IELTS (academic) ...
Holy macharoony!
Wat is dat vermoeiend!
Listening en reading liepen volgens mij prima.
In writing I had ik drie pie-charts. Werknemer meningen over training.
Ja, daar kon ik iets mee. Het hielp ook dat de ruimte op je 'answer sheet'
beperkt was. Omdat ik voor gewoonlijk veel te veel schrijf. Heb op het laatste
moment wel nog de tijd moeten aanpassen, want de data stamde uit 2001.
Dus past tense.
writing II was een onderwerp dat me helemaal niet inspireerde.
Is het verkeert als tradities woorden gebruikt om
touristen aan te trekken, en ze voor geld gepresenteerd worden?
Is het de einige mogelijkheid om de tradities te bewaren?
Nou ik heb er een hoop zaai bla bla omheen geschreven, want ik wist helemaal niet
wat ik ermee moest.
Ik heb wel een mening, maar die is iets van : Zoek een middenweg....
En er was een schrijffout... participate zonder 'e'. Die heb ik gezien nadat we
moesten stoppen met schrijven. Dat is frustrerend!
Speaking. Hier heb ik echt niet mijn best gedaan. Ik wilde het op een gegeven
punt gewoon achter mijn rug hebben. En ik was zo zenuwachtig.
Mijn stem deed het dus ook niet zo goed, en ik had perse vanochten nog
stemoefeningen gedaan.(op treinstation ,heheh)
Het is erg raar, je krijgt maar een korte vraag en dan maar heel kort tijd om te antworden.
En dan komt weer en de volgende.
Ik heb dus mijn mening bijna helemaal niet beredeneerd. Lijkte voor mijn gevoel
ook echt niet op een gesprek. Was meer iets van een interview. Maar ze noemen
het ook soms interview.
(is misscien handig voor als ik straks bekend word :evil
Yo , that's my IELTS report.