Japanse klassieke motoren in OZ

uptoaustralia

New Member
Halllo Allemaal,

Zojuist m'n laatste project te koop gezet op marktplaats , een Kawasaki Z650  uit 1978 http://link.marktplaats.nl/248600064, Shit, ik had gezworen 'm nooit te verkopenn, net als de 2 Honda's CB750 K7's en de CB500 en CB550 die ik had..., Maar ja aangezien we geen container laten overvaren is meenemen geen optie. Hoe is het met de jaren '70 japanners in OZ? Zijn deze superbikes nog tegen een redelijke prijs te koop? Ben zeer benieuwd!!

Groeten,
Marc

Hoi Marc,

Met autos had ik je gelijk gegeven. We hebben onze DS en HY bus verkocht want het zou teveel tijd en moeite kosten maar motoren zijn eenvoudiger. Men doet het niet veel omdat autos en motoren hier goedkoper zijn en het dus niet loont. Dat geld natuurlijk niet voor klassiekers waar het waarde plaatje anders ligt. Als je zelf een container direct regelt dus zonder verhuizer dan kost dat ~1500 euro. Tel daar wat transport kosten, kratten, invoer etc. bij. Nou laat ik gek zijn; 3000euro, en dan kan je nog een mud spullen erbij doen voor nop.
In het licht van de hele emmigratie is dat toch niet zo'n absurde prijs voor je projecten?

Arthur
(oud Zook GS750 rijder)

Was er laatst niet een topic over motoren meenemen?
Ik meen me te herrinneren, dat het toch knap lastig was. om een geimporteerde motor te laten registreren.
Zal even zoeken.

groetjes  Johan 

De zoektocht leverde niet echt wat op, veel adviezen, dat het duur en veel papierwerk was, maar niemand die daadwerkelijk een motor geimporteerd had.
Mijn yamaha XT500 (1983) is vorige week de deur uit gegaan.
Nieuw leven, nieuwe motor, ik vind wel een oudje om op te knappen. De prijzen zijn idd wel iets redelijker
in Oz.

groetjes  Johan

Ha Arthur, gezien de waarde van m'n kawa wordt meenemen toch te duur, had ik ze nog allemaal gehad (had er 5) was het wellicht een optie geweest. Invoeren van motoren van 30 jaar en ouder is in OZ trouwens niet duur, zo rond de 125,- euro ben je klaar. Heb je trouwens nog een motornu je in OZ woont? Heb zelf nooit een zook gehad, zie je ze nog wel eens rijden in OZ...
Zo'n XT500 heb ik vroeger ook gehad George, gave dingen, ik had er een met zo'n zilver chromen tank. Heb er m'n eerste wheelie mee gemaakt. Niet dat ik dat wilde, maar dit was m'n eerste off the roadmotor na m'n brommerperiode, en dan geef je direct volgas alsof je nog op je zundapp zit.....

Hallo

Ik had laatst een topic geopend over een motor meenemen.
En ik ga hem wél meenemen!!
Ik denk in het vliegtuig, ik heb ergens gelezen dat dat "slechts" zo'n 1500 euro kost.

Alleen wat het bij de douane nog gaat kosten is weinig duidelijkheid over, ik heb wel de indruk dat dat idd niet al te duur is...

En een oude motor op Australisch kenteken krijgen valt waarschijnlijk ook best mee, motor moet dan gekeurd worden.

Ha Reinhoud,

Motor in het vliegtuig mee?? Hoe en met welke club heb je dat dan weer geregeld. :cool: Zal voor de mijn Kawa Z650 nog te duur zijn, ze bieden er op marktplaats nog maar net boven de 1000,- op. Hopen dat ik in OZ weer een mooie kan vinden. Wat voor 'n motor heb jij?

Gr,
Marc

Hoi

Geen idee wat mijn brommert op brengt, maar ik heb hem zelf helemaal omgebouwd dus ik wil hem niet kwijt...

Ik heb nog helemaal niets geregeld, las ergens dat ie met het vliegtuig mee kan.
T.z.t. ga ik dat allemaal pas haarfijn uitvogelen...

Gr

kawa-z650.jpg

Kawasaki Z650 1978

Gr,
Marc

Aangezien een hond meenemen in een kennel (50kg totaal) al rond de 1500 euro kost, kan je dat met je motor wel vergeten.

Ik weet ook niet exact wat het kost...
En een motor kan in het vrachtruim, een hond moet toch enigszins wat warmte hebben, zo'n beestje kan vast niet tegen -50...  :wink:

Motor is nog niet helemaal klaar, tank zijkappen voorspatbord gaat volgende week weg om gespoten te worden..
Ik wil best een foto bijvoegen, ik weet niet hoe dat moet..  :oops:

Kijk hier even voor de handleiding - hoe plaats ik foto's
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=8424.0

tradingpost.com.au
bikesales.com.au

Genoeg zooi op de sloop. Als een 78-er kwak al onder een klassieker valt? Dan begin ik mijzelf ineens erg oud te voelen. Ik heb zelf een tijdje op een cb550 uit 78 rond gereden, van een maat van mij. Als je het mij vraagt was ik die ervaring liever arm dan rijker... Blij dat ik toen de tijd weer m'n eigen cb uit 97 mee kon nemen.
Heel wat zooi laten tuf ik nu rond op een gixxer 1000 k8 nog nooit zo iets lekkers bereden zelfs een proef rit op een R1 uit 09 kon mij niet verlijden... Anyway veel motorspul te krijgen hier down under alleen soms moet je iets verder weg gaan voor wat je precies zoekt.
cheers

Hier 2 foto's van mn motor..
Op de ene kun je het model ongeveer zien, ik heb hem eerst opgebouwd om eventuele onvolkomenheden te kunnen herstellen.
De andere foto is van hoe ie er nu bij staat, tank, zijkappen, achterstuk en voorspatbord wordt volgende week weggebracht om te laten spuiten.
Het is/was een Suzuki GS1000

gal.php

5jgs1000jx

Schiet mij maar lek!!

Ik heb precies gedaan zoals beschreven, maar geen foto's....  :oops: :cry:

Sorry, ik ben niet zo handig met computers

Hey Reinhoud,

Zat ik even helemaal op het verkeerde spoor. Ik dacht dat het een Kawasaki was (vanwege die gifgroene velg van het voorwiel). en DOHC is iets wat me bij het merk Honda is bijgebleven, maar dan toch een Suzuki.....

Ik hoop dat: "Krijg nou wat.....Het is gelukt" slaat op het uploaden van foto's en niet op de final state van de motorfiets :) Zal best lekker zitten toch zo direct op de accu :p

Back