Jan & Jeanet hebben een permanent visum!!!!

Jan Katers

New Member
Al een tijdje aanwezig op het forum maar nu onder dit kopje ook maar een topic voor ons aangemaakt.

Zoals de titel al aangeeft hebben wij een 457 visum en gaan we een 136 aanvragen. De 457 is nog niet expired en kan ook probleemloos worden verlengd maar geeft toch een aantal ongemakken. Ik werk als een contractor en dan moet je na elke 6 maanden maar weer afwachten of je een aansluitend contract hebt. Nu is de markt erg goed op het moment maar dit is ook niet de enige reden. Als ik m'n job zou verliezen door een ongeval of wat dan ook dan moeten we dus allebei na een maand Oz verlaten... Nu ben ik absoluut geen doemdenker maar toch...
Maar de allergrootste reden is toch wel dat we jaaaaaren geleden al wisten dat we hier permanent wilden wonen (gewoon: gut feeling) en nu we hier dan al meer dan 2 jaar zijn waarom dan geen PR aanvragen???  :wink:

OK, de stand van zaken:
- Jeanet doet 31 maart IELTS (academic omdat ze dat voor teacher registration nodig heeft) en ik 14 april
- We hebben allebei onze VOG binnen; nu de Oz nog
- Ik ben bezig met de skills assessment (ACS)
- We willen de medicals binnenkort ook afspreken
- Planning: april de skills assessment rond, mei de aanvraag de deur uit

(ik plaats dit topic ook maar even om stiekem een stok achter de deur te hebben; ik heb nl. een hekel aan papierwerk... :wink:) :smile:
 
Hallo Jan,

Leuk om je stand van zaken te lezen, een planning helpt zeker met al de papierwerk!

Alvast veel succes met de IELTS en hopelijk zal de ACS (kan even duren) je skills assessment snel goedkeuren  :up:

Groetjes,
Susan
 
Hoefde je al die zaken voor een 457 niet te doen of moet je nu voor de 136 alles nog een keer doen?
Wel een lekkere rompslomp die op je afkomt! veel succes

Wilbert
 
Welkom en veel succes, ben ook wel benieuwd of je voor die 457 ook veel administatieve dingen heb moeten doen, ben me er op aan het orienteren,

groet Carmen.