips. We hebben nu 7 reacties op alleen al het nieuwkomerschap gekregen, erg leuk. Ik weet alleen niet of dit bericht aan jou ook door de anderen gelezen kan worden maar ik zal je in het kort vertellen dat wij volgende maand naar een voorlichtings bijeenkomst gaan voor  € 25,- per persoon.
Volgend jaar mei willen we naar Brisbane verhuizen.

Groetjes Selma en Jaap

[quote author=jolanda b link=topic=7313.msg93951#msg93951 date=1182935068]
Welkom, vertel eens iets meer ??  Waar enzo.

Groetjes jojo.
[/quote]

Hi Jojo,
Wij zijn begonnen om de ervaringen tips en vragen van iedereen te lezen maar dat is echt een klus maar een hele leuke klus. Dan val je niet in herhaling met vragen en tips. We hebben nu 7 reacties op alleen al het nieuwkomerschap gekregen, erg leuk. Ik weet alleen niet of dit bericht aan jou ook door de anderen gelezen kan worden maar ik zal je in het kort vertellen dat wij volgende maand naar een voorlichtings bijeenkomst gaan voor  € 25,- per persoon.

Groetjes Selma en Jaap 

[quote author=Catkin link=topic=7313.msg93953#msg93953 date=1182936122]
welkom op de site!
[/quote]
Hi Catkin,
Wij zijn begonnen om de ervaringen tips en vragen van iedereen te lezen maar dat is echt een klus maar een hele leuke klus. Dan val je niet in herhaling met vragen en tips. We hebben nu 7 reacties op alleen al het nieuwkomerschap gekregen, erg leuk. Ik weet alleen niet of dit bericht aan jou ook door de anderen gelezen kan worden maar ik zal je in het kort vertellen dat wij volgende maand naar een voorlichtings bijeenkomst gaan voor  € 25,- per persoon.

Groetjes Selma en Jaap 

[quote author=Bungi link=topic=7313.msg93962#msg93962 date=1182939438]
Welkom op het forum Jaap en Selma :)

We zijn blij dat jullie erbij zijn gekomen :)

:up:
[/quote]
Hi Bungi,

Volgend jaar mei willen we naar Brisbane verhuizen. Leuk dat je alles geregeld heb en in augustus al kan gaan

Groetjes Selma en Jaap 

[quote author=Yoog link=topic=7313.msg93964#msg93964 date=1182939767]
:hi:

Welkom

[/quote]
Hi Yoog,

Groetjes Selma en Jaap 
[/quote]

[quote author=marjet link=topic=7313.msg93992#msg93992 date=1182948075]
Hallo Jaap en Selma

Welkom op het forum.

Waar willen jullie volgend jaar naar toe?

Groetjes Mariette
[/quote]
Hi Mariette,

Volgend jaar mei willen we naar Brisbane verhuizen. Of in die omgeving.

Groetjes Selma en Jaap 

Hey Selma!
Ik zie jullie post 4x op min scherm???

Welkom!  Wij zijn al een tijdje hier, reizen nu rond, maar willen ons over 6 maanden of zo ook ergens in de buurt van Brisbane vestigen.
Succes met alle voorbereidingen!

Hoi Jaap en Selma, jullie hebben inderdaad nog veel te lezen hier op het forum. Veel plezier ermee.
Het verveelt niet.

Groetjes Jojo.

Jaap en Selma,

Welkom. Als je iets wilt schrijven hoeft dat meer een keer want iedereen kan het lezen. Alleen wanneer je een Persoonlijke Mededeling stuurt gaat die alleen naar de geadresseerde. Maar als je op het forum "post" dan kan iedereen het zien.  Dat even als gebruiks aanwijzing  :smile:

Ben benieuwd wie die "voorlichtings bijeenkomst" organiseerd en wat je daar te horen krijgt. Gezien jullie leeftijd gaan jullie waarschijnlijk voor een "retirement investment visa" tenzij je het grootste deel van de familie al in Oz woont en je op "family reunion" kunt gaan.

Je kunt veel info op dit forum vinden, maar ook op de web site van de immigratie dienst van Australie.

Als je op de blauwe teskt (link) klikt kom je daar terecht.

Veel succes.

Hoi allemaal,

Jullie zullen wel gelachen hebben om mijn "duizend" dezelfde berichtjes,
Hopelijk leer ik snel. Jaap heeft de Australische nationaliteit dus kan ik op een spouse visum (waar al een oke voor gegeven is) zonder problemen naar Oz.
Is een World visa card de handigste optie om mee te starten?

Is een World visa card de handigste optie om mee te starten?

Wij hebben ook nog steeds een World Visa Card (uit Nederland) en rekenen die maandelijks af via de rekening bij de bank in NL die we nog aanhouden.

Maar daarnaast is op een gegeven moment een Ozzie credt card ook wel handig (vanwege de "rewards" zoals FlyBuys or Air miles die je daar op kunt krijgen).

Back